Statistik betyder aboslut ingenting. Det är bara manipulation från folk som har en agenda. Själv använder jag hjärnan. Ska vi testa?
Aha, du är en sådan person som förkastar all information som inte passar i din världsbild. Tack, då ska jag inte slösa tid på att argumentera med dig.
Innan man hämtar högafflarna kan ske man bör erinra sig att en trimmad moped är en motorcykel.
Så, så länge man inte ämnar skicka länsman på alla motorintresserade femtonåringar bör man vara lite återhållsam med åsikterna.
Sen kan man göra frågeställning vad som är värst, trimmad moped, vilket gör försäkringen ifrågasatt, eller en försäkrad och ofta besiktigad motorcykel.
Jag har flera gånger påtalat att ungdomar som kör trimmade mopeder borde ta körkort för lätt MC för deras föräldrar, så att de dels får lära sig lite grundläggande trafikvett, dels har ett fordon som faktiskt är byggt för att klara av hastigheterna, dels lite grundläggande körteknik.
I samtliga fall har föräldrarna (eller ja, modern...) blivit närmast upprörda över att jag föreslagit att deras illbatting ska köra motorcykel, det är ju livsfarligt!
Där någonstans brukar jag himla med ögonen och lämna saken därhän.
Last edited: