VBK
Mas.
"ok".
edit: äsch, orkar inte. Du kommer aldrig att erkänna det.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4917342&postcount=702
Den andra frågan tar vi i morgon
"ok".
edit: äsch, orkar inte. Du kommer aldrig att erkänna det.
Aha, du menar den där retorikmissen vi redan avhandlat! Jo, så kan man naturligtvis tolka det om man vill, och det har jag redan tagit upp att jag inte la märke till ordvalet eftersom diskussionen handlar om att stämpla upp till 100%. Det faktum att jag hela tiden sagt att det är en workaround har naturligtvis inget med saken att göra, eller hur...
Nåväl, var påstår jag att det är en vinstdrivande anställningsform att arbeta fulltid 9 veckor och stämpla 1 vecka?
För att förvirra dig ännu mer i kväll så är jag inte ens vänster
Har aldrig påstått att det är du som sagt att det är en vinstdrivande anställningsform att arbeta fulltid 9 veckor och stämpla 1 vecka?
Men jag skulle vilja se är den sjuksyrran som jobbar 9 veckor och stämplar den tionde och sen få förklarat av dig vinsten i den anställningsformen.
Hur menade du här då? Man ska alltså inte tolka detta som en insinuation på att det är vad jag anser? "ok".
Visst går det att göra utan att fuska. Om det är bra eller inte har jag ingen uppfattning om.
Av vilken anledning anser du då att det åligger mig att förklara det vinstdrivande?
Egentligen förtjänar du en ignore, men du skriver så mycket dumheter att det vore slöseri med humor att lägga dig där.
Hur menade du här då? Man ska alltså inte tolka detta som en insinuation på att det är vad jag anser? "ok".
Visst går det att göra utan att fuska. Om det är bra eller inte har jag ingen uppfattning om.
Av vilken anledning anser du då att det åligger mig att förklara det vinstdrivande?
Egentligen förtjänar du en ignore, men du skriver så mycket dumheter att det vore slöseri med humor att lägga dig där.
Snälla, det är så enkelt att bara klicka i rutan.
Men om du nu envisas med att det går utan att fuska kan du då påvisa hur det skulle gå till en gång för alla
OK, så förra gången dög visst inte.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4917714&postcount=704
Detta är inte fusk.
Det blir bara fusk om man skickar in felaktiga kassakort (t.ex. om man faktiskt jobbar 75% varje dag, men redovisar 3x100+1x0 till a-kassan).
OK, så förra gången dög visst inte.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4917714&postcount=704
Detta är inte fusk.
Det blir bara fusk om man skickar in felaktiga kassakort (t.ex. om man faktiskt jobbar 75% varje dag, men redovisar 3x100+1x0 till a-kassan).
Nu gjorde du det förresten igen - undvek frågor du inte kan besvara och skriver nya egna frågor för att flytta fokus. Jaja, nu får det vara slut på pajaskonster. Nämen titta, du har t.o.m. en egen smiley
1. Men ge dig nu!!! Det du syftar på är ju inte en deltidsstämpling öht. Du menar mao att alla med korta anställningar deltidsstämplar?
2. Vilken fråga valde jag inte att svara på?
1. Det är per definition en deltidsanställning på 75% vare sig du vill se det så eller ej. Resten stämplar man upp till 100%. Fungerar alldeles utmärkt, och är per definition inte fusk.
Fusk blir det först om man är oärlig med sina kassakort.
Nu gör du det igen. När påstår jag att alla med korta anställningar deltidsstämplar? Att göra så som jag beskriver är INTE korta anställningar var 4e vecka. Om det hade varit det hade det triggats karensdagar till a-kassan, och nytt anställningsavtal hade behövts skrivas var 4e vecka. Så är naturligtvis inte fallet.
2. Troligen flera stycken, men den senaste är att jag undrar varför du tycker det är min uppgift att redogöra för huruvida det är vinst i att ha en anställningsform där man under en cykel om (x+1) veckor jobbar x veckor och stämplar 1 vecka. Du sa att du ville se mig redogöra för det vinstdrivande i detta, och jag frågar mig varför.
Jag googlar inte, det behövs inte. Men jag har andra saker för mig än att hänga här och tokuppdatera en tråd.
1. Om du lämnar din hybris och läser inlägg 723 så ser du att jag redan svarat redan ca 22:30
2. Och återigen det du vill ha till deltid är inte deltid hur många clownner du än sätter.,
1. Nej det har du inte. #725.
2. Märkligt...min kollega är anställd på 75% och stämplar resten på exakt det viset jag beskrivit utan att det påverkar hennes "75 dagar". Hon har gjort så i flera år. Hur får du det till att inte vara ett deltidsarbete?
Du får ett autentiskt fall från verkligheten, men så kan det naturligtvis inte fungera, eller hur...
Sluta nu trycka på uppdatera-knappen hela tiden. Du sliter ut musen.
Det må så vara men då stämplar hon inte deltid. Då är det en konstruktion mellan henne och arbetsgivaren., vilket är dubbelt illa.
Hon stämplar 25%, men hon använder inga av de 75 dagarna, precis som jag sagt 1277312 gånger.
Hon skulle lika gärna kunnat haft dealen att jobba 100% i 3 veckor och 0% var 4e vecka. Summan hade fortfarande varit en deltidstjänst på 75% där inga av de 75 dagarna används, oavsett vad du tycker man vorde kalla det.
Deltidsstämplar hon?
Min personliga uppfattning är att Socialdemokraterna varken borde valt Anna Lind, Margot Wallström eller Mona Sahlin som partiledare efter Göran Persson. Men man ville ha en kvinna och då fanns väl inte så många alternativ att välja mellan som var profiler inom partiet. Bäst förutsättningar bland dessa kvinnor tror jag personligen Margot Wallström hade. Inte för att jag gillat henne personligen, men hon hade skaffat sig erfarenhet via sina år utomlands i EU och dessutom gjort ett bra jobb. Tror det hade varit värdefullt för Socialdemokraterna. Anna Lind fick aldrig riktigt visa vad hon gick för. Att vara minister och stadsminister är två helt skilda saker. Som minister vet jag inte om jag tyckte att hon utmärkte sig. Hon var minister som alla andra skulle jag säga med skillnad att hon fått stämpeln som kronprinsessa och efterföljare till Persson. Fick intryck att hon var idealist på gott och ont och hade kanske inte naturliga ledaregenskaper som Göran Persson. Men vem har det bland dagens politiker. På den punkten ligger Fredrik Reinfeldt i lä. Socialdemokraterna gjorde nog ett misstag som kände sig tvungen välja en kvinna som efterträdare till Persson. Man hade ju målat in sig i ett hörn genom inkvotering i riksdagen etc. Man ville på det viset visa att man var modern och redo att förändras.
Så länge som hela vänsterblocket riktar in sig på alla som inte arbetar så kommer de inte vinna några val, inte så länge som de flesta i landet har arbeten i alla fall.
Jo jag hoppas på att vi arbetare verkligen tänker efter och inte röstar rödgrönt. Det blir katastrof med Sahlin som stadsminister och vänstern vid chefens sida.
Miljöpartiet är ok tycker jag. Synd att de inte kan ansluta sig till alliansen.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|