Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Pellmas

vill, vill, vill, men det GÅR ju inte.
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Märsta
Hoj
cbr600rr -07
Hmm

Någon som vet någon bra sida man kan beställa ett RS-5 slip-on till cbr600rr-07? Känns som att det är löjligt stor pris-skillnad att beställa från utlandet gentemot i Sverige..

:D
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Läcka... som i måla du vet, Man läcker på färg med en spruta:D
JaJA Lacka då... Lite prickar hit eller dit:tungan

Är ute i samma ärende. Sett lite dekaler på e-bay men dessa vet man ju inte hur stora de är och så billiga blir dem inte heller. Tänkte få tag i repsol dekalerna sen blire nog biltema sprayburk som vanligt. NÅN SOM VET NÅT!!
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Hmm

Någon som vet någon bra sida man kan beställa ett RS-5 slip-on till cbr600rr-07? Känns som att det är löjligt stor pris-skillnad att beställa från utlandet gentemot i Sverige..

:D

Dra ett Pm till isse har för mig att han köpte från utlandet.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då måste man väll rätta sig in i Honda ledet...

Inbiten suzuki älskare, och nu har man gått och köpt sig en Honda Cbr 1000rr-04.. får väll se hur det går :rolleyes:

Passar på att ställa en fråga också..

Vilka fälgar passar till 04an? 05-06-07?
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Då måste man väll rätta sig in i Honda ledet...

Inbiten suzuki älskare, och nu har man gått och köpt sig en Honda Cbr 1000rr-04.. får väll se hur det går :rolleyes:

Passar på att ställa en fråga också..

Vilka fälgar passar till 04an? 05-06-07?

Grattis!
-05 passar helt säkert, 06-07 vet jag inte säkert..
 

MC Doktorn

Guest
Då måste man väll rätta sig in i Honda ledet...

Inbiten suzuki älskare, och nu har man gått och köpt sig en Honda Cbr 1000rr-04.. får väll se hur det går :rolleyes:

Passar på att ställa en fråga också..

Vilka fälgar passar till 04an? 05-06-07?

Kul :) , en std eller ready for race?'

Jag vet att -04 och -05 hade 320 mm skivor medan -06 och -07 har 330 mm skivor, så man lär allra minst behöva byta skivor.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Då måste man väll rätta sig in i Honda ledet...

Inbiten suzuki älskare, och nu har man gått och köpt sig en Honda Cbr 1000rr-04.. får väll se hur det går :rolleyes:

Passar på att ställa en fråga också..

Vilka fälgar passar till 04an? 05-06-07?

Har hört att det ska passa men som sagt andra skivor på -06-07. Kul att du köpt honda, nu lär väl varvrekordet ryka på Midlanda (56.3):tungan
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3206853 Kul :) , en std eller ready for race?'

Jag vet att -04 och -05 hade 320 mm skivor medan -06 och -07 har 330 mm skivor, så man lär allra minst behöva byta skivor.
Ready for race, finns bilder och sånt under piteå tråden (norrlands forumet).
Skivor har jag redan, undrar bara om fälgarna är samma..

3206876 Har hört att det ska passa men som sagt andra skivor på -06-07. Kul att du köpt honda, nu lär väl varvrekordet ryka på Midlanda (56.3):tungan
Det är målet för nästa sommar iaf :tummenupp

Men jag vet inte om det går med en honda :rolleyes:
 
Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Hmm

Någon som vet någon bra sida man kan beställa ett RS-5 slip-on till cbr600rr-07? Känns som att det är löjligt stor pris-skillnad att beställa från utlandet gentemot i Sverige..

:D

USA är billigast nu med tanke på dollarn. kolla om firman vill ange comercial value 50$ då blir det smidigt i tullen.....

ananrs funkar UK ganska bra, finns en kille som ibland har annonser där.
köpte mitt till 1000rr för 4200 inkl allt. rs5 kolfiber med kona.. fick pris i sverige på 8900kr för samma
 

J-199

KIT CREW STHLM
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Täby
Hoj
KTM 690SM-R -08
Hmm

Någon som vet någon bra sida man kan beställa ett RS-5 slip-on till cbr600rr-07? Känns som att det är löjligt stor pris-skillnad att beställa från utlandet gentemot i Sverige..

:D

Jag hade turen o få en polare som åkte till staterna o köpa ett RS-5 Carbon slip-on till mig. Ink frakt till hans hotel 3400:-sek billigt:tummenupp
www.morepoweracing.com
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Någon som har PC3 på sin 1000RR -06/07? Helst kombinerat med någon form av helsystem. Vill veta hur hojen beter sig samt om det känns någon väsentlig skillnad. Siffror på papper är smått ointressant.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Någon som har PC3 på sin 1000RR -06/07? Helst kombinerat med någon form av helsystem. Vill veta hur hojen beter sig samt om det känns någon väsentlig skillnad. Siffror på papper är smått ointressant.

Hampus Lange i Hudiksvall har jag för mej har en -07:a med helsystem och pc-3. Hampus heter han på sporthoj, prova å pm:a vettja
 

Pellmas

vill, vill, vill, men det GÅR ju inte.
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Märsta
Hoj
cbr600rr -07
USA är billigast nu med tanke på dollarn. kolla om firman vill ange comercial value 50$ då blir det smidigt i tullen.....

ananrs funkar UK ganska bra, finns en kille som ibland har annonser där.
köpte mitt till 1000rr för 4200 inkl allt. rs5 kolfiber med kona.. fick pris i sverige på 8900kr för samma

Har kollat runt lite och hittat några sidor. Får se hur jag gör, skulle vilja ha med FedEx så man kan få lite billigare frakt =)

Tack för tipset!:tummenupp
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Hmm.. Var in och kollade vad det skulle kosta att frakta hit.. Bara 62$

Haha känns FÖR billigt av någon anledning
(aldrig kan man uppskatta saker & ting :D )

Så länge man inte åker på tull och moms så är det lugnt. Fast även om man nu gör det så är det alltid billigare i väst :D Passa på medan dollarn står så lågt. Köpte Gatorz-brillor för 8k.. sparade nästan lika mycket mot om jag köpt dom här hemma :tummenupp
 

Pellmas

vill, vill, vill, men det GÅR ju inte.
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Märsta
Hoj
cbr600rr -07
Så länge man inte åker på tull och moms så är det lugnt. Fast även om man nu gör det så är det alltid billigare i väst :D Passa på medan dollarn står så lågt. Köpte Gatorz-brillor för 8k.. sparade nästan lika mycket mot om jag köpt dom här hemma :tummenupp

Haha, det lär ju märkas sen, men å andra sidan så betalar man ju i förskott. :huvet Dumt om de ska kräva mig på pengar EFTER att jag fått grejjerna? :arsele
 

MC Doktorn

Guest
Ready for race, finns bilder och sånt under piteå tråden (norrlands forumet).
Skivor har jag redan, undrar bara om fälgarna är samma..
:

Där ser man, var lite sugen på den hojen men som sagt tror det kommer gå fortare med en skramlaha.Annars får jag ta rygg på dig så kanske jag hänger med .

Jag kan kolla upp det där imorgon med Mc delen.
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Hmm.. Var in och kollade vad det skulle kosta att frakta hit.. Bara 62$

Haha känns FÖR billigt av någon anledning
(aldrig kan man uppskatta saker & ting :D )
säger bara ebay
rs5
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/07-H...ryZ35596QQihZ007QQitemZ170148273708QQtcZphoto 2 390,50
jardine tycker dom är riktigt skyssta asså
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-0...ryZ35596QQihZ007QQitemZ170146276474QQtcZphoto 1 750,19
sen ska du inte betala mer än 100$ i frakt hör också om dom kan märka det som gåva
-peter
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
slipon

Haha, det lär ju märkas sen, men å andra sidan så betalar man ju i förskott. :huvet Dumt om de ska kräva mig på pengar EFTER att jag fått grejjerna? :arsele

rs5 slipon köpte jag hos nygrens motor i ronneby.5000kr.snacka med peter,tel 0708227113.:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top