Idag är jag förbannad därför att...

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
98 på 80 väg 2400kr på väg till enduroträning med min gamla Vito. Men det var kanske dags första fortkörningsböter haft körkort sedan 1992.
Men lite arg på mig själv för vet att dom står där väldigt ofta men satt och tänkte på annat glad att det inte var över körkorts gränsen.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vem fan tillverkar mutter i byggsats och inte minst varför?

M20 1.5 för att det ska vara extra enkelt att hitta en solid..are
20240803-161933.jpg

20240803-162031.jpg


Dumsheter.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Drivaxel, sitter som vanligt stumt så när jag boxa på upptäckte jag att muttern höll på att flyga i bitar. Hitta M20 hemma men 2.5 verkar vara standardgänga så det gick inte, vill inte helt gärna försöka med avdragare = vad som ger sig först är 50/50. Banka mig trött med ett dorn utan resultat.

Med lite tur passar muttern från annan bil, sen storsläggan.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Drivaxel, sitter som vanligt stumt så när jag boxa på upptäckte jag att muttern höll på att flyga i bitar. Hitta M20 hemma men 2.5 verkar vara standardgänga så det gick inte, vill inte helt gärna försöka med avdragare = vad som ger sig först är 50/50. Banka mig trött med ett dorn utan resultat.

Med lite tur passar muttern från annan bil, sen storsläggan.
Mutter? Svetsa fast en hylsa istf mutter på äkta bonnsmidesmaner! ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
Generna går vidare mao! :rofl
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.

Du får öva med dom.

Öppna ryggsäck, plocka ut, stäng ryggsäck.
Öppna ryggsäck, lägg tillbaka, stäng ryggsäck.
Repetera 50 gånger.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
Det är fan stressigt med semester.
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
De flyttar hemifrån en dag. Det är nära här nu. Jag tänker det är då karman kommer besöka dom. Jag ska bara luta mig tillbaka med en kall öl och enjoy the show och fråga när jag får barnbarn som kan gosa med mormor.

Skämt åsido... Du är inte i fält. Du är mitt i livet. Välj dina strider. Om ingen dog av en öppen rygga, skitbra, en poäng plus. Jag vet precis hur jobbigt det är, jag vill att allt är på sin plats osv. När man kommer på gränsen till att förlora allt inkl sig själv så lärde jag mig att välja var jag ska ta ett andetag och låta saker passera. Livet är skitkort och allt kan gå upp i rök på en sekund. Det är iaf så jag gör. Gå iväg några minuter. Tänk på hur mkt du älskar dom och vad du skulle sakna om de försvann. På en kurs jag gick på bup sa alla föräldrar hur de klarade av problem. De allra flesta sa att de låste in sig på toan eller tog bilen själva ut på landet, parkerade vid sidan av vägen och skrek, grät whatever som behövdes. För att sen komma tillbaka med ett leende och kämpa en stund till.

Kämpa, det är värt det ❤️
(Mina är 18 o 21 och har trots tjat och övning under översyn inte lyckats manövrera luckan i köket som man kan öppna, dra ut korgar för att placera smutsig disk i. Än mindre förstå hur den startas och att plocka ut sen... Dagens unga generation 🙄)
 

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
Bara släpp det, du kommer aldrig sluta bevaka annars, låt råttan hoppa in i ryggsäcken så lär man sig.
Er. Faren
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
På en campingplats var det en kille som var ute med sin jävla unge , varje kväll börja skitungen babbla om bajs o kiss.

Tänk när det hörs över hela tältområdet

Killen blev helt tokig o packa ihop skiten o stack me ungdjäveln :rofl

Haha , jag tror han lämnade ungen till ett barmhem o tog sitt liv :hihi

Må han vila i frid
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
De flyttar hemifrån en dag. Det är nära här nu. Jag tänker det är då karman kommer besöka dom. Jag ska bara luta mig tillbaka med en kall öl och enjoy the show och fråga när jag får barnbarn som kan gosa med mormor.

Skämt åsido... Du är inte i fält. Du är mitt i livet. Välj dina strider. Om ingen dog av en öppen rygga, skitbra, en poäng plus. Jag vet precis hur jobbigt det är, jag vill att allt är på sin plats osv. När man kommer på gränsen till att förlora allt inkl sig själv så lärde jag mig att välja var jag ska ta ett andetag och låta saker passera. Livet är skitkort och allt kan gå upp i rök på en sekund. Det är iaf så jag gör. Gå iväg några minuter. Tänk på hur mkt du älskar dom och vad du skulle sakna om de försvann. På en kurs jag gick på bup sa alla föräldrar hur de klarade av problem. De allra flesta sa att de låste in sig på toan eller tog bilen själva ut på landet, parkerade vid sidan av vägen och skrek, grät whatever som behövdes. För att sen komma tillbaka med ett leende och kämpa en stund till.

Kämpa, det är värt det ❤️
(Mina är 18 o 21 och har trots tjat och övning under översyn inte lyckats manövrera luckan i köket som man kan öppna, dra ut korgar för att placera smutsig disk i. Än mindre förstå hur den startas och att plocka ut sen... Dagens unga generation 🙄)

Var sak på sin plats var det ja...

Ungar går ju att lära, försök säga åt en sambo, 30+, att "Sätt tillbaka den jevla grejen, där du tog den ifrån!".
Det går liksom inte att vinna den, ett dera så faller det för döva öron, eller också så är man ett rövhål...
:glömdet
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Var sak på sin plats var det ja...

Ungar går ju att lära, försök säga åt en sambo, 30+, att "Sätt tillbaka den jevla grejen, där du tog den ifrån!".
Det går liksom inte att vinna den, ett dera så faller det för döva öron, eller också så är man ett rövhål...
:glömdet
Samma med vuxna. Fördelen är att man kan välja sin vuxna man faktiskt vill tillbringa tid med. Det gäller bara att hitta en som är lika galen som en själv, på rätt sätt 🤪
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Samma med vuxna. Fördelen är att man kan välja sin vuxna man faktiskt vill tillbringa tid med. Det gäller bara att hitta en som är lika galen som en själv, på rätt sätt 🤪
Jag förstår bara inte hur man inte märker själv att det är ett problem att man spenderar mer tid på att leta efter saker än att göra den förbannade grejen man skulle gjort med den...
:va
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top