MEd tanke på att de första artiklarna om att världens kulle gå under av klimatförändringar om 10 år dök upp på åttiotalet, om inte tidigare, och texterna i dem ser exakt likadana ut som FNs senaste fjanterier så kan vi nog ganska säkert säga att det är en stor hög med tjurbajs vid det här laget. Klimatvetenskapen har absolut ingen som helst jävla koll.O idag är jag rent otrevligt grinig 20cm slask o 1,45 Tim till jobbet på en oplogad rix 45 med start 04,45, o dessutom skall det snöa mera i natt o i morgon.
Måtte djävulen ta den lilla Greta rätt upp i rektalen, Föresten kan den fan ta alla andra miljöpartister i rektalen osso,.
Jag kräver fanimej värme nu den värme som dessa avarter till kreatur som identifierar sig som miljöpartister har lovat skall finnas.
Januari o februari körde jag hoj men i mars o nu början av aprill, då sätter vi kökdrekord som stått sig i dessennier.
Vad fan är det frågan om ljuger dom små avskyvärda miljöpartisterna???
60-talet till och med. ”8 år på oss” har ekat i över 50 år.MEd tanke på att de första artiklarna om att världens kulle gå under av klimatförändringar om 10 år dök upp på åttiotalet, om inte tidigare, och texterna i dem ser exakt likadana ut som FNs senaste fjanterier så kan vi nog ganska säkert säga att det är en stor hög med tjurbajs vid det här laget. Klimatvetenskapen har absolut ingen som helst jävla koll.
60-talet till och med. ”8 år på oss” har ekat i över 50 år.
Om det fortfarande är någon som funderar på Microvågsugnen så dök den här videon upp nu på YouTube:
Exakt vid vilken tidpunkt i filmen redovisas skillnaden mellan en vattenmolekyl och en ismolekyl?
Om det fortfarande är någon som funderar på Microvågsugnen så dök den här videon upp nu på YouTube:
Detta är också "Förbannad"-tråden, inte "Fråga"-tråden.Exakt vid vilken tidpunkt i filmen redovisas skillnaden mellan en vattenmolekyl och en ismolekyl?
Detta är också "Förbannad"-tråden, inte "Fråga"-tråden.
Det var aldrig någon undran över hur den fungerar, utan en förbannelse över att fysikens lagar fungerar så in i helvete dåligt.
Nu blev jag förbannad igen.
Skillnaden på vatten och is redogjordes i mitt förra inlägg med citat från Wikipedia
Idag är jag förbannad på messerschmittar som tror dom vet allt
Microwaving Ice - why defrosting is so slow. | Experiments
www.thenakedscientists.com
Jag ser bilder på både vattenmolekyler och ismolekyler i din länk, och vet du vad? Det är ingen skillnad på dom.
Vad är skillnaden mellan molekylerna i is som är tex -50 grader respektive molekylerna i is som är -1 grad?
Vad bra att du klarar att titta på bilderna, prova nu att läsa texten också, be om hjälp av någon om det blir för svårt!
Konsensus när man googlar är att mikrovågor inte ˋbiter nämnvärt på is. jag har inte facit men det måste vara en väldigt välspridd skröna om det inte stämmer.Värme i ett ämne handlar alltid om molekylernas rörelse mer rörelse mer värme vare sig vi pratar om fast flytande eller gasform.
Molekyler rör sig alltså alltid i alla temperaturer över den absoluta nollpunkten det är bara en fråga om hur mycket.
Molekyler sitter alltså inte orörliga bara för att dom befinner sig i fast tillstånd(is).
Faktum är tvärtom att det krävs mindre energi för att värma is 1 grad än för att värma vatten 1 grad, faktiskt nära halva energin.
Det som kräver energi är som jag redovisat fasomvandligen. Vilket betyder tid i mikron.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|