Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
På semester med familjen på campingplats.
Tältar.

Kan inte sluta skrika inombords över hur stora brister i fältmässighet de har. Bara en sån sak att stänga ryggsäcken när man hämtat det man ska ha ur den tycks vara ett oöverstigligt hinder.

Ja, vi har övat. Det här är andra året i tält. De är obildbara.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag hakar upp mig på småsaker och det hindrar mig att slappna av på semestern.
Vinner du har de nytta av det hela livet. Låt oss bara hoppas att det inte blir en Pyrrhusseger.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Du får öva med dom.

Öppna ryggsäck, plocka ut, stäng ryggsäck.
Öppna ryggsäck, lägg tillbaka, stäng ryggsäck.
Repetera 50 gånger.
Hade litet upplevelsebaserad inlärning tidigare i somras.

Om treåringen inte tar med snuttis när den packar så får treåringen klara sig utan. Det var inte alls påfrestande som förälder...🙄 Men nu packas snuttis varje gång.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade litet upplevelsebaserad inlärning tidigare i somras.

Om treåringen inte tar med snuttis när den packar så får treåringen klara sig utan. Det var inte alls påfrestande som förälder...🙄 Men nu packas snuttis varje gång.
Problembaserad inlärning!

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fast i grund och botten är mitt problem mitt.

Det är åratal av militär verksamhet som inte alltid är kompatibel med det civila mörkret på en campingplats.

I stort går det faktiskt bra. Vi är drillade på att resa och riva förläggning. Packchef är utan protester undertecknad. Då lyssnar clownerna i cirkusen vi kallar familj.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får öva med dom.

Öppna ryggsäck, plocka ut, stäng ryggsäck.
Öppna ryggsäck, lägg tillbaka, stäng ryggsäck.
Repetera 50 gånger.
Och sen när familjen efter tillräckligt mycket drill blivit fullständigt övertygad om att pappa är den pånyttfödde Hitler så vill de inte åka på fler campingsemestrar, win-win :hihi

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
På mitt jobb där killar är i klar majoritet så är öppna toalettdörrar och öppna toalettlock en mycket vanlig syn, ibland är det inte ens spolat.
Var födds denna otroliga slapphet ?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
På mitt jobb där killar är i klar majoritet så är öppna toalettdörrar och öppna toalettlock en mycket vanlig syn, ibland är det inte ens spolat.
Var glad att de inte ropar "klar" och "torka" från figgan!!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är inte för att de är killar. Det är för att de är förståndshandikappade. Grobianer. Mental nivå med gibbon-apor. You can quote me on that one.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför de inte spolar vetefan, men dörren öppen och sitsen uppe är till 100% av praktiska skäl.

Att stänga dörren på väg ut innebär extra arbete som genererar ytterligare extra arbete när nästa person ska gå in, och om det nu är klar majoritet killar på arbetsplatsen så är det väl hyfsat troligt att näste man också bara ska slå en snabb sjua (även om killar också sitter när de skiter så pissar vi desto oftare) varför det innebär extra arbete att alltid fälla ned sitsen när man är färdig då den i så fall troligtvis måste fällas upp av nästa besökare.

Må så vara att det kanske finns några få tjejer på arbetsplatsen, men som äkta feminister så tror grabbarna givetvis på likabehandling och då är det mest logiskt att toasitsen/locket lämnas i den position som används av flest/oftast. De få tjejerna kanske totalt sett behöver fälla ner sitsen ett par gånger per dag, men jämfört med om desto fler killar ska behöva fälla både lock och sits upp och ned varje gång de går så blir de få damernas dagliga mödor jämförelsevis en piss i mississippi. Altruismen dikterar att man ska göra mest gott åt flest möjliga, så det vore egoistiskt av de få damerna på arbetsplatsen att kräva att sitsen ska fällas ned varje gång. Dessutom är tjejer nuförtiden både självständiga och kapabla, och är således mogna uppgiften att placera toasitsen i upp- eller nedfällt läge baserat på egna behov.

Man skulle också kunna argumentera för att en man som fäller ned locket varje gång underskattar kvinnans förmåga att lyfta på det när hon behöver nyttja faciliteterna, ett hjälpsamhetskomplex som bottnar i åsikten att den stora starka mannen behöver hjälpa den lilla svaga kvinnan i precis varenda aspekt av livet eftersom hon annars inte klarar sig och detta är ett beteende som är klart sexistiskt i sin natur. Således är det extremt jämställt, rentav feministiskt, av killarna på din arbetsplats att lämna toadörren öppen och locket uppe, du borde vara stolt över att jobba på en arbetsplats där jämlikhetstänket vunnit sådana framgångar!

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför de inte spolar vetefan, men dörren öppen och sitsen uppe är till 100% av praktiska skäl.

Att stänga dörren på väg ut innebär extra arbete som genererar ytterligare extra arbete när nästa person ska gå in, och om det nu är klar majoritet killar på arbetsplatsen så är det väl hyfsat troligt att näste man också bara ska slå en snabb sjua (även om killar också sitter när de skiter så pissar vi desto oftare) varför det innebär extra arbete att alltid fälla ned sitsen som då troligen måste fällas upp av nästa besökare.

Må så vara att det kanske finns några få tjejer på arbetsplatsen, men som äkta feminister så tror grabbarna givetvis på likabehandling och då är det mest logiskt att toasitsen/locket lämnas i den position som används av flest/oftast. De få tjejerna kanske totalt sett behöver fälla ner sitsen ett par gånger per dag, men jämfört med om desto fler killar ska behöva fälla både lock och sits upp och ned varje gång de går så blir de få damernas mödor jämförelsevis en piss i mississippi. Altruismen dikterar att man ska göra mest gott åt flest möjliga, så det vore egoistiskt av de få damerna på arbetsplatsen att kräva att sitsen ska fällas ned varje gång. Dessutom är tjejer nuförtiden både självständiga och kapabla, och är således mogna uppgiften att placera toasitsen i upp- eller nedfällt läge baserat på egna behov.

Man skulle också kunna argumentera för att en man som fäller ned locket varje gång underskattar kvinnans förmåga att lyfta på det när hon behöver nyttja faciliteterna, ett hjälpsamhetskomplex som bottnar i åsikten att den stora starka mannen behöver hjälpa den lilla svaga kvinnan i precis varenda aspekt av livet eftersom hon annars inte klarar sig och detta är ett beteende som är klart sexistiskt i sin natur. Således är det extremt jämställt, rentav feministiskt, av killarna på din arbetsplats att lämna toadörren öppen och locket uppe, du borde vara stolt över att jobba på en arbetsplats där jämlikhetstänket vunnit sådana framgångar!
Ett ställe jag jobbade på med en majoritet män hade texten "fäll upp toaringen efter dig" på dass.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...