Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Mest bara småsur över att det mesta som skrivs av webpublikationer är klippåklistrat från nån annan. Borde man inte inse att det är 675 SR-R och inte 657?
675.PNG
Fast sporthojar kanske inte är intressanta att läsa om...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mest bara småsur över att det mesta som skrivs av webpublikationer är klippåklistrat från nån annan. Borde man inte inse att det är 675 SR-R och inte 657?
View attachment 502131
Fast sporthojar kanske inte är intressanta att läsa om...
1000015021.png

Du får söka jobb. :hihi

Men ja, eftersom det står 675cc så låter det ju rimligt. Aprilia har ju kommit med en "RS457" dock, så man vet ju aldrig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Någon har fotograferat Varg i grannbyn imorse.

Djurrätt i all ära, men vill inte ha rovdjur strykande runt husknuten när barn ska leka, direkt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Någon har fotograferat Varg i grannbyn imorse.

Djurrätt i all ära, men vill inte ha rovdjur strykande runt husknuten när barn ska leka, direkt.

Det hände här i byn för ett par år sedan. Dom hittade bla vargspår på en äng nära husen precis tvärs över det spåret där min dotter och hennes kompis promenerade till varandra.
Jag blir fortfarande förbannad varje gång jag läser alster från vargkramare som sitter i sin lägenhet på Södermalm och förklarar att varg inte attackerat en människa på 200år och vargar är rädda för människor.
Nej tro fan att ett otrotat djur inte attackerat någon människa och en ensam vargen rör nog inte en fullvuxen människa men ett 20 kilos barn är däremot en perfekt munsbit åt en varg.

Samma jävla kärringar på Södermalm tycker sen det är farligt med en liten räv inne i stan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, alla dom senaste vargattackerna i det fria skedde ju mot barn, men upphörde då Gysingevargen sköts 1821, fast den vargen var ju uppfödd i fångenskap som leksak åt godsägarens döttrar, så vem vet om den hade extra mycket hat mot barn då den släpptes fri och behövde hitta mat själv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, alla dom senaste vargattackerna i det fria skedde ju mot barn, men upphörde då Gysingevargen sköts 1821, fast den vargen var ju uppfödd i fångenskap som leksak åt godsägarens döttrar, så vem vet om den hade extra mycket hat mot barn då den släpptes fri och behövde hitta mat själv.

Med tanke på hur bra luktsinne vargen har och hur ofta dom setts nära hus så tror jag inte att vargen ser människan som nåt större hot.

Googlar man och tittar lite utanför vår egen liten svenska idyll så verkar dom inte heller vara särskilt rädda för människor.

Jag hoppas bara att det blir barnen åt någon vargkramare som drabbas när den första vargattacken på 200 år kommer i Sverige. Det kommer naturligtvis slätas över som en engångsföreteelse och att det var nåt fel på just den vargen så vi får nog räkna med några offer innan de söndercurlade stadsbarnen som styr landet och skriver vår media förstår varför svenskarna en gång i tiden bestämde sig för att utrota vargen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Med tanke på hur bra luktsinne vargen har och hur ofta dom setts nära hus så tror jag inte att vargen ser människan som nåt större hot.

Googlar man och tittar lite utanför vår egen liten svenska idyll så verkar dom inte heller vara särskilt rädda för människor.

Jag hoppas bara att det blir barnen åt någon vargkramare som drabbas när den första vargattacken på 200 år kommer i Sverige. Det kommer naturligtvis slätas över som en engångsföreteelse och att det var nåt fel på just den vargen så vi får nog räkna med några offer innan de söndercurlade stadsbarnen som styr landet och skriver vår media förstår varför svenskarna en gång i tiden bestämde sig för att utrota vargen.
Hmmm, gör iordning limplatser för våldmarksterroristerna i vargområden! ;)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det hände här i byn för ett par år sedan. Dom hittade bla vargspår på en äng nära husen precis tvärs över det spåret där min dotter och hennes kompis promenerade till varandra.
Jag blir fortfarande förbannad varje gång jag läser alster från vargkramare som sitter i sin lägenhet på Södermalm och förklarar att varg inte attackerat en människa på 200år och vargar är rädda för människor.
Nej tro fan att ett otrotat djur inte attackerat någon människa och en ensam vargen rör nog inte en fullvuxen människa men ett 20 kilos barn är däremot en perfekt munsbit åt en varg.

Samma jävla kärringar på Södermalm tycker sen det är farligt med en liten räv inne i stan.
En ensam varg kan nog mycket väl ta livet av en vuxen människa. Det finns ju gott om fall där någon satt livet till i en hund-attack, och en vild varg torde vara lite vassare motståndare än en ilsken labrador. Ända anledningen till att vi människor har någon chans över huvud taget, är ju att vi är kloka nog att utveckla vapen, men de skall vi ju inte ha heller som privatpersoner.
Däremot så är de ju hyfsat intelligenta rovdjur, och risk/belöning är ju a och o för dess överlevnad, aå att så länge det finns inhängnat boskap som inte kan fly, är risken för att de går på människor liten, och som fullvuxen man så kommer både barn och äldre kvinnor att gå först ur konfektasken så att säga.

Jag är inte för dens skull för utrotning av djur som så, men det måste finnas habitat. På Åland finns liksom ingen skog på det sättet, det är ett par dussin träd, och sen kommer nästa by.
Då kommer en varg som lär ska kunna ströva uppå 30 mil om dagen garanterat att komma i kontakt med människor, ofta, och troligen också nära. Ju mer den gör det desto mindre skygg för människor kommer den att bli, och råkar den vara hungrig i närheten av en människa som inte har koll, så är det bara en tidsfråga innan något händer.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En kompis ska köpa vinterbil och vill att jag ska granska Blocket-annonser ang skick, pris osv.
C:a 6-8 stycken om dagen, givetvis i alla landsändar.
Såna brukar jag råda att köpa en Toyota och påstå att skicket inte spelar någon roll. De kommer fram dit de ska oavsett.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Såna brukar jag råda att köpa en Toyota och påstå att skicket inte spelar någon roll. De kommer fram dit de ska oavsett.
Gärna en hilux och hänvisa till en BBC-produktion med tre gentlemen som programledare.

Eller med argumentet att det inte är några Citroen som går i Afrika överlastade med allsköns folk och fä.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Gärna en hilux och hänvisa till en BBC-produktion med tre gentlemen som programledare.

Eller med argumentet att det inte är några Citroen som går i Afrika överlastade med allsköns folk och fä.
Om Afrika är måttstocken så är väl gamla Mercedes det man ska satsa på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Dom kör en hel del citroen och pega i afrika också.

Om man inte bryr sig om saker som fungerane belysning eller andra elektriska onödigheter som mätare och sådant så kan man hålla liv i en fransk dieselbil nästan hur länge som helst.

.....i ett klimat där ingenting rostar....

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Dom kör en hel del citroen och pega i afrika också.

Om man inte bryr sig om saker som fungerane belysning eller andra elektriska onödigheter som mätare och sådant så kan man hålla liv i en fransk dieselbil nästan hur länge som helst.

.....i ett klimat där ingenting rostar....
Tänk vad man lär sig här på forumet! 🙂

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...