Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är en sån där telefon med halvätet äpple på och jag har haft den i drygt sju år så den kanske är dags att byta ut. Den har alltid tömt batteriet trots att den är avstängd, men hittills har det funkat att ladda. Det lyser på skärmen som att det laddar.
äppelhelvete.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, offerten på verkstadsarbetet var max 60. Det fanns uträkningar, så jag måste gå igenom nu och kolla men det var ganska saltat med tex 9000 för ett batteribyte (jo jag vet att tex BMW tar så mycket för "originalgrejer" men det är ju löjligt att skinna folk påp det sättet). Men minimum var nog lägre än så - måste lusläsa allt och se.

Provision på 44000 och resten var alltås andra avgifter, som inte hade med reparation mm att göra. Det är mest det jag reagerade över och behöver kolla upp. Jag har sålt husbil förr på detta sätt och hade något lägre lån då, men det blev mycket pengar över. Det här känns som om de varit extremt petiga och försökt få bilen i nyskick, men ändå sälja den som begagnad till begagnatpris och sen all administration ovanpå. Svaret från försäljningschefen var att jag får väl ta ett lån, för du har skrivit på kontraktet och godkänt.

Jag vet inte vad som skulle hända om jag försöker avbryta - då sitter jag kvar med en husbil som ändå måste säljas, plus reparationerna och säkert straffavgift eller annat som nog finns i kontraktet. Man tycker ju de kunde ringt upp i alla fall och haft mer kontakt med tanke på hur mycket de ska ha för egen del (de kan ju plocka in 172 tusen plus 40 i säljvinst efter att de löst ut mitt lån - det blir mycket det för ett fordon de inte ens äger och inte jobbat hårt för).

Ja, jag tror du ska lusläsa kontraktet.
Och sen även konsumentköplagen för jag tror inte att dom för göra hur fan dom vill gentemot privatpersoner trots kontraktet.

Sen är det nog dags att kontakta jurist och köra stenhårt mot dom. Jag skulle bli igångsatt på alla cylindrar ifall det där drabbat mig.

Jag skulle nog eventuellt acceptera en förlikning med att betala överenskomna 60000kr för reparationer och att försäljningsavtalet sedan rivs och jag hämtar tillbaka fordonet.

Som första bud skulle jag kräva att inte betala en enda krona och hämta tillbaka bilen eftersom de brutit mot avtalet genom att påbörja reparationer som inte ens är i närheten av överenskommelsen på 60kkr.

Och frågan är om jag inte skulle börjat hela processen med att lämna in en anmälan om bedrägeri.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är en sån där telefon med halvätet äpple på och jag har haft den i drygt sju år så den kanske är dags att byta ut. Den har alltid tömt batteriet trots att den är avstängd, men hittills har det funkat att ladda. Det lyser på skärmen som att det laddar.
View attachment 501092
Kanske din lokala iphonereparatör kan byta batteri i den ?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kanske din lokala iphonereparatör kan byta batteri i den ?
Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.
Samma här, kör också med dubbla lurar av samma skäl.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Sprängskiss av mutter..
20240716-092104.jpg
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Beställde käk från Foodora igår eftermiddag.
När mat kom gick inte min ytterdörr att öppna😡
Fick ringa låssmed så kom idag och fick upp dörren på <10 minuter.
Maten är väl bara och kasta och sen undrar jag hur saltad fakturen blir.

Men nu fungerar dörren. "än så länge"
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Beställde käk från Foodora igår eftermiddag.
När mat kom gick inte min ytterdörr att öppna😡
Fick ringa låssmed så kom idag och fick upp dörren på <10 minuter.
Maten är väl bara och kasta och sen undrar jag hur saltad fakturen blir.

Men nu fungerar dörren. "än så länge"
Man blir ju nyfiken! Har du inga fönster? Har du inte kunnat komma ut på något vis?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Telefon ringer. Det är en anhörig.

-Hej, garaget är för lågt. Jag tror att takboxen är hel. Det skrapade inte såå mycket.

🤬
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nej, offerten på verkstadsarbetet var max 60. Det fanns uträkningar, så jag måste gå igenom nu och kolla men det var ganska saltat med tex 9000 för ett batteribyte (jo jag vet att tex BMW tar så mycket för "originalgrejer" men det är ju löjligt att skinna folk påp det sättet). Men minimum var nog lägre än så - måste lusläsa allt och se.

Provision på 44000 och resten var alltås andra avgifter, som inte hade med reparation mm att göra. Det är mest det jag reagerade över och behöver kolla upp. Jag har sålt husbil förr på detta sätt och hade något lägre lån då, men det blev mycket pengar över. Det här känns som om de varit extremt petiga och försökt få bilen i nyskick, men ändå sälja den som begagnad till begagnatpris och sen all administration ovanpå. Svaret från försäljningschefen var att jag får väl ta ett lån, för du har skrivit på kontraktet och godkänt.

Jag vet inte vad som skulle hända om jag försöker avbryta - då sitter jag kvar med en husbil som ändå måste säljas, plus reparationerna och säkert straffavgift eller annat som nog finns i kontraktet. Man tycker ju de kunde ringt upp i alla fall och haft mer kontakt med tanke på hur mycket de ska ha för egen del (de kan ju plocka in 172 tusen plus 40 i säljvinst efter att de löst ut mitt lån - det blir mycket det för ett fordon de inte ens äger och inte jobbat hårt för).

Nu har jag kollat närmare efter att samlas mental kraft och ork... Det visar sig i sammanställningen de räknat fram, att försäljningspriset inte är 299.000 som avtalats, utan 199.000. Det skulle alltså innebära 72 tusen i verkstad och provision mm. Inte 172.

Men samtidigt kan jag se uträkningen från verkstaden som finns online, att de reparerat en del saker för mer än de offererat och har därmed gjort en grov miss i bedömningen. De har reparerat för fullt belopp 60 tusen (de viktigaste sakerna), men sedan låtit annat vara och det står nu "GDS" i rubriken på bilen.

Det kan vara en miss på en siffra i uträkningen eller så har de sett att reparationerna för att få fordonet i perfekt skick stuckit iväg rejält och de tänker sälja för 100 tusen lägre som GDS-fordon. Och låter mig bekosta deras missräkning. Ingen har ringt eller på annat sätt kontaktat mig under tiden.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag låter den gå till elektronikåtervinningen och har bett om en ny lur. Har tillfälligtvis SIM-kortet i en privat telefon. Jag gillar att kunna lägga ifrån mig jobbet när jag är klar så jag kör med dubbla lurar. Än så länge har jag bara betalt för drygt 20% av veckans timmar.
Varför inte en telefon med dubbla simkort?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Varför inte en telefon med dubbla simkort?
För att inte kunna frestas att bara jobba en liten stund när man egentligen är ledig. Jag har haft perioder när jag inte lagt ifrån mig jobbet när jag borde ha gjort det.

Just nu har jag en telefon med dubbla kort i och kopplade inte bort jobbet igår kväll.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Inte för att Polen försvarar sin gräns, utan för att Vitryssland så kallsinnigt använder människor såhär.

Är det ens vitryssar? Jag skulle ju kunna tänka mig att dom försöker få in lite ryssar i Europa och Ukraina bakvägen för att sabotera.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top