Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Juridik är ju en bedömningssport.

Att ha rätt är inte alltid att få rätt...
Jag hade svängt på den.

Men ja, däri ligger roten till all ondska.
Lagstiftning bör skrivas i absoluta termer, och för gemene man att förstå.
Allt annat är maktspel och rent jävla bedrägeri - äckligt beteende med andra ord.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Ang. din motåtgärd. Skulle tro att det är skadegörelse eller egenmäktigt förfarande om det går att visa uppsåt, alternativt att det är en civilrättslig fråga om skadestånd. Sen kan det väl iofs handla om att någon slags självförsvar, att värja sig från fara eller liknande.
Man kan ju tänka sig att man med en kreativ kameravinkel kan spela in sig själv flyende från föremålet under tiden man därmed råkar veva med krattan. "It's coming right for us!" för att citera nåt gammalt avsnitt av south park.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
När vi ändå är inne och pratar drönare.

Och vad för brott begär jag om jag misslyckas med att sätta räfsan mot marken utan istället helt av misstag råkar drämma till sagda drönare i luften?
Drönaren kom så nära att du reflexmässigt skyddade dig genom att vifta med räfsan - jfr irriterande getingar. a) du hade inget uppsåt b) de flög för nära
Svårt att se att det kan bli några följder för dig
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har ännu en gång antagit något och därigenom skapat problem. De hjulmuttrar jag beställde igår var inte sexkantiga utanpå.
1000002366.jpg
 

asfalt svarvare

luttrad
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Lite pissed off.....blev uppringd, numret visades och såg bra ut. Hade inte möjlighet att svara så jag ringde upp lite senare. Möts av tel röst som säjer "du har slagit fel nr, detta nr existerar inte"

Jaha....??? Hur fan kan ett nr som bevisligen finns INTE finnas???

Nån med insyn i hur illa ställt det är med svenska telenätet och kan skänka ljus??
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Lite pissed off.....blev uppringd, numret visades och såg bra ut. Hade inte möjlighet att svara så jag ringde upp lite senare. Möts av tel röst som säjer "du har slagit fel nr, detta nr existerar inte"

Jaha....??? Hur fan kan ett nr som bevisligen finns INTE finnas???

Nån med insyn i hur illa ställt det är med svenska telenätet och kan skänka ljus??
Telemarketingföretag brukar ha en stor uppsättning nummer de ringer ifrån. Mycket möjligt att det inte går att ringa tillbaka till sådana nummer, kanske till och med meningen.

Annars förekommer det att bedragare ”spoofar” vilket nummer de ringer ifrån, så att det ser ut som ett annat än det verkliga.

Båda dessa sorterar jag in under samma kategori människor.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
..vissa idioter sitter i bilen med motorn på minut efter minut..efter minut..efter minut.
Idag på en P-plats här i stan. En snubbe sitter i bilen med motorn på tomgång och äter lunch.
Vad är det för fel på folk?
Bilen dör inte för all framtid om man stänger av motorn, självupptagna imbeciller.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
..vissa idioter sitter i bilen med motorn på minut efter minut..efter minut..efter minut.
Idag på en P-plats här i stan. En snubbe sitter i bilen med motorn på tomgång och äter lunch.
Vad är det för fel på folk?
Bilen dör inte för all framtid om man stänger av motorn, självupptagna imbeciller.
För att ha ACn igång. Vissa är alldeles för bekväma av sej.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
..vissa idioter sitter i bilen med motorn på minut efter minut..efter minut..efter minut.
Idag på en P-plats här i stan. En snubbe sitter i bilen med motorn på tomgång och äter lunch.
Vad är det för fel på folk?
Bilen dör inte för all framtid om man stänger av motorn, självupptagna imbeciller.
Det är varmt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
För att ha ACn igång. Vissa är alldeles för bekväma av sej.
Bortser man från avgaserna så kommer ACn i en stillastående bil att värma luften utanför bilen samt framdelen av bilen där kondensorn sitter. Den har väl fläkt men utan fartvind och med mestadels stillastående luft i ett garage lär det mesta gå bak i resten av motorrummet. Som värmer upp resten bilen. Vilket gör att man får köra ACn ännu mer.

Lite som att kyla köket genom att lämna dörren till kylen öppen.

Men visst, samtidigt kan man hoppas att ventilationen är bra i ett garage. Men det hjälper nog inte så bra för värmen som alstras under motorhuven.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bortser man från avgaserna så kommer ACn i en stillastående bil att värma luften utanför bilen samt framdelen av bilen där kondensorn sitter. Den har väl fläkt men utan fartvind och med mestadels stillastående luft i ett garage lär det mesta gå bak i resten av motorrummet. Som värmer upp resten bilen. Vilket gör att man får köra ACn ännu mer.

Lite som att kyla köket genom att lämna dörren till kylen öppen.

Men visst, samtidigt kan man hoppas att ventilationen är bra i ett garage. Men det hjälper nog inte så bra för värmen som alstras under motorhuven.
Lite samma med ACn i lägenheten och kontoret med. De genererar massor av spillvärme som värmer upp utomhuset i storstäder, och som kräver mer AC.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag VS pressen 7.0...

-Du kan väl lägga ut pressen?
-Visst, där eller där o sen lär jag behöva några sten eller trän?
-Där, nädå jag la ut den andra pressen utan problem.
-Mm.

Sen att den andra pressen är typ 500g/kvm sades det inget om.

Brottningsmatcher senare
20240627-141048.jpg
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Skulle börja måla om huset. En offerbräda i nederkant på panelen behövde bytas och när jag tog bort den visade det sig att inte bara underdelen av panelen under utan även stora delar av den bakomliggande konstruktionen inklusive den bakomliggande panelen under tilläggsisoleringen var genomrutten.

Huset köpt för tre år sedan och fick rådet av sakkunnig att omedelbart reklamera till säljare och dolda fel-försäkring. Så nu startar en sån process och jag tvingas avbryta allt arbete och ommålning i väntan på någon slags klargörande.

Fan, inte riktigt vad jag såg fram emot.
Kan nu konstantera att det var helt meninglöst att försöka få någon ersättning genom Anticimex Varudeklarerat-försäkring som tecknades av säljaren vid husköpet. Det blev en återvändsgränd och enda chansen att få någon ersättning den vägen är i princip att jag tar in jurister för att processa och lyckas bevisa att en skada fanns vid besiktningstillfället, vilket är i princip omöjligt att bevisa.

Återstår nu att börja riva i skiten själv och hoppas att skadan är begränsad till sådant som går att byta från utsidan.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top