Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tack för tipsen och blueprints, hoppas grejerna dyker upp snart så jag får ut och köra lite. Nu spöregnar det så just nu får dom gärna vara i hong kong ;)
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Jag beställde en uppsättning kåpor till min hoj från polidom.se - någon som har sådan på sin hoj och har lite bilder? Så jag kan få lite inspiration till hur man kan dekorera dom.

Det hade varit kul att kunna göra hojen gatlaglig med kraschkåpor, men det är inte superviktigt... Tänkte mig lite miniblinkers och en enkel lyckta och ett bromsljus så farbror blå inte blir arg så fort han ser den.
 

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Någon som vet om det är samma framdrev till en cbr1000rr 08 som till en 07a? Inhandlade till min 08a idag men såg nu till min förskräkelse att det står CBR 1000RR 2004-2007 på den.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Någon som vet om det är samma framdrev till en cbr1000rr 08 som till en 07a? Inhandlade till min 08a idag men såg nu till min förskräkelse att det står CBR 1000RR 2004-2007 på den.

Samma på:
CBR900 02-03
CBR1000 04-10
CBF1000 06-10
CB1000R
 

Milky1000

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Nacka
Hoj
1000rr -08
Tänkte höra ang min Honda CBR 1000RR -08

Ibland när man trycker ner kopplingen så äre som att handtaget/vajern fastnar lite innan den går i botten eller blir som ett knack elr vad man nu ska säga (lite svår att beskriva)

och sen ibland funkar den hur bra som helst....någon med ideer vad det kan bero på....eller rent av ska vara så?? :)

Hojen är inte ens 2år gammal så man har ju garanti kvar....är det månne ide att lämna in för en sån sak.

Hur som helst lite stör det mig särskilt när man inte vet vad det beror på....kopplingen i sig funkar som den ska....men nått med vajern misstänker jag ju nästan!


Ös på med ideer ni bättre vetande :D

Tack på förhand
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tänkte höra ang min Honda CBR 1000RR -08

Ibland när man trycker ner kopplingen så äre som att handtaget/vajern fastnar lite innan den går i botten eller blir som ett knack elr vad man nu ska säga (lite svår att beskriva)

och sen ibland funkar den hur bra som helst....någon med ideer vad det kan bero på....eller rent av ska vara så?? :)

Hojen är inte ens 2år gammal så man har ju garanti kvar....är det månne ide att lämna in för en sån sak.

Hur som helst lite stör det mig särskilt när man inte vet vad det beror på....kopplingen i sig funkar som den ska....men nått med vajern misstänker jag ju nästan!


Ös på med ideer ni bättre vetande :D

Tack på förhand

Har precis börjat fundera på detta jag med. Vill minnas jag läste något om detta på 1000rr forumet. Ska se om jag kan hitta det igen och posta länk.
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Tänkte höra ang min Honda CBR 1000RR -08

Ibland när man trycker ner kopplingen så äre som att handtaget/vajern fastnar lite innan den går i botten eller blir som ett knack elr vad man nu ska säga (lite svår att beskriva)

och sen ibland funkar den hur bra som helst....någon med ideer vad det kan bero på....eller rent av ska vara så?? :)

Hojen är inte ens 2år gammal så man har ju garanti kvar....är det månne ide att lämna in för en sån sak.

Hur som helst lite stör det mig särskilt när man inte vet vad det beror på....kopplingen i sig funkar som den ska....men nått med vajern misstänker jag ju nästan!


Ös på med ideer ni bättre vetande :D

Tack på förhand

Honda har skickat ut återkallelse gällande koppling för CB1000RR-08, ta det med din ÅF så ordnar det sig säkert:tummenupp
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
hej! en fågel viskade i mitt öra att ventiljustering ska göras på min honda cbr 600f -96 vid 6000 mil..stämmer det? hittar inget i manualen.....hur ofta gör man sånt? vet knappt varför?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
hej! en fågel viskade i mitt öra att ventiljustering ska göras på min honda cbr 600f -96 vid 6000 mil..stämmer det? hittar inget i manualen.....hur ofta gör man sånt? vet knappt varför?

Tror dom flesta moderna cb-hondorna har koll var 2400e mil, iaf hade min cb600 det och mn cbr1000rr, borde altså vara vid 2400, 4800 och 7200 mil.
Du har ingen servicebok till den?

ädit:sen är det ju faktiskt en "ventilkontroll" behövs det justeras kostar det oftast ytterligare på en redan rätt saftig slant. (iaf om aukt verkstad gör det ;)
På 600an behövdes dom inte justeras vid 2400, ska bli intressant o se om det behövs på cbren i slutet av månaden.
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
hej! en fågel viskade i mitt öra att ventiljustering ska göras på min honda cbr 600f -96 vid 6000 mil..stämmer det? hittar inget i manualen.....hur ofta gör man sånt? vet knappt varför?


Hallå, detta är RR tråden, BANNAD!!
Men ventilerna skall kollas var 2400 mil på din hoj.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Fråga !

imorn hade jag tänkt byta motor/kopplingskåpa till min 600 rr.
flytande packning skall användas,men hur länge skall det sitta/torka på innan jag kan bruka hojen ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top