Som vanligt ingen aning om antal mil, sorry
Men...
En riktigt najs tur idag. Inte så blåsigt som förutspåtts heller. Vi träffade dessa från "Åkeriet" och deras kromslädar vid Donken, Hallunda. Efter Skanssundet skildes våra vägar åt och vi i gruppen åkte mot "Oaxen".
✅️ Ön "Oaxen" var mycket uppskattat att se för de som inte sett denna lilla oas och vi fick en föreläsning av en trevlig "urinvånare" om öjn. Tyvärr var fladdermusgrottan stängd i år pga rasrisk så en "fulkörning" igenom gick inte trots våra försök forcera ett kodlås a la 70-tal. Självklart så la Bengan hojen på samma ställe IGEN stillastående trots mina varningar. Själv ramlade jag handlöst av hojen när den stod parkerad där. Vete fan vad som hände men dom övriga fick ett gott skratt
Bir inga körningar någonsin till just den platsen igen!
✅️ Efter mat/fika på anrika "Idala café & lanthandel" så tog "Gamla Bävern" över rodret då det är hans hemtrakter. Han tog oss på jättefina vägar vidare och sa hej och tack vid Nykvarn. Jag tog återigen på mig kostymen som RC och nu blev det lite rejs tillbaka till samlingspunkten, Donken Hallunda.
Tack för idag ni deltagare som ser till att förgylla min tillvaro!