Nej, offerten på verkstadsarbetet var max 60. Det fanns uträkningar, så jag måste gå igenom nu och kolla men det var ganska saltat med tex 9000 för ett batteribyte (jo jag vet att tex BMW tar så mycket för "originalgrejer" men det är ju löjligt att skinna folk påp det sättet). Men minimum var nog lägre än så - måste lusläsa allt och se.
Provision på 44000 och resten var alltås andra avgifter, som inte hade med reparation mm att göra. Det är mest det jag reagerade över och behöver kolla upp. Jag har sålt husbil förr på detta sätt och hade något lägre lån då, men det blev mycket pengar över. Det här känns som om de varit extremt petiga och försökt få bilen i nyskick, men ändå sälja den som begagnad till begagnatpris och sen all administration ovanpå. Svaret från försäljningschefen var att jag får väl ta ett lån, för du har skrivit på kontraktet och godkänt.
Jag vet inte vad som skulle hända om jag försöker avbryta - då sitter jag kvar med en husbil som ändå måste säljas, plus reparationerna och säkert straffavgift eller annat som nog finns i kontraktet. Man tycker ju de kunde ringt upp i alla fall och haft mer kontakt med tanke på hur mycket de ska ha för egen del (de kan ju plocka in 172 tusen plus 40 i säljvinst efter att de löst ut mitt lån - det blir mycket det för ett fordon de inte ens äger och inte jobbat hårt för).
Kanske din lokala iphonereparatör kan byta batteri i den ?Det är en sån där telefon med halvätet äpple på och jag har haft den i drygt sju år så den kanske är dags att byta ut. Den har alltid tömt batteriet trots att den är avstängd, men hittills har det funkat att ladda. Det lyser på skärmen som att det laddar.
View attachment 501092
Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.Kanske din lokala iphonereparatör kan byta batteri i den ?
Samma här, kör också med dubbla lurar av samma skäl.Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.
Man blir ju nyfiken! Har du inga fönster? Har du inte kunnat komma ut på något vis?Beställde käk från Foodora igår eftermiddag.
När mat kom gick inte min ytterdörr att öppna
Fick ringa låssmed så kom idag och fick upp dörren på <10 minuter.
Maten är väl bara och kasta och sen undrar jag hur saltad fakturen blir.
Men nu fungerar dörren. "än så länge"
Jag bor på andra våning och är invalid så det fungerar inte.Man blir ju nyfiken! Har du inga fönster? Har du inte kunnat komma ut på något vis?
Nej, offerten på verkstadsarbetet var max 60. Det fanns uträkningar, så jag måste gå igenom nu och kolla men det var ganska saltat med tex 9000 för ett batteribyte (jo jag vet att tex BMW tar så mycket för "originalgrejer" men det är ju löjligt att skinna folk påp det sättet). Men minimum var nog lägre än så - måste lusläsa allt och se.
Provision på 44000 och resten var alltås andra avgifter, som inte hade med reparation mm att göra. Det är mest det jag reagerade över och behöver kolla upp. Jag har sålt husbil förr på detta sätt och hade något lägre lån då, men det blev mycket pengar över. Det här känns som om de varit extremt petiga och försökt få bilen i nyskick, men ändå sälja den som begagnad till begagnatpris och sen all administration ovanpå. Svaret från försäljningschefen var att jag får väl ta ett lån, för du har skrivit på kontraktet och godkänt.
Jag vet inte vad som skulle hända om jag försöker avbryta - då sitter jag kvar med en husbil som ändå måste säljas, plus reparationerna och säkert straffavgift eller annat som nog finns i kontraktet. Man tycker ju de kunde ringt upp i alla fall och haft mer kontakt med tanke på hur mycket de ska ha för egen del (de kan ju plocka in 172 tusen plus 40 i säljvinst efter att de löst ut mitt lån - det blir mycket det för ett fordon de inte ens äger och inte jobbat hårt för).
Folk borde vara rädda om sina bilar!För att folk kör in i folksamlingar med bil.
Är det något nytt som hänt?För att folk kör in i folksamlingar med bil.
Full fransman i Paris - en död flera skadadeÄr det något nytt som hänt?
Varför inte en telefon med dubbla simkort?Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.
För att inte kunna frestas att bara jobba en liten stund när man egentligen är ledig. Jag har haft perioder när jag inte lagt ifrån mig jobbet när jag borde ha gjort det.Varför inte en telefon med dubbla simkort?
Poland Authorizes Deadly Force On Border After Spear-Throwing Migrants Murder Guard - Gulf Insider
The Poland-Belarus border crisis escalates following the death of Sgt Mateusz Sitek, killed by a spear-wielding migrant. Migrants, described as mostly MENA, have grown increasingly violent, prompting Poland's Parliament to approve live ammunition use to defend against border breaches.www.gulf-insider.com
Inte för att Polen försvarar sin gräns, utan för att Vitryssland så kallsinnigt använder människor såhär.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|