Idag är jag förbannad därför att...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
:fakta

Nu är det såhär, att kroppen fungerar som en motor, den måste ha bränsle och omvårdnad för att inte skära ihop. Man kan inte skylla ifrån sig om motorn lägger av, om man aldrig byter olja, byter tändstift eller tankar eller utför erfoderlig service med jämna mellanrum.

Alltså...du har bara en kropp. Var rädd om den. Den fungerar bäst och du äter ordentligt, sover ordentligt och motionerar lagom för att pysa ut lite på stressventilen.

Jobbar du natt, får du anpassa ditt liv så att din kropp inte tar stryk, eller så får du byta jobb.

Man måste inse sina begränsningar i tid och gilla läget. Lyssna på kroppen, den säger ifrån i god tid. Skiter man i att lyssna kommer den att säga ifrån ännu mer på skarpen, för att till slut när inga varningsignaler hjälper, slänga dig hårt i väggen. Först då brukar folk lyssna. :rolleyes:

För att "gå in i väggen", det gör man på egen hand. Visst, med hjälp av en slavdrivare till chef eller en massa åtaganden, men nog är man högst delaktig för man kan faktiskt säga NEJ!!

Nu kommer jag säkert få en masa skit för mina åsikter i det här :näsblod men nog är lixom "landningsbanan" ganska lång...innan man slår i väggen. Sen kan det ju vara så att man inte förstår signalerna som ens kropp sänder ut. Och olika människor har såklart olika lång bana. Men det är en annan sak.

AnderasNo... ta semester och ge din kropp det den behöver NU, du har rätt till minst 3 veckors sammanhängande. Läk i ihop och ladda batterierna. Det är försent när du laddat ur allt du har. Då kanske krämen aldrig kommer tillbaka. Och DET är det väl inte värt?? Tänk på allt som egentligen betyder nåt är att ha hälsan, din egen och dina nära och käras.

//M

Ja, jag vet ju precis alla dehär sakerna, likaså behöver min kropp träning för att må bra.
Men med ett jobb där man arbetar 12timmars nattpass + pendling 5mil ToR så blir det bara runt 10h ledig tid.
Rasta hunden, träna, laga mat, allt annat man ska göra o dessutom sova får inte alltid plats tyvärr :/..

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ja, jag vet ju precis alla dehär sakerna, likaså behöver min kropp träning för att må bra.
Men med ett jobb där man arbetar 12timmars nattpass + pendling 5mil ToR så blir det bara runt 10h ledig tid.
Rasta hunden, träna, laga mat, allt annat man ska göra o dessutom sova får inte alltid plats tyvärr :/..

Då säljer man hunden, ger fan i att träna och istället äta sund och bra mat vid rätta tider.

Vad vinner du på att pressa kroppen till den per automatik säger ifrån, och det med besked? Pengar?

Visst, nu säger säkert många "lätt för dig att säga som inte varit i samma situation". Visst, jag har inte varit det och kommer aldrig heller att utsätta mig för det. Just för att jag bestämmer över mig själv och ingen annan.

Vila pronto! :fakta

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Idag är jag egentligen inte alls förbannad, utan bara sjukt uttråkad och less. Alla är så kinkiga och vädret är kass, så då blir jag också kinkig. En dålig dag, helt enkelt. :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Alla är så kinkiga och vädret är kass, så då blir jag också kinkig.

Tänk om ni cheYer hade blitt kinky bara en tiondel så ofta som ni blev kinkiga... ...fan vad pHett livet hade varit då.
Men envisas ni ändå med att vara kinkiga kan ni väl göra lite nytta och typ serva med öl när vi glor på TV!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tänk om ni cheYer hade blitt kinky bara en tiondel så ofta som ni blev kinkiga... ...fan vad pHett livet hade varit då.
Men envisas ni ändå med att vara kinkiga kan ni väl göra lite nytta och typ serva med öl när vi glor på TV!

Så kinkig är jag inte.. Bara lite småirriterad.. Ska nog åka och sola.. Lite ljusterapi är aldrig fel.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Då byter man jobb! :fakta! Där tiderna passar ens natur bättre. Det klarar du :pannkyss

Jag är o andra sidan sjukskriven. Hemma, sjuk o eländig. *snyft*

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För jag orkar inte planera all eldragning i stugan just nu men jag vill ändå börja med skiten imorgon eftersom jag är ledig :mad:
Inte blev jag gladare när jag precis räknade ihop vad köket skulle kosta. Ca 12 000:- kvar på budgeten, då är inte innerväggarna isolerade eller klädda än och allt elmaterial är inte betalt. Så det blir ingen braskamin i sommarstugan det första året :(

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Min kabelTV levenrentör har fr.om idag tagit bort eurosport !?
Är dom helt pantade i huvudet? hur tänkte man nu? :va ALLA tittar ju på den kanalen?!

Inge mer Moto gp, inge bilsport, inge rally, inge formel 1 , inge K1, ufc osv osv.

Istället har jag fått nån jävla pruttkanal från tv4 film eller nå skit. Nu är jag ordentligt upprörd. :mad: Enda kanalen jag tittade på i princip.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min kabelTV levenrentör har fr.om idag tagit bort eurosport !?
Är dom helt pantade i huvudet? hur tänkte man nu? :va ALLA tittar ju på den kanalen?!

Inge mer Moto gp, inge bilsport, inge rally, inge formel 1 , inge K1, ufc osv osv.

Istället har jag fått nån jävla pruttkanal från tv4 film eller nå skit. Nu är jag ordentligt upprörd. :mad: Enda kanalen jag tittade på i princip.

Det gjorde väl Comhem för länge sedan?
ÅAS fick dom kunderna tv4sport, som i många avseenden är bra.
(just nu är det rallycross SM följt av BTCC)

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det gjorde väl Comhem för länge sedan?
ÅAS fick dom kunderna tv4sport, som i många avseenden är bra.
(just nu är det rallycross SM följt av BTCC)

mmm de e möjligt, men jag har ett lokalt kabeltvbolag som suger pung. Och jag fick ingen sportkanal, fick som sagt nån kass filmkanal och att dom ändrade på tysk och fransk kanal till nån annan utländsk crapkanal man ändå aldrig tittar på eller på sin höjd råkar zappa förbi för att man varit dum nog att ha den kvar istället för skönheten av lite myrkrig på kanalplatsen istället.

tv4 sport har jag ej :(

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Då säljer man hunden, ger fan i att träna och istället äta sund och bra mat vid rätta tider.

Vad vinner du på att pressa kroppen till den per automatik säger ifrån, och det med besked? Pengar?

Visst, nu säger säkert många "lätt för dig att säga som inte varit i samma situation". Visst, jag har inte varit det och kommer aldrig heller att utsätta mig för det. Just för att jag bestämmer över mig själv och ingen annan.

Vila pronto! :fakta

Håller med om allt utom hunden.
Hundaktivitet är medecin mot utbrändhet.

Eget inlägg:
Bli inte kompis med mig.
Slutar med självmord eller cancer.
Snart en vän fattigare.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag är mer förbannad än dig:mad: :mad:

Inte helt omöjligt. Du bor ju ändå i Göteborg. :mattias

Fast jag e sjukt förbannad. Ont i halsen, lite feber, pissväder, hojabstinens och brutalt tråkigt hemma. Inte ens någe :ligga får jag :mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati