Hade sådana på 99:an och det var lätt att montera. Du skall plocka bort mätarvisaren såklart. Det kan du göra ex med en sked eller ngt annat "vågigt" verktyg. Några säger att de haft problem med att den varit limmad men det känns som ngn ägare gjort isf? Klart de sitter en del men det skall lossna om man bänder med känsla = försiktigt. Märkte inget konstigt med ex värmen - var kul och ha möjlighet att "dimma" belysningen. När du skall montera tavlorna med limmet frilagt så greppar det som f*n direkt så det gäller ha tungan rätt i mun - lycka till.//R
Tack för inlägg!
Jag har lyckats få dit dem nu, men det var inte direkt jättelätt som någon skrev på
hayabusa.nu Men de jag köpte krävde INTE nålborttagning (så det var därför det var ett
helvete, speciellt med de små tavlorna för tank och temp).
Fick dock strul med att varvräknaren inte fungerade direkt efter, men jag tror att det beror på att man ska föra tillbaka nålen till noll-läge innan man kopplar in grejerna igen (fick dra upp den till kl 12 för att kunna få dit tavlan)
Tycker det känns lite svettigt bara med tanke på det som stod i manualen ang ifall
lysmaterialet läcker ut om man böjer kabelfliken till tavlorna för mycket:
"the glow-material inside will ark and fry the guage and possible catch fire"
denna flik till tank/temp tavlorna var ju otäckt tajt mot ytterhöljet när man skulle
montera ihop höljet (lite var man tvungen att böja dem, har INTE veckat dem)
De fungerar och lyser fint iaf, ÄN så länge...
mvh
Bifogat
Last edited: