Aha, där ligger den. Jag kunde ha googlat. Såg i alla fall en skulptur inne i stan föreställande en gammal räserhoj in action.Bra tripp det där. Banan ligger en bit utanför stan närmare en by som heter Ostrovacice. Där bor man gärna på Motel Kobero för övrigt.
Masaryk Circuit
Automotodrom Brno · Masarykův okruh 201, 664 81 Ostrovačice, Tschechien
★★★★★ · Autorennbahnmaps.app.goo.gl
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Och kom ihåg att man inte får köra om på utsidan i Kvarnkurvan....30 mil. Bandag på Kinnekulle ring + hemfärd.
Träffades vi där? ?Och kom ihåg att man inte får köra om på utsidan i Kvarnkurvan....
Inget regn på hemvägen förhoppningsvis.
Fina campingar i Slovenien är tex strax NV Trenta och ffa Bohinjska Bistrica, dvs kör genom Bled och fortsätt in Bohinj. Portoroz har också en skaplig men där är det varmt, torrt och inte lika trivsamt - men å andra sidan med gångavstånd till strandpromenaden…
Vilken väg tänkte du ta dig från Italien?
Det ”överskattade” Stelviopasset och sedan ner till södra Frankrike. Det är planen. Jag tänkte tanken att ta Albanien och Grekland bara sådär. Men jag håller mig till planen.
Någon skrev också att Trollstigen var överskattat. Jag kollade själv och det var ashäftigt. Plus resan hem via Dombås.
Det blir mera Norge. Det är ju så nära.
Det KAN inte finnas många andra som har en CBR600F och en S1000RR och som är från Göteborg som var där igår, så det torde vi nog ha gjort. En hel del.Träffades vi där? ?
Hemvägen hade regn stundtals, men det var inte så farligt.
Tack för tips. Det är vyer jag är ute efter bl a.Stelvio har magnifika vyer, men körningen är egentligen ganska trist - acca, bromsa, puttra igenom kurvan osv. Har inget förslag på vägar som är roligare, men du skulle kunna fundera att köra över Stelviopasset o sedan köra tillbaka via Livigno och därefter resa över Italien - Mandello del Lario (Guzzi-museet) - Como - Aosta - Chambery - Lyon (så slipper du dyra och hastighetsövervakade Schweiz)
Kan finnas hundratals. Minst.Det KAN inte finnas många andra som har en CBR600F och en S1000RR och som är från Göteborg som var där igår
Haha, jag tänkte nog inte hela vägen innan. Hej!Trodde du skulle sätta det på "Inte köra om på yttern i Kvarnkurvan...". Det var ju tydligen inte helt uppskattat när det råkade bli så mest hela första passet.
Alppassen o alpvägarna har fina vyer - nästan var man än är, att köra småvägarna efter ex. Lago Como är också fint. Köra utefter Italienska kusten in i Frankrike är också fint - både kustvägen och en bit upp i bergenTack för tips. Det är vyer jag är ute efter bl a.
Återkommer.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |