Hur kan man vara höger?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Stympad quote.
Men jag har inte samma intryck som dig.
Anna Lind fick många chanser att visa vad hon gick för.
Hon var politiskt aktiv många år.
Någon ledargestalt var hon icke.
En näbbgädda med för lite kunskap och intelligens för att hävda sig.
Att hon är död ändrar inte det förflutna.

Min personliga uppfattning är att Socialdemokraterna varken borde valt Anna Lind, Margot Wallström eller Mona Sahlin som partiledare efter Göran Persson. Men man ville ha en kvinna och då fanns väl inte så många alternativ att välja mellan som var profiler inom partiet. Bäst förutsättningar bland dessa kvinnor tror jag personligen Margot Wallström hade. Inte för att jag gillat henne personligen, men hon hade skaffat sig erfarenhet via sina år utomlands i EU och dessutom gjort ett bra jobb. Tror det hade varit värdefullt för Socialdemokraterna. Anna Lind fick aldrig riktigt visa vad hon gick för. Att vara minister och stadsminister är två helt skilda saker. Som minister vet jag inte om jag tyckte att hon utmärkte sig. Hon var minister som alla andra skulle jag säga med skillnad att hon fått stämpeln som kronprinsessa och efterföljare till Persson. Fick intryck att hon var idealist på gott och ont och hade kanske inte naturliga ledaregenskaper som Göran Persson. Men vem har det bland dagens politiker. På den punkten ligger Fredrik Reinfeldt i lä. Socialdemokraterna gjorde nog ett misstag som kände sig tvungen välja en kvinna som efterträdare till Persson. Man hade ju målat in sig i ett hörn genom inkvotering i riksdagen etc. Man ville på det viset visa att man var modern och redo att förändras.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Jo deltidsstämplar man fler än 75 dagar så är det fusk.

Men du får gärna omvända mig med annan fakta:tummenupp

Edit så det inte blir några missförstånd. Med 75 dagar menas inte 75 arbetsdagar utan uttagna stämplingsdagar.

Fel igen.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja. Jobba 3 veckor heltid, stämpla en hel vecka. Upprepa. Summa summarum: 75% arbetstid tillsammans med 0 använda deltidsstämplingar.

Suck:huvet

Du kan bara deltidsstämplia 75 dagar, det du pratar om är heltidsstämpling och det är en helt annan sak. Sen att du i din iver för att få rätt återigen faller ifrån sanningen är trist.

Men jag skulle vilja se är den sjuksyrran som jobbar 9 veckor och stämplar den tionde och sen få förklarat av dig vinsten i den anställningsformen.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Suck:huvet

Du kan bara deltidsstämplia 75 dagar, det du pratar om är heltidsstämpling och det är en helt annan sak. Sen att du i din iver för att få rätt återigen faller ifrån sanningen är trist.

Naturligtvis innebär det här knepet heltidsstämpling var 4e vecka, men ursprungsfrågan var om deltidsarbete med uppstämpling till 100% där du bl.a. skrev:

"Efter det så är det bara att göra ett val, antingen försöka leva på deltiden eller helt sonika tacka nej till jobbet och stämpla 100%"

Nu kan man givetvis deala med arbetsgivaren om att de facto jobba 75% alla 4 veckorna i cykeln - voilá - problemet är löst med att fortsätta jobba 75% och stämpla 25%.
Det var deltidsarbete med uppstämpling som du sa inte fungerade mer än i 75 dagar, men det är inte så det fungerar i praktiken eftersom det finns metoder att slippa deltidsstämpla.

Men jag ska ge dig rätt på en punkt - när du började använda terminologin "deltidsstämpling" snarare än att prata om deltidsarbete har du rätt i sak att man inte kan göra det mer än 75 dagar. Att det i praktiken fungerar annorlunda med deltidsarbete/uppstämpling, som var det ursprungliga resonemanget, är en annan sak.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Naturligtvis innebär det här knepet heltidsstämpling var 4e vecka, men ursprungsfrågan var om deltidsarbete med uppstämpling till 100% där du bl.a. skrev:

"Efter det så är det bara att göra ett val, antingen försöka leva på deltiden eller helt sonika tacka nej till jobbet och stämpla 100%"

Nu kan man givetvis deala med arbetsgivaren om att de facto jobba 75% alla 4 veckorna i cykeln - voilá - problemet är löst med att fortsätta jobba 75% och stämpla 25%.
Det var deltidsarbete med uppstämpling som du sa inte fungerade mer än i 75 dagar, men det är inte så det fungerar i praktiken eftersom det finns metoder att slippa deltidsstämpla.

Men jag ska ge dig rätt på en punkt - när du började använda terminologin "deltidsstämpling" snarare än att prata om deltidsarbete har du rätt i sak att man inte kan göra det mer än 75 dagar. Att det i praktiken fungerar annorlunda med deltidsarbete/uppstämpling, som var det ursprungliga resonemanget, är en annan sak.

För det första har jag inte ens nämnt deltidsarbete i annat fall än att stämpla upp från en ej 100% tjänst, för det andra gällde det folk inom vården som stämplade upp från en 80-95% anställning, vilket iofs inte spelar nån som helst roll i a-kassereglerna.
Så ditt inlägg ser jag bara som ett sätt att försöka komma undan igen.

Återigen!! Jag skulle vilja se är den sjuksyrran som jobbar 9 veckor och stämplar den tionde och sen få förklarat av dig vinsten i den anställningsformen.

"Nu kan man givetvis deala med arbetsgivaren om att de facto jobba 75% alla 4 veckorna i cykeln - voilá - problemet är löst med att fortsätta jobba 75% och stämpla 25%."

Och detta bedrägeri mot alla oss skattebetalare ser du inte som att fuska och lura till sig pengar från systemet eller:va

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
1. För det första har jag inte ens nämnt deltidsarbete i annat fall än att stämpla upp från en ej 100% tjänst, för det andra gällde det folk inom vården som stämplade upp från en 80-95% anställning, vilket iofs inte spelar nån som helst roll i a-kassereglerna.
Så ditt inlägg ser jag bara som ett sätt att försöka komma undan igen.

2. Återigen!! Jag skulle vilja se är den sjuksyrran som jobbar 9 veckor och stämplar den tionde och sen få förklarat av dig vinsten i den anställningsformen.

"Nu kan man givetvis deala med arbetsgivaren om att de facto jobba 75% alla 4 veckorna i cykeln - voilá - problemet är löst med att fortsätta jobba 75% och stämpla 25%."

3. Och detta bedrägeri mot alla oss skattebetalare ser du inte som att fuska och lura till sig pengar från systemet eller:va

1. Ursprungsfrågan gällde deltidsarbete som du bl.a. kommenterade med att man efter 75 dagar får nöja sig med 75% utan a-kassa, alternativt heltidsarbetslöshet. Detta är bevisligen fel eftersom det finns workarounds.

2. Har jag påstått det? Nej.

3. Har jag påstått det? Nej.

Din vana trogen lägger du in påståenden som jag inte sagt och ber mig kommentera varför jag tycker så. Fin retorik, har du lärt dig den av Ung Vänster? Men det blir väl så när man inte kan argumentera. Det är bl.a. därför ni förlorar ett val till.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
1. Ursprungsfrågan gällde deltidsarbete som du bl.a. kommenterade med att man efter 75 dagar får nöja sig med 75% utan a-kassa, alternativt heltidsarbetslöshet. Detta är bevisligen fel eftersom det finns workarounds.

2. Har jag påstått det? Nej.

3. Har jag påstått det? Nej.

Din vana trogen lägger du in påståenden som jag inte sagt och ber mig kommentera varför jag tycker så. Fin retorik, har du lärt dig den av Ung Vänster? Men det blir väl så när man inte kan argumentera. Det är bl.a. därför ni förlorar ett val till.
1. Citerar mig själv i mitt första inlägg i denna fråga.
"Deltidsstämpling funkar inte som du vill påskina, men det låter ju bra för att få slänga lite mer blå dynga. Fakta vore mer klädsamt faktiskt."

2. Ja

3. Ja eftersom du med en dåres envishet påstått att det går att deltidsstämpla fler än 75 ersättningsdagar utan att fuska.

Har jag fel?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
1. Citerar mig själv i mitt första inlägg i denna fråga.
"Deltidsstämpling funkar inte som du vill påskina, men det låter ju bra för att få slänga lite mer blå dynga. Fakta vore mer klädsamt faktiskt."

2. Ja

3. Ja eftersom du med en dåres envishet påstått att det går att deltidsstämpla fler än 75 ersättningsdagar utan att fuska.

4. Har jag fel?

1. Läs vad jag citerar från dig längre upp. Eller måste jag tala om vad du själv skrivit, nämligen:
"Efter det så är det bara att göra ett val, antingen försöka leva på deltiden eller helt sonika tacka nej till jobbet och stämpla 100%" som du skrev före det du tydligen tror var ditt första inlägg i frågan.
Edit: my bad, det var faktiskt omvänt. Gratulerar, 2 rätt samma dag! När hände det dig senast? Ditt påstående är fortfarande fel dock.

2. Nej. Jag sa att det inte nödvändigtvis är fusk. Huruvida det är en vinstrik anställningsform har jag inte ens berört. Dessutom rörde det varken sjuksyrror eller 1/10-stämpling.

3. Jag har redan sagt att det var fel att använda uttrycket deltidsstämpla. Jag har aldrig påstått att det beskrivna förfaringssättet inte är fusk. Du tyckte t.o.m. jag skulle anmäla de jag visste som fuskade! Det är en workaround som gör att man kan gå deltidsarbetslös längre än 75 dagar, vilket var ursprungsfrågan.

4. Ja, som vanligt.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
1. Läs vad jag citerar från dig längre upp. Eller måste jag tala om vad du själv skrivit, nämligen:
"Efter det så är det bara att göra ett val, antingen försöka leva på deltiden eller helt sonika tacka nej till jobbet och stämpla 100%" som du skrev före det du tydligen tror var ditt första inlägg i frågan.

2. Nej. Jag sa att det inte nödvändigtvis är fusk. Huruvida det är en vinstrik anställningsform har jag inte ens berört. Dessutom rörde det varken sjuksyrror eller 1/10-stämpling.

3. Jag har redan sagt att det var fel att använda uttrycket deltidsstämpla. Jag har aldrig påstått att det beskrivna förfaringssättet inte är fusk. Du tyckte t.o.m. jag skulle anmäla de jag visste som fuskade! Det är en workaround som gör att man kan gå deltidsarbetslös längre än 75 dagar, vilket var ursprungsfrågan.

4. Ja, som vanligt.

Om du vill kan jag börja fulcitera dig också.
Men nu är du bara infantil.

Väntar ett par minuter så du hinner googla:D

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Om du vill kan jag börja fulcitera dig också.
Men nu är du bara infantil.

Väntar ett par minuter så du hinner googla:D

Jag behöver inte googla. Jag citerade ett påstående av dig, en hel mening, som bevisligen var fel, och talade om för dig hur man kommer runt systemet.

Vad ska vi diskutera härnäst? Vi kan ju diskutera varför du tycker månen är fyrkantig, om vi nu ska använda samma typ av retorik som du.

Så....varför tycker du månen är fyrkantig?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag behöver inte googla. Jag citerade ett påstående av dig som bevisligen var fel, och talade om för dig hur man kommer runt systemet.

Vad ska vi diskutera härnäst? Vi kan ju diskutera varför du tycker månen är fyrkantig, om vi nu ska använda samma typ av retorik som du.

Så....varför tycker du månen är fyrkantig?

Nix men jag tyckte mig höra en sovklocka ringa 2 ggr.:D

Edit: har du ens läst vad du själv skrivit:va

Last edited:

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
En Taiwanesisk
Jag tycker om att jag betalar mindre inkomstskatt på mina intjänade pengar numera. Motsvarar i mitt fall mer en månadslön extra per år. Tack Alliansen!

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Nix men jag tyckte mig höra en sovklocka ringa 2 ggr.:D

Edit: har du ens läst vad du själv skrivit:va

Ja, till skillnad från dig (du hävdar att jag påstår en massa som jag inte sagt, när det i själva verket är läskunnigheten som fallerar - fast det får du skylla dina partikamrater för, de som installerat flumskolan).

Edit: men låt höra nu var jag säger att det är en vinstrik anställningsform att för en syrra att arbeta 9 veckor och stämpla 1 vecka. Det kan det kanske vara, vad vet jag, men jag har aldrig påstått det.
Jag har inte heller, som du säger, påstått att de jag känner som arbetar 75% år ut och år in inte fuskar. Klart att de gör. Men det åligger inte mig att ta agera stasi.
Upp till bevis.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja, till skillnad från dig (du hävdar att jag påstår en massa som jag inte sagt, när det i själva verket är läskunnigheten som fallerar - fast det får du skylla dina partikamrater för, de som installerat flumskolan).

Lägger ner dig för i kväll eftersom du tydligen inte kan förstå innebörden av en diskussion.

Ett bra val iaf att lägga ner pokerspelandet.

Ett tipps läs igenom vad du skrivit i morgon när kroppen är återställd:tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Lägger ner dig för i kväll eftersom du tydligen inte kan förstå innebörden av en diskussion.

Du menar som när du ljuger rakt ut om vad jag sagt och inte sagt?

Ja, ni kommunister är ju inte direkt kända för att ha samma definition på hur en "diskussion" ska föras som övriga världen, åtminstone inte de senaste 100 åren.

Men du får gärna återkomma med citat om när jag sa att det är en vinstgivande anställningsform att arbeta 9->stämpla 1, samt när jag påstod att det inte är fusk att deala med arbetsgivaren om att skicka in osanna kassakort.
Du tycks undvika denna simpla frågeställning.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du menar som när du ljuger rakt ut om vad jag sagt och inte sagt?

Ja, ni kommunister är ju inte direkt kända för att ha samma definition på hur en "diskussion" ska föras som övriga världen, åtminstone inte de senaste 100 åren.

Men du får gärna återkomma med citat om när jag sa att det är en vinstgivande anställningsform att arbeta 9->stämpla 1, samt när jag påstod att det inte är fusk att deala med arbetsgivaren om att skicka in osanna kassakort.
Du tycks undvika denna simpla frågeställning.

För att förvirra dig ännu mer i kväll så är jag inte ens vänster:D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...