Hur många mil körde du i dag?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte idag men 70 mil denna vecka o så kommer det bli så länge det går att pendla vettigt på hoj.

Såg Föresten 6-8 vildsvin som låg i diket kl 06 i morse dom sket helt i att jag rullade förbi o låg kvar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte fått ihop något alls på över en vecka.
Fått bojja av mitt framhjuöslager. Börjar väl bli gammal jag också.
Verkar som att det blir att vänta på att nytt anländer innan jag vågar köra.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det blev bara 60 mil. Då borde jag kommit längre än jag nu gjort. Polen är inte ett campingland.
Det är skyltat till Warszawa från Gdansk. När jag kom fram skulle jag leta upp någon sevärdhet. Slut på surf! Hur hittar man då utan karta eller telefon. Man åker planlöst till man hittar Donken så man kan snylta lite wi-fi.
Trots kvittens på sju dagars obegränsad surf så funkade ute kartappen. Nehe. 33,1 grader i luften och det dubbla i skinnstället. Vattnet i tankväskan var lite varmare än ljummet.
Leta sig ut ur stan var inte så lätt men det gick. Åkte fem mil ut från stan för att tanka och käka lunch/middag.
Då hade telefonen slutat tjura. Letade campingplatser längre söderut. Närmaste söderut var 30 mil bort. Fem st 4-5 norrut dvs tillbaka till Warszawa. Det första fanns inte kvar, den andra har aldrig varit en camping de tre återstående var ett rum eller bnb. Jag vill ju tälta!
Hotell då. Det första var fullt. Meh. Radisson i city. Nej tack. Släpa packning i värmen.
Fulcampa då. Kollade ett ställe. Redan mörkt. Lite avsides. Högt gräs men fullt med toapapper. Nej tack. Längre in kunde man höra banjon spela. Ville inte dö så jag åkte ut på motorvägen igen. Hotell/motell utmed vägen. Det är ju skyltat. Efter fem försök så hittade jag ett. 455 svenska! Billigt. Upp till 2000 hade varit ok.
Planen var annars att köra hela natten men det är ingen bra idé
Så Polen fick en svag trea idag. Det har köpts väldigt mycket stål och glas till alla skyskrapor. Samtidigt finns mycket gammal bebyggelse kvar.
Jaja. Köra fel och köra vilse är ju mitt signum. Men man får se lite mer så det blev okej idag.
Lite gamla öststatsvibbar. Inte min grej men detta är ett led i min personliga utveckling. Som vanligt är jag bäst av alla på engelska. Det är inte jag som har ett serviceyrke. Det går nog bra för dom ändå. Sen svarar jag på svenska ibland så...

Polacker kör aldrig om på insidan på motorvägen.
De kör efter högerregeln i stan och i förorterna. De stannar och släpper fram en. Eh?
Vet inte vad hastighetsbegränsningen är på motorvägen. Det står ju inte. Tre filer och tre farter, 80, 130 och 160. Man/jag använder backspegel, vrider ordentligt på huvudet och kör blinkers vänster och tillbaka i högerfilen. Polackerna också naturligtvis. Stora fartskillnader i filerna alltså.
Det står massor med bilar i vägrenen på motorvägen. 30-40 eller däromkring. Några med punktering, några med läppen uppe och några oklara men med varningstriangel ute. Värmeslag kanske.

Nu står hojen utanför men halva packningen kvar. Ville inte släpa. Hoppas packningen är kvar annars blir det hotell framöver.

60 mil var det jag skulle skriva. :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Idag var det en bra dag. Lämnade Polen och åkte till Brno. Regn på vägen dit. Regn så bilarna kör i 70. Stannade innan och tog på regnkläderna. Utom överdragsstövlarna. Så lite blöt om fötterna. Jag gillar regn när jag är klädd för det. Gillar också Tjeckien. Lite mer kuperat och mer lövträd. I Brno tänkte jag åka till banan. Fröken Google Maps hittade inte den.


Jag åkte på skyltarna till Bratislava. Även den staden och landet premiär för mig på hoj. Till Prag flög vi med jobbet en gång. Fint där.
Slovenien var ju också fint av det jag såg. Jag gillar att vara här.
Från Bratislava är det skyltat till Wien så nu är jag där. Väl inne i stan så måste man ju helst ha ett mål, en sevärdhet.
Vad är stan känd för förutom det slitna Wien, kvinnor och sång?



Den spanska hEstskolan såklart. Perfekt guidning dit av fröken Google Maps och sedan vidare till kvällens camping.

B4008B46-8284-47A9-A153-B91CA491750C.jpeg

BF89146C-5CE5-478B-BC3A-3E8DC136A9B7.jpeg
2019-års caballos i Madrid. Tyskspråkiga.

Allt flöt perfekt.
66 mil. Startade tidigare än igår men slutade redan 16.30. Ett varv eller helst två är ett måste för att ”göra stan” på hoj.

7E4A90C7-F96C-4279-9362-4D2F1BBEE5BF.jpeg

En tältresningsöl. :)

Väst e bäst. Nu blir det nog lite söderut.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Bra tripp det där. Banan ligger en bit utanför stan närmare en by som heter Ostrovacice. Där bor man gärna på Motel Kobero för övrigt.

Masaryk Circuit

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Aha, där ligger den. Jag kunde ha googlat. Såg i alla fall en skulptur inne i stan föreställande en gammal räserhoj in action.
Kände lite historiens vingslag av den.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Med bil gjorde jag en ordentlig körning i lördags, 12h 30min dörr till dörr Växjö-Skellefteå. Gjorde endast ett stopp på Max i Gävle för lite mat och tankade upp bilen. Inga klimataktivister som limmade fast sig i vägen men lätt trafikkaos utanför Uppsala med alla som skulle till försvarets flyguppvisning.

Screenshot_20220829-135124_Gallery.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
66 touringmil från Wien till Ljubljana sedan till Venedig. Blev lite ändrad plan. Tänkte ta Zagreb när jag var i närheten men kollade campingar och lite omdömen. Nein!
Österrike är fint.
Väderprognosen var runt 28 grader, några droppar regn. Nja. Några korta regn, några längre regn och mera regn och blixt å dunder. Hela regnkitet åkte på och av sedan på och av igen. Man får åka vidare i regnställ trots att solen skiner. Man kokar lite och ler. Det är som det ska vara.
Skinnställ och underställ funkar.


1FC5B16B-D554-4C70-956C-78DFA179FF2D.jpeg
Ljubliana vill också se ut som Las Vegas.

8015F708-F2F0-46C8-9C04-A92B510F2263.png
27 grader, det känns.
Ett sexpack Peroni på macken 6,95 E
Det är viktigt att dricka när det är varmt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fina campingar i Slovenien är tex strax NV Trenta och ffa Bohinjska Bistrica, dvs kör genom Bled och fortsätt in Bohinj. Portoroz har också en skaplig men där är det varmt, torrt och inte lika trivsamt - men å andra sidan med gångavstånd till strandpromenaden…

Vilken väg tänkte du ta dig från Italien?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Fina campingar i Slovenien är tex strax NV Trenta och ffa Bohinjska Bistrica, dvs kör genom Bled och fortsätt in Bohinj. Portoroz har också en skaplig men där är det varmt, torrt och inte lika trivsamt - men å andra sidan med gångavstånd till strandpromenaden…

Vilken väg tänkte du ta dig från Italien?

Det ”överskattade” Stelviopasset och sedan ner till södra Frankrike. Det är planen. Jag tänkte tanken att ta Albanien och Grekland bara sådär. Men jag håller mig till planen.

Någon skrev också att Trollstigen var överskattat. Jag kollade själv och det var ashäftigt. Plus resan hem via Dombås.
Det blir mera Norge. Det är ju så nära. :)
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det ”överskattade” Stelviopasset och sedan ner till södra Frankrike. Det är planen. Jag tänkte tanken att ta Albanien och Grekland bara sådär. Men jag håller mig till planen.

Någon skrev också att Trollstigen var överskattat. Jag kollade själv och det var ashäftigt. Plus resan hem via Dombås.
Det blir mera Norge. Det är ju så nära. :)

Stelvio har magnifika vyer, men körningen är egentligen ganska trist - acca, bromsa, puttra igenom kurvan osv. Har inget förslag på vägar som är roligare, men du skulle kunna fundera att köra över Stelviopasset o sedan köra tillbaka via Livigno och därefter resa över Italien - Mandello del Lario (Guzzi-museet) - Como - Aosta - Chambery - Lyon (så slipper du dyra och hastighetsövervakade Schweiz)
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Träffades vi där? ?

Hemvägen hade regn stundtals, men det var inte så farligt.
Det KAN inte finnas många andra som har en CBR600F och en S1000RR och som är från Göteborg som var där igår, så det torde vi nog ha gjort. En hel del.

Trodde du skulle sätta det på "Inte köra om på yttern i Kvarnkurvan...". Det var ju tydligen inte helt uppskattat när det råkade bli så mest hela första passet. :mattias
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Stelvio har magnifika vyer, men körningen är egentligen ganska trist - acca, bromsa, puttra igenom kurvan osv. Har inget förslag på vägar som är roligare, men du skulle kunna fundera att köra över Stelviopasset o sedan köra tillbaka via Livigno och därefter resa över Italien - Mandello del Lario (Guzzi-museet) - Como - Aosta - Chambery - Lyon (så slipper du dyra och hastighetsövervakade Schweiz)
Tack för tips. Det är vyer jag är ute efter bl a.
Återkommer. :)
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det KAN inte finnas många andra som har en CBR600F och en S1000RR och som är från Göteborg som var där igår
Kan finnas hundratals. Minst.

Trodde du skulle sätta det på "Inte köra om på yttern i Kvarnkurvan...". Det var ju tydligen inte helt uppskattat när det råkade bli så mest hela första passet. :mattias
Haha, jag tänkte nog inte hela vägen innan. Hej!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
57 mil idag.

Ja att rekommendera är svårt. Jag kan i alla fall säga att jag gillade Stelviopasset både upp och ned. Snopet att bakbromsen slutade att fungera helt. Det som gick så bra ner med snygga spår och snygga omkörningar. Nu lagade den sig själv efter att fått vila lite så nu kan jag åka vidare tryggt och säkert. Kanske ska byta bak när jag kommer hem. Har haft hojen sedan 2014 så det är väl dags. Skulle aldrig hända på mina trumbromsade bakhjul.

Det är mäktigt med de höga alptopparna. Min svindel gjorde sig påmind. Kolla på utsikten eller kolla på vägen? Ibland kollade jag bara vägen.

I en kurva på vägen upp började det knacka som fan. Jag slog av och stannade i hårnålen. Som tur var så knackade det även fast jag stod still med avstängd motor.

Kolla det gula på väggen där. Ett jobb i alla fall jag skulle tacka nej till.

42A00661-9080-4509-8B69-97440D6AA4C3.jpeg
Blandat, fast det gör sig inte så bra på bild.
D117FEAB-A7C9-4C55-BCBA-1B770B934FDF.jpeg1FA4480D-6571-4428-82DB-C01F6255DD9C.jpeg7AC4F31C-9A1E-42D9-9404-54F32B1F5E00.jpegCD2DFBD6-186F-4CD0-AF27-076B1C698821.jpeg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top