adrian_vg
Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Tog kortet i Tisdags och köpte en röd VFR vtec från 2002 senare på kvällen!
Vilken underbar hoj!
Grattis till båda!
Tog kortet i Tisdags och köpte en röd VFR vtec från 2002 senare på kvällen!
Vilken underbar hoj!
Är flapper och pair modsen att rekommendera?
Är flapper och pair modsen att rekommendera? Testade enligt guiderna på vfr forumet + tog bort snorkeln, tycker den går jämnare och inte lika ryckig övergång när vtec systemet kickar in. Den ryter lite roligt från insuget i luftburken också....Comments?
Personligen tycker jag hojen räcker till ännu effektmässigt och hela den biten, är bara ryckigheten på låga varv som jag hatar. Körde Rörken igår och det störde fler än en gång eftersom det var tvåans växel som gällde hela varvet. Funderar på moddarna men det vore kul att veta vad det handlar om innan, hittills har jag bara fått gissningar till svar. Visst ställa upp ett spjäll, koppla ifrån ventiler (som sen beckar ihop?) men hurvida det kan ha negativ inverkan för maskinens välmående är det ingen som vet utan man antar att det bara handlar om ljud/miljöstrypningar...? Eller om det helst ska mappas i samband med dessa.
Aha! Det var du som körde den silvriga vtecen! Tänkte bjuda in dig till vfr-forum.se, men du hann sticka hem innan jag lyckades slita mig.
Den är grå och inte silver!!
Ja den där dippen vid 5000rpm har jag läst fler som pratar om men jag kan inte säga att jag har någon dipp då på min... Det är en 08´a o dom ska ju ha förfinat något med registret där 06/07 någon gång så då kanske det försvann? Var väl för att få en jämnare övergång för v-tecen eller hur det nu var.
Jo jag körde ju i grön grupp (första knix körningen för mig) med en polare och det var nyttigt. Visst blev det en del korvstoppning eftersom vi försökte hålla upp tempot lite men instruktörerna tog det bra och tipsade om lite annat vi kunde träna på så att vi skulle slippa ligga bakom så mkt. Tyvärr så kände jag inte så mkt för enhandsträning just p.g.a. ryckigheten och en av instruktörerna trodde jag menade att rullen glappade så mkt men då fick jag förklara vifferns egenskaper istället =) Även instruktören tipsa om att höja tomgången, dock inte någon racetomgång som han kalla det för då kanske det gick lite väl fort i kurvorna.
VFR forumet vet jag om, det är jag som har lite besvär med styrfladder =/
Ah, olika nickar på olika forum alltså.
Jo det blev så =)
Var en annan VFR där, en lång herre (jämfört med oss andra) o han hade bra koll på hojen, tror det var hans första knixkörning också. Berömde hans pjäs men jag vet inte om han trodde jag var ironisk, den såg ut att vara i fint skick i vilket fall. Får se om det blir Järfälla eller Rörken nu kommande körningar, kanske både och =) Fast en Söndag på Järfälla känns som att det kan bli ett straff med antal deltagare.
Nu ska jag testa o skruva lite tomgångsjustering så får jag se om jag blir någe gladare, kanske hinna svänga förbi verkstan o snacka dämpare.
Personligen tycker jag hojen räcker till ännu effektmässigt och hela den biten, är bara ryckigheten på låga varv som jag hatar.
Prova med O2 eliminatorer. "Bygg själv" eller köp. Kör du med slip-on så behöver du nog en Power Commander. (O2 el. följer med)
PC gjorde susen på min hoj i alla fall.
/Peter
Är sedan igår ägare till vfr 800 fa -08 metallic mörkröd med packbox. Bytte från er6f. Känns som en kanonhoj fast jag inte kört den mer än 1 km...
Känns som en kanonhoj fast jag inte kört den mer än 1 km...
Skulle behöva byta olja och filter på min-08'a. Är det svårt att göra själv? Känner inte riktigt för att behöva betala över 1000:- till den lokala mc-servicestället för jobbet.
Finns Haynes reparationsbok till nyare? Hittar bara fram till ca 05'or.
Haynes manual finns till din hoj, jag har nämligen en själv.Skulle behöva byta olja och filter på min-08'a. Är det svårt att göra själv? Känner inte riktigt för att behöva betala över 1000:- till den lokala mc-servicestället för jobbet.
Finns Haynes reparationsbok till nyare? Hittar bara fram till ca 05'or.
Kool, PCIII eller fem och vart handla du? Kör du med färdig fulmapp eller är den framtagen i bänken? Slipon vore trevligt men svårt o veta i förväg hurvida det är fjunis brölsystem eller ej, vill bara ha det så de funkar schysst med en bänkmappning och utan gnäll på bana.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |