Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det ens vitryssar? Jag skulle ju kunna tänka mig att dom försöker få in lite ryssar i Europa och Ukraina bakvägen för att sabotera.
Det är Vitryssland som står för floden av migranter som flugits in från Mellanöstern. Är väl inte helt otroligt att de försöker smyga med lite mer folk med.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vad är det för jävla pack?

Som att jag skulle knacka på din dörr Ulvhamne och fråga om jag får komma in och innan du hinner yppa ett ord så köttar jag in ett spjut i magen på dig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad är det för jävla pack?

Som att jag skulle knacka på din dörr Ulvhamne och fråga om jag får komma in och innan du hinner yppa ett ord så köttar jag in ett spjut i magen på dig.
Det mest störande är väl att EU börjar gnälla på Polen när Polen bara försvarar EUs yttre gräns. Jävla mongon. Finland har väl ett liknande problem med sin gräns med.

Själv är jag av åsikten att om man använder våld mot soldater så får man skylla sig själv när man blir nermejad oavsett om man är civil eller soldat. Soldaters jobb är att effektiv neutralisering av hot. Det är liksom inte svårt att låta bli att anfalla folk i full soldatutrustning.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det mest störande är väl att EU börjar gnälla på Polen när Polen bara försvarar EUs yttre gräns. Jävla mongon. Finland har väl ett liknande problem med sin gräns med.
Hel befängt.

Polen säkrar sin gräns. Inget konstigt alls.
Polen är Polen och de släpper naturligtvis in vilka de vill.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hel befängt.

Polen säkrar sin gräns. Inget konstigt alls.
Polen är Polen och de släpper naturligtvis in vilka de vill.
De har ju dessutom en del av EUs yttre gräns, och är skyldiga att hålla den med, så att EU gnäller på att de gör sitt jobb är befängt. Men det är ju bara populism. Samma politiker som gnäller är antagligen glada för att Polen gör jobbet, men de vill få röster av sina världsfrånvända väljare.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
ÖL-katastrof i US!
Ölkatastrof.jpg
:gnissla :gnissla :död
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
ÖL-katastrof i US!
View attachment 501272
:gnissla :gnissla :död
Jag förstår inte riktigt.
Smörjer du nedgången av Budwiesser, eller tillgången av cannabis? :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställde käk från Foodora igår eftermiddag.
När mat kom gick inte min ytterdörr att öppna😡
Fick ringa låssmed så kom idag och fick upp dörren på <10 minuter.
Maten är väl bara och kasta och sen undrar jag hur saltad fakturen blir.

Men nu fungerar dörren. "än så länge"
Vad har du för lås ?
Fabrikat ?
Modell ?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ösregn från (den hyfsat nya) luft/luft pumpen i natt... Dräneringsslangen försatt, tydligen.
Därtill fick jag en trevlig överraskning när jag plockade isär för att torka upp, anledningen till att jag hatar att anlita någon annan för att göra något:
Proffs:
1000014804.jpg
(Mordförsök?)
Hemmapulare:
1000014805.jpg

Ja, det är inte optimalt nu heller, men åtminstone ingen skalad spänningssatt ledare mot höljet nu, som när yrkesman lämnade. Extra roligt ("spännande"?) när det simmar i vatten...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ösregn från (den hyfsat nya) luft/luft pumpen i natt... Dräneringsslangen försatt, tydligen.
Därtill fick jag en trevlig överraskning när jag plockade isär för att torka upp, anledningen till att jag hatar att anlita någon annan för att göra något:
Proffs:
View attachment 501404
(Mordförsök?)
Hemmapulare:
View attachment 501405

Ja, det är inte optimalt nu heller, men åtminstone ingen skalad spänningssatt ledare mot höljet nu, som när yrkesman lämnade. Extra roligt ("spännande"?) när det simmar i vatten...
Vad i helvete!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ösregn från (den hyfsat nya) luft/luft pumpen i natt... Dräneringsslangen försatt, tydligen.
Därtill fick jag en trevlig överraskning när jag plockade isär för att torka upp, anledningen till att jag hatar att anlita någon annan för att göra något:
Proffs:
View attachment 501404
(Mordförsök?)
Hemmapulare:
View attachment 501405

Ja, det är inte optimalt nu heller, men åtminstone ingen skalad spänningssatt ledare mot höljet nu, som när yrkesman lämnade. Extra roligt ("spännande"?) när det simmar i vatten...
En ledare för mycket som blev skalad, kolla utedelen om den ligger fri där också.
Men det är slarv av nån som inte ska hålla på med el.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Aggressiva familjen Andersson och Johansson har rykt ihop igen?
Dom kan ha missat att man inte behöver fylla i en gemensam skadeanmälan längre utan var och en skickar in var sin till det egna försäkringsbolaget. Skuldfrågan avgör försäkringsbolagen.
Man fotar av varandras körkort bara. Vad kan gå fel? 😳
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dom kan ha missat att man inte behöver fylla i en gemensam skadeanmälan längre utan var och en skickar in var sin till det egna försäkringsbolaget. Skuldfrågan avgör försäkringsbolagen.
Man fotar av varandras körkort bara. Vad kan gå fel? 😳

Dom har nog aldrig hört talas om skadeanmälan utan tror att de själva ska avgöra vem som är ansvarig och kräva den andre på pengar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag sitter och småmuttrar över folk som inte lärt sig att använda prefix och enheter i SI-systemet. Det var väl ändå i mellanstadiet det skulle tryckas in?!?!?
T Tera
G Giga
M Mega
k Kilo
h Hekto
d Deci
c Centi
m Milli
µ Mikro
n Nano
p Piko
f Femto

Jag vet inte när man ska ha nytta av "Kohm". Skulle kunna vara när man räknar på termistorer...
Det är lika illa när folk mäter vridmoment i nanometer.

Just nu mindes jag att systemet jag arbetar i hjälper till genom att ändra söksträngen till versaler. mohm och Mohm blir MOHM. Tack Murky$oft!
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top