Hur många mil körde du i dag?

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
31mil på Veteran Kawasaki.
På småvägar i södra Halland och Småland, flera vägar hade jag inte kört tidigare.
Det verkar som det skall regna resten av veckan,så det blir väl inte kört mer denna veckan.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Ca sju mil. Strömsnäsbruk för att tanka. Blir helt jävla galen på allt snart men Harleyn är bra medicin. Tycker dock att batteriet börjar bli lite ledset. Den lät inte alls glad när jag skulle åka från macken. Får väl bli ett Biltema... 😉

1000009065.png
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ca sju mil. Strömsnäsbruk för att tanka. Blir helt jävla galen på allt snart men Harleyn är bra medicin. Tycker dock att batteriet börjar bli lite ledset. Den lät inte alls glad när jag skulle åka från macken. Får väl bli ett Biltema... 😉

View attachment 502595
Kickstart och acetylenlyse kräver väl inget batteri...:va
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
25 mil med några tråkiga sträckor där man bara väntade på en väg åt höger eller vänster för att göra slut på lidandet.
Råkade faktiskt köra in på en helt underbar väg som rankas topp 3, karriären startade 1999.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
IMG_0856.jpeg

Jaa, det är en moppe. Dock på historisk mark. Tullinge flygfält.
Dragrakan till höger utanför bild. Även den fylld med stenhögar och fyllnadsmassor.

Så 15 moppemil idag, 11 igår och 11 i förrgår.
Sjukt kul att köra moppe.

Det växer upp nya bostadsområden. Vega, runt den nya pendeltågsstationen. Tätbyggt och stort. Likaså här i Tullinge. Och det var bara två exempel. Nu har jag sett en massa områden som jag inte sett förut trots att jag kört hoj och cyklat väldigt mycket i och runt Stockholm.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Ca sju mil. Strömsnäsbruk för att tanka. Blir helt jävla galen på allt snart men Harleyn är bra medicin. Tycker dock att batteriet börjar bli lite ledset. Den lät inte alls glad när jag skulle åka från macken. Får väl bli ett Biltema... 😉

View attachment 502595
16 mil kurvorgie.
Tankade på samma ställe som du
:tummenupp
BF8DE344-B226-4211-8E79-7CAB2F236496.jpeg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Denna rundan som någon här tipsade om förra året.
36 mil med till och från.View attachment 502600
Var däruppe för ett par veckor sen. Körde de flesta men missade några. Höll också lite norröver till Ed-Nössemark-Halden-blågröna veijen, alltså väg 220-ner till Bullarebygden och sen samma väg tillbaka.
En rekommendation.
Tack för kartbilden! Spar den…igen.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Körde till Värnamo för att handla en led-list jag tänkte installera dold bakom en list, över nyss införskaffade byrån från sextiotalet. Förvarar alkoholen där, den snygga iallafall.

På vägen hem svängde jag inom Strömsnäsbruk och tankade på macken med ett bra namn. 🙃

~18 mil1000009123.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blev bara lite över 30 mil...

Grussäsongen verkar startat då det grusats överallt känns det som. :gnissla
Det skyltas oftast när gruset ligger på vägen men här är det stödremsan som fått ett överskott av grus. Då det inte lagts grus på vägen behövs inga skyltar även om gruset ganska omgående tar sig upp på vägen. :huvet


1724362267649.png
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Som vanligt ingen aning om antal mil, sorry😉 Men...

😀 En riktigt najs tur idag. Inte så blåsigt som förutspåtts heller. Vi träffade dessa från "Åkeriet" och deras kromslädar vid Donken, Hallunda. Efter Skanssundet skildes våra vägar åt och vi i gruppen åkte mot "Oaxen".

✅️ Ön "Oaxen" var mycket uppskattat att se för de som inte sett denna lilla oas och vi fick en föreläsning av en trevlig "urinvånare" om öjn. Tyvärr var fladdermusgrottan stängd i år pga rasrisk så en "fulkörning" igenom gick inte trots våra försök forcera ett kodlås a la 70-tal. Självklart så la Bengan hojen på samma ställe IGEN stillastående trots mina varningar. Själv ramlade jag handlöst av hojen när den stod parkerad där. Vete fan vad som hände men dom övriga fick ett gott skratt🤣 Bir inga körningar någonsin till just den platsen igen!😉

✅️ Efter mat/fika på anrika "Idala café & lanthandel" så tog "Gamla Bävern" över rodret då det är hans hemtrakter. Han tog oss på jättefina vägar vidare och sa hej och tack vid Nykvarn. Jag tog återigen på mig kostymen som RC och nu blev det lite rejs tillbaka till samlingspunkten, Donken Hallunda.

⚠️ Tack för idag ni deltagare som ser till att förgylla min tillvaro!🥰
20240824_114541.jpg20240824_121517.jpgFB_IMG_1724510954212.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top