Det blev bara 60 mil. Då borde jag kommit längre än jag nu gjort. Polen är inte ett campingland.
Det är skyltat till Warszawa från Gdansk. När jag kom fram skulle jag leta upp någon sevärdhet. Slut på surf! Hur hittar man då utan karta eller telefon. Man åker planlöst till man hittar Donken så man kan snylta lite wi-fi.
Trots kvittens på sju dagars obegränsad surf så funkade ute kartappen. Nehe. 33,1 grader i luften och det dubbla i skinnstället. Vattnet i tankväskan var lite varmare än ljummet.
Leta sig ut ur stan var inte så lätt men det gick. Åkte fem mil ut från stan för att tanka och käka lunch/middag.
Då hade telefonen slutat tjura. Letade campingplatser längre söderut. Närmaste söderut var 30 mil bort. Fem st 4-5 norrut dvs tillbaka till Warszawa. Det första fanns inte kvar, den andra har aldrig varit en camping de tre återstående var ett rum eller bnb. Jag vill ju tälta!
Hotell då. Det första var fullt. Meh. Radisson i city. Nej tack. Släpa packning i värmen.
Fulcampa då. Kollade ett ställe. Redan mörkt. Lite avsides. Högt gräs men fullt med toapapper. Nej tack. Längre in kunde man höra banjon spela. Ville inte dö så jag åkte ut på motorvägen igen. Hotell/motell utmed vägen. Det är ju skyltat. Efter fem försök så hittade jag ett. 455 svenska! Billigt. Upp till 2000 hade varit ok.
Planen var annars att köra hela natten men det är ingen bra idé
Så Polen fick en svag trea idag. Det har köpts väldigt mycket stål och glas till alla skyskrapor. Samtidigt finns mycket gammal bebyggelse kvar.
Jaja. Köra fel och köra vilse är ju mitt signum. Men man får se lite mer så det blev okej idag.
Lite gamla öststatsvibbar. Inte min grej men detta är ett led i min personliga utveckling. Som vanligt är jag bäst av alla på engelska. Det är inte jag som har ett serviceyrke. Det går nog bra för dom ändå. Sen svarar jag på svenska ibland så...
Polacker kör aldrig om på insidan på motorvägen.
De kör efter högerregeln i stan och i förorterna. De stannar och släpper fram en. Eh?
Vet inte vad hastighetsbegränsningen är på motorvägen. Det står ju inte. Tre filer och tre farter, 80, 130 och 160. Man/jag använder backspegel, vrider ordentligt på huvudet och kör blinkers vänster och tillbaka i högerfilen. Polackerna också naturligtvis. Stora fartskillnader i filerna alltså.
Det står massor med bilar i vägrenen på motorvägen. 30-40 eller däromkring. Några med punktering, några med läppen uppe och några oklara men med varningstriangel ute. Värmeslag kanske.
Nu står hojen utanför men halva packningen kvar. Ville inte släpa. Hoppas packningen är kvar annars blir det hotell framöver.
60 mil var det jag skulle skriva.