Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Haru gasat ngt än då?

Tycker ja ser dig nu o då men det fiskör ju så jag tror pappa din satt en spik i rullen ;)

Luta dig lätt över tanken i 90knycka och vrid full kastrull på 3:an o berätta sen hur d kändes när den gick i varvstoppet och du skickade i 4:an ;):yoparty:yoparty

jag fiskör inte alltid. jag har dragit på ett par gånger och på 4ans växel är de inga problem att göra en powerwheelie :tummenupp

man ska ha respekt för hojen. de har iallfall jag :Bugar

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Jag tycker att det är lite mycket "Pimp my ride" och för lite gasa, är det inte Turbo&Dragracingforumet?:) Eller har jag hamnat i Stylingavdelningen?

Lite ironi tål ni väl men försök nu hinna köra lite också, lycka mäts i BAR och inte i puts!

Grattis till hojen! Mvh Ulf:banana

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker att han gör rätt att ta det lugnt i början.
Speciellt eftersom efter den här hojen så kommer det inte finnas något värre för honom i hojvärlden.

Då är det bättre att njuta av hojen en längre stund än att gasa för fullt och tröttna redan första året.

Dessutom så behövs det fler pimpade sporthojar i Sverige.
:tummenupp

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Speciellt eftersom efter den här hojen så kommer det inte finnas något värre för honom i hojvärlden.

Han kan ju kastbyta med farsgubben....:blah

Nää..men allvarligt. Snyggt bygge och iaf jag är imponerad av det du har gjort/byggt. Sen kan det väl både gå bra och se bra ut med puts? Eller är det en kombination som inte fungerar?

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Om jag förstått rätt så trodde du och din far att din hoj skulle vara starkare än din fars hoj. har ni några teorier varför den inte va det? Den borde ju ha blitt starkare eftersom ni använde lite värre prylar(om jag inte har missuppfattat det hela) samt att ni hade bättre kunnande än när den förra hojen byggdes...

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag tycker att det är lite mycket "Pimp my ride" och för lite gasa, är det inte Turbo&Dragracingforumet?:) Eller har jag hamnat i Stylingavdelningen?

Lite ironi tål ni väl men försök nu hinna köra lite också, lycka mäts i BAR och inte i puts!

Grattis till hojen! Mvh Ulf:banana

bara för att jag vill ha bra puts på grejorna:rolleyes: jag hatar grejor som är smutsigt:tummenupp

Jag tycker att han gör rätt att ta det lugnt i början.

Då är det bättre att njuta av hojen en längre stund än att gasa för fullt och tröttna redan första året.

Dessutom så behövs det fler pimpade sporthojar i Sverige.
:tummenupp

jag kör inte lungt för att dra ut på tiden innan jag tröttnat på effekten, utan jag måste bli van effekten innan man håller stumt :D

jag tycker ochså att de är förlite sporthojar som är pimpade :tummenupp

Han kan ju kastbyta med farsgubben....:blah

Nää..men allvarligt. Snyggt bygge och iaf jag är imponerad av det du har gjort/byggt. Sen kan det väl både gå bra och se bra ut med puts? Eller är det en kombination som inte fungerar?

10 hk hit/ditt spelar ingen roll jag lovar. bara för att jag vill ha bra puts på en turbohoj så blir man mobbad :rolleyes::D.

Om jag förstått rätt så trodde du och din far att din hoj skulle vara starkare än din fars hoj. har ni några teorier varför den inte va det? när den förra hojen byggdes...

du har förstått rätt. vi använde exakt samma grejor, men jag försökte optimera luftflödet mer. men tydligen gick inte de så bra ehhehe. nu har man testat iallfall vilket är roligt. de kan ju vara en viss skillnad på hans hoj och min. efter som att min hoj har gått 3200+ mil. pappas har gått 300+ mil.

de är så lite skillnad. så jag vet tyvärr inte.

Last edited:

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Hoj
Coccacoki
bara för att jag vill ha bra puts på grejorna:rolleyes: jag hatar grejor som är smutsigt:tummenupp

jag kör inte lungt för att dra ut på tiden innan jag tröttnat på effekten, utan jag måste bli van effekten innan man håller stumt :D

jag tycker ochså att de är förlite sporthojar som är pimpade :tummenupp

10 hk hit/ditt spelar ingen roll jag lovar. bara för att jag vill ha bra puts på en turbohoj så blir man mobbad :rolleyes::D.

du har förstått rätt. vi använde exakt samma grejor, men jag försökte optimera luftflödet mer. men tydligen gick inte de så bra ehhehe. nu har man testat iallfall vilket är roligt. de kan ju vara en viss skillnad på hans hoj och min. efter som att min hoj har gått 3200+ mil. pappas har gått 300+ mil.

de är så lite skillnad. så jag vet tyvärr inte.

Alla är bara avis:D:D:D:D:D

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag tog en tur idag. och la ner hojen alldeles för mycket så avgassystemet tog i baken. fasen va tröt jag vart. avgasbandaget är förstört och pluggen för 3bands lamdan är skrapad. men men sånt som händer blir till att fixa till vintern :D nu förstår jag varför så många kör med en rör rakt ut från turbon:yoparty för att göra knäskrap :rolleyes:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
jag håller med dig om att bågar ska ha "knullputs", då känns det ju mera som om ägaren faktiskt bryr sig om sin hoj och har den som hobby. risiga nya hojar finns det redan gott om. det du har gjort som nog är rätt ovanligt kanske är att du har en superfinish redan första året innan du har testat ut grejorna ordentligt, vilket du nu också märker. tänkte på dom där 10hkr som diffar mellan din och farsgubbens och som du säkert försöker ta igen med råge så småning om. men då har du liksom lagt ner en massa tid på att få finish på dom grejorna du måste göra om. men det är ju alltid lätt att stå här och kraxa med facit i handen. man gör lite olika that's it. jag är i alla fall grymt imponerad av din målmedvetenhet som har visat sig i en riktigt kort byggtid utan att för den saken skull ge avkall på kvaliteten :tummenupp:tummenupp
det ska bli riktigt intressant att följa utvecklingen på din hoj.hoppas vi träffas i verkligheten i framtiden också så man får se den live:tummenupp

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag håller med dig om att bågar ska ha "knullputs", då känns det ju mera som om ägaren faktiskt bryr sig om sin hoj och har den som hobby. risiga nya hojar finns det redan gott om. det du har gjort som nog är rätt ovanligt kanske är att du har en superfinish redan första året innan du har testat ut grejorna ordentligt, vilket du nu också märker. tänkte på dom där 10hkr som diffar mellan din och farsgubbens och som du säkert försöker ta igen med råge så småning om. men då har du liksom lagt ner en massa tid på att få finish på dom grejorna du måste göra om. men det är ju alltid lätt att stå här och kraxa med facit i handen. man gör lite olika that's it. jag är i alla fall grymt imponerad av din målmedvetenhet som har visat sig i en riktigt kort byggtid utan att för den saken skull ge avkall på kvaliteten :tummenupp:tummenupp
det ska bli riktigt intressant att följa utvecklingen på din hoj.hoppas vi träffas i verkligheten i framtiden också så man får se den live:tummenupp

jag är en sån som hatar skitiga grejor. har fått lärt mig de av far min vilket är jobbigt ibland :rolleyes:. några grejor vart lite hastigt gjort men tur är att de snart är vinter så man kan plocka ner hojen i molekyler igen:D KNULLPUTS ska de vara på en hoj. men den ska köras.

de skulle varit roligt att träffa dig ochså. alltid roligt om nya kompisar :tummenupp.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det har du iofs rätt i. Apropå puts så har jag gett upp för länge sedan, klart man vaxar hojen ibland men 2 mil senare är den helt luden av alla jävla flugor så man tröttnar rätt fort...:gnissla

iofs de tär på krafterna att tvätta/putsa men ska hojen vara fin får man lida pin ;). jag tvättar min hoj varje eller varanan körning. pga att smutsen syns så jäkla väl när den är vit :gnissla

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
ny kedja inhandlad. de vart en ek 530 zzz :yoparty ska tydligen tåla 300+ hästar.

bilder/ mer grejor kommer. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...