Idag är jag förbannad därför att...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

Mrs. Laphroaig

Guest
Att folk inte fattar vad O.S.A innebär, det finns en anledning att man på en inbjudan skriver det :huvet

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Förbannat irriterad för att jag sa flera gånger "JAG VILL HA DUNLOP QUALIFIER RR"

Vad får jag se när däcken kommer ??!

Jo ett framdäck dunlop sportmax roadsmart och bakdäck dunlop sportmax qualifier dock inte RR som jag ville ha.

Nu sitter det iafalla ett set dunlop sportmax qualifier... får väl duga då !!

PS inte så irriterad att jag kommer hänga ut nån, inte hans fel och jag fick extra mkt rabatt !

Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Idag blev jag riktigt förbannad för att:
När jag skulle backa ut o åka hem så fick jag en shenkerbil i bakluckan så vänstra bakdörren nu sitter lite längre åt höger....
Jag har haft firmabilen i två dagar räknat med idag.
Fick ringa ner chefen (som vi är inhyrda av) för att mitt temperament klarar inte av att hantera vissa saker på ett passande sätt.

Moset på kakan e väl också att bilen har inte skrivits över på min firma ännu...
Och dubbelmoset på kakan är garanterat att killen som körde 20tons -murbräckan är född 88.
HUR FAN KAN SNORUNGAR FÅ KÖRA YRKESTRAFIK MED LASTBILAR????????
O nu vill regeringen eller nån jävel att 18åringar ska få köra lastbil i yrkestrafik, hur mycket riskmedvetande och trafikvana har man då eg???
Man kör fan inte över 20 på en parkeringsplats och så håller man sig gärna i rätt fil och saktar åtminstone ner när man ser att någon håller på att backa ut!
Fucking vanligt vett att man blir lite mer försiktig när man ser bilar i rörelse för helvete!!!!!

Dominator-Rocks

Guest
Vad betyder det då? :va

OSA står för Obstruktiv Sömn-Apné (andningsuppehåll förorsakat av att övre luftvägarna täpps till under sömn).

De flesta människor har sömnsvårigheter under vissa perioder i livet. Stress, alltför mycket koffein och även viss slags mat kan förhindra god nattsömn. Men ibland är orsakerna mer allvarliga, och om problemet är långvarigt, bör man söka läkarråd för att se om sömnstörningar ligger bakom. Det finns många olika slags sömnstörningar, den vanligaste är OSA.

Fastän det finns många som aldrig hört talas om OSA, så är det en vanlig åkomma som till en viss grad drabbar upp till 10 procent av befolkningen. OSA kan drabba alla åldersgrupper, från nyfödda till vuxna av båda könen.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/OSA

Man lär sig någe varje dag! :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att folk inte fattar vad O.S.A innebär, det finns en anledning att man på en inbjudan skriver det :huvet

Jag vet vad O.S.A betyder, men ska det vara så förbannat jobbigt att skriva ut det begripligt att vi ska hålla fast vid någon 1700tals förkortning?

Språket har i alla andra avseenden moderniserats flera ljusår från såna formuleringar, varför ska man då vara så förbannat fisförnäm när man skickar ut en inbjudan?

"Hör av dig om du tänker komma, det underlättar planeringen" funkar minst lika bra som O.S.A

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Får man inte så många inbjudningar så kanske man inte har stött på O. S. A så ofta ;) Man ska inte ta saker och ting för givet.

Personligen hatar jag förkortningar och vägrar använda hö, vä, pat,ves, bilat för att nämna några exempel när jag arbetar eller mvh när jag avslutar ett brev, tycker det är oerhört fult och oproffsigt.

Välkommen till "förkortning på avdelning", ett under att folk hittar rätt:näsblod .

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
LUDERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!

Något har pajat på min rosthög till bil! Den ser nu mer ut som en Citroen istället för en Renault 19. Baken på bilen sitter 10 cm ovanför marken och det är som att åka häst o vagn i en Amishby med potthål på 1800 talet. Vittu fan skit piss...jag har inte råd.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA