Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Byte bromsskivor och belägg bak på en -08 Peugeot.
Allt gick bra till det sista skulle ihop.
En tvärihoprostad glidbult.
Givetvis är ena skruven som håller skiten ochså fastrostad och någon tidigare har dragit torxgreppet runt.
Svetsa på en mutter, jadå, men ingen gas till MIGen.
Får köpa en jävligt stor svetstång i morgon eller vinkelslipa bort skallen, men det är så mycket skit vägen o vågar fan inte lossa ett bromsrör där.
Standard på gamla Peugeot. Eller gamla bilar generellt. Fick loss min genom att värma med gasbrännare och vrida med polygrip.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Skulle börja måla om huset. En offerbräda i nederkant på panelen behövde bytas och när jag tog bort den visade det sig att inte bara underdelen av panelen under utan även stora delar av den bakomliggande konstruktionen inklusive den bakomliggande panelen under tilläggsisoleringen var genomrutten.

Huset köpt för tre år sedan och fick rådet av sakkunnig att omedelbart reklamera till säljare och dolda fel-försäkring. Så nu startar en sån process och jag tvingas avbryta allt arbete och ommålning i väntan på någon slags klargörande.

Fan, inte riktigt vad jag såg fram emot.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Byte bromsskivor och belägg bak på en -08 Peugeot.
Allt gick bra till det sista skulle ihop.
En tvärihoprostad glidbult.
Givetvis är ena skruven som håller skiten ochså fastrostad och någon tidigare har dragit torxgreppet runt.
Svetsa på en mutter, jadå, men ingen gas till MIGen.
Får köpa en jävligt stor svetstång i morgon eller vinkelslipa bort skallen, men det är så mycket skit vägen o vågar fan inte lossa ett bromsrör där.
Jo där har man varit många gånger... Det borde vara tvång på att lossa och smörja, samt regelbundet byta glidbultar och allt som har med bromsar och fjädring/länkage att göra. Satan vad det sitter och ofta sönderdraget av någon tidigare ägare på äldre bilar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Idag provkörde jag en Harley 1200 Sportster, den var trevlig.
Jag måste vara gammal nu :3freak
images

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jaha...inte nog med att de ska ha en massa olja.
Blir ju förbannad och avundsjuk.
De har väl redan börjat tänka på att låta bli att gräva upp det pga miljön.
Men vi har ju likande uppe i Kiruna med, som ska börja levereras om 10+20 år eller nåt sånt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fan va lätt det var att hitta till Mc varuhuset för en nordortare :nicka Kom dock söderifrån, vet var det ligger och kan väderstrecken. Till råga var jag där o provkörde för inte alls längesen men då sa hon GPS'n var jag skulle styra så inte minns jag.

Ungefär såhär såg det ut inkl. videomöte och en på språnglunch innan jag hitta fram över vattnet.
image001-5.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nä, tjörde till jobbet igår morse med en otorr Honister =/ Skaljackan låg i toppenboxen som jag öppna i fågelkvittret.. kula. En spraydushflaska, ny, keramiskt någonting hade skruvat upp sig och skaljackan badade nu omkring i sörjan, blä. Hade inte tid så tömde boxen och begav mig iväg utan vindskydd. Halvbråttom så ninja mig fram och när jag svängde av essingehelvetet hade jag kört om morgonrusningen. Ställde rullhanden på öppet spjäll och blev kallare för varje km. Placera mig ute i solen på jobbet vilket gick bra men på hemvägen och väl hemma var det som en kall stekpanna över bröstet, kände mig lite risig så tog en alvedon/messa dagisfröken och slumra in. Vakna lika risig så inte många knop idag.

Ska nog vara lugnt till imorgon.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Köpte en till robotgräsklippare i höstas men har inte haft tid att lägga begränsningskabel förrän nu.
Igår satte jag klipparen i laddaren och märker att batteriet tar inte emot ström för det har blivit djupurladdat.
Åker till granngården för att reklamera och får höra att Gardenas garanti täcker inte djupurladdningar..... Va fan den har ju inte ens klipp ett enda strå! 🤬

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Köpte en till robotgräsklippare i höstas men har inte haft tid att lägga begränsningskabel förrän nu.
Igår satte jag klipparen i laddaren och märker att batteriet tar inte emot ström för det har blivit djupurladdat.
Åker till granngården för att reklamera och får höra att Gardenas garanti täcker inte djupurladdningar..... Va fan den har ju inte ens klipp ett enda strå! 🤬
Det där skall du inte godta. Bara för att inte tillverkarens garanti täcker det ena eller det andra betyder det inte att konsumentköplagen inte gäller. Eftersom det inte gått två år sen köpet räknas felet automatiskt som ursprungligt.

Om du inte har använt produkten kan det ju inte heller klassas som handhavandefel.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!