Får man mer gjort på en sextimmarsdag har man helt enkelt dragit benen efter sig när man jobbar åtta timmar. Någon annan slutsats kan ju inte dras.
Toyota Center Göteborg har det vet jag, de kör två sextimmarsskift i verkstäderna och verkar väldigt nöjda. Läs mer.
Är det? Vilka då?
Förklara först hur det är möjligt att få mer gjort på sex timmar än åtta om man verkligen jobbar.Nej, nån annan slutsats kan man inte dra...
Har du överhuvudtaget läst varför dom infört sextimmarsdag?
Han man vara höger ?
Enkelt:
Det är ett vinnande konsept !
Förklara först hur det är möjligt att få mer gjort på sex timmar än åtta om man verkligen jobbar.
Ekonom?....Varifrån kommer pengarna som medger ett ROT/RUT-avdrag då?
Ekonom?
Ett lysande exempel på hur kommunistretoriken suddar ut sans och vett.
"...pengarna som medger ett avdrag", vad är det för en jävla fråga?
Ett (skatte)avdrag minskar statens intäkter. Det är ingen kostnad!
Att jag får behålla mer av det jag tjänat ihop och att mina
grannar i norra B får tjäna ihop sina pengar själva är sunt och
kostnadsbesparande.
Eehh... ? Vilken skola gick du i?
Sex timmars arbetsdag innebär att det öppnas för en hel del arbetstillfällen då samma sak ska bli utförd genom att man delar lite på arbetsbördan, vilket gör att dessa INTE behöver bidrag, vilket direkt påverkar mitt skattetryck positivt. Dessutom betalar de fortfarande skatt, men inte lika mkt. Även om de nollat både bolagsskatt och sociala avg. mm så hade det genererat 25% moms, vilket känns lite ogjort om momsen kommer från andras skattsedlar.
Tänk om, tänk rätt
Varifrån kommer pengarna som medger ett ROT/RUT-avdrag då?
rätt åt kärringen.det skulle sannolikt innebära att jag inte anlitade henne mer.
rätt åt kärringen
Vem har pratat om att nolla bolagsskatten?
Tittar man snävt på det så är det fortfarande vi, det vill säga staten, som betalar det. Får de in 100 i skatt innan, men nu 50, så innebär det att vi, det vill säga staten, får in mindre pengar. Det i sin tur får effekten att nedskärningar måste ske inom något område, avgifter för tjänster som tidigare ingått bland de offentliga tjänsterna tas ut eller skattehöjningar.
Hund. Det var hans text jag kopierade med några små förändringar.
Inte ekonom som tur är.
Lägre skatter ger fler och högre avgifter, något du tycker är bra. Jag tycker det är mer sunt att man hjälps åt.
Att du inte är ekonom skiner igenom utan förtydligande.
1. Ingen verksamhet är någonsin så ineffektiv som en offentlig:
2. Vi har vissa grundläggande behov, ja. Dessa kostar X kronor att leverera. Problemet som ni gråsossar inte verkar vilja fatta är att byråkratin kostar (kostnad) en himla massa dineros när de ska sitta med en larvigt rörig fördelningspolitik. Det är en sån hysterisk apparat att driva runt, bara för att pytsa runt pengarna. Som vi själva betalat från första början.
Ponera då istället att vi betalar 1000 sek mindre i skatt, och får ökade utgifter med 850 sek.. För 15% är nog realistiskt vad som försvinner i politiken och den offentliga verksamhetens urusla organisation. Då hade vi helt plötsligt haft 150 pix att köpa Rut för. Så att vi får en mindre person att betala för. Vilket då ger staten en besparing på 150 sek som de kan lägga på att sänka skatten ytterligare.
Jag jobbade en gång (i ett kort projekt) med en kvinna som jobbat med att "rädda" kriskommuner. Hon var doktorand i ekonomi och hade en hel del erfarenhet från ledande roller i både stora och extremt stora organisationer. Hennes (högt aktade) teori om kommunernas & landstingens ekonomiska problem var att de hade för MYCKET pengar. Hade de haft en tuffare budget från start hade de tvingats prioritera bort allt onödigt dravel från agendan vilket frigjort både kapital och arbetstid för saker som verkligen spelar roll.
Detta är något jag själv erfarit främst i kontakter med kommuner, men jag har även skrämmande exempel på sinnessjuka beslut från landsting. Jag tror också att de flesta som jobbar inom ex. vården kan skriva under på hur sanslöst dåligt saker sköts och hur de toppstyrda organisationerna sanerar den operativa verksamheten från all möjlighet att lägga energi och resurser där det behövs.
Hur stor är en extremt stor organisation? Och vilka extemt stora aktade organisationer pratar vi om
Mer pengar behövs uppenbart till skolan.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|