Idag är jag förbannad därför att...

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Därför att batteriet va urladdat i bilen och jag måste ta bussen om 1,5 h till KFF-IFK matchen!:mad: :mad:
 

Tommy.exe

Guest
Idag är det mesta hopplöst.... Jag har dom senaste dagarna legat nerbäddad med en jävla hosta feber å skallebank. Ibland har jag faktiskt trött att ja ska dö på rikigt (ja vi karlar blir ju mesiga när vi blir sjuka).

Iaf så kom det en kille idag å skulle köpa min husa. Fick ett sms att han var 2 mil härifrån så ja tänkte att ja går å hämtar pappret å går ner till garaget. River lite bland papprena å paniken börjar växa... vart är det jävla pappret??
Rotade så mycket ja hann innan dom dök upp... ursäktade mig att ja va ett klantarsle som inte kunde hitta regbeviset, men att det skulle jag nog hitta bara dom väntade ett slag. Ungefär en timme satt dom här å glodde medans jag vände hela lägenheten ut och in... inget regbevis. Det har tamigfan gått upp i rök!! Saken var ju den att dom kört 30 mil med kärra för att hämta hojen. Ja skämdes så att ja höll på att dö. Jag fick ju helt enkelt släppa iväg hojen utan pengar. Jag får skicka regbevis underskrivet till köparen och han får sätta in pengar på mitt konto.... han kan ju liksom inte rå för att jag är en idiot. Som tur var så hade jag iaf kvitto på att jag köpt hojen och han hade kollat upp att den stod i mitt namn, så han visste ju att den var min.

Så fort hojen va lastad å dom hade åkt satte jag mig vid datan för att beställa nya papper. Det ska nu ta 4-5 dagar innan jag får dom till det lokala postkontoret. Skitbra.... fast... jag har ju eftersändning!! Betyder det nu att regbeviset kommer att komma till Oskarshamns postkontor eftersom jag är folkbokförd där fortf... å sen får jag avi´n på brevlådan här i hbg?? FAAAAAN!!!!
jag ska ju åka å jobba på söndag i nästa vecka= vara borta i 2v.... killen kommer ju att få krupp på mig! Plus att jag vill ju köpa en fräsch banhoj jag har sett, helst på måndag... å det sket sig ju helt och fullt nu åxå. Ja kan ju inte ringa å jiddra med den killen nu utan att ha pengar i handen :(

Vissa dagar suger livet en hel del.....
 

Dominator-Rocks

Guest
Idag är det mesta hopplöst.... Jag har dom senaste dagarna legat nerbäddad med en jävla hosta feber å skallebank. Ibland har jag faktiskt trött att ja ska dö på rikigt (ja vi karlar blir ju mesiga när vi blir sjuka).

Iaf så kom det en kille idag å skulle köpa min husa. Fick ett sms att han var 2 mil härifrån så ja tänkte att ja går å hämtar pappret å går ner till garaget. River lite bland papprena å paniken börjar växa... vart är det jävla pappret??
Rotade så mycket ja hann innan dom dök upp... ursäktade mig att ja va ett klantarsle som inte kunde hitta regbeviset, men att det skulle jag nog hitta bara dom väntade ett slag. Ungefär en timme satt dom här å glodde medans jag vände hela lägenheten ut och in... inget regbevis. Det har tamigfan gått upp i rök!! Saken var ju den att dom kört 30 mil med kärra för att hämta hojen. Ja skämdes så att ja höll på att dö. Jag fick ju helt enkelt släppa iväg hojen utan pengar. Jag får skicka regbevis underskrivet till köparen och han får sätta in pengar på mitt konto.... han kan ju liksom inte rå för att jag är en idiot. Som tur var så hade jag iaf kvitto på att jag köpt hojen och han hade kollat upp att den stod i mitt namn, så han visste ju att den var min.

Så fort hojen va lastad å dom hade åkt satte jag mig vid datan för att beställa nya papper. Det ska nu ta 4-5 dagar innan jag får dom till det lokala postkontoret. Skitbra.... fast... jag har ju eftersändning!! Betyder det nu att regbeviset kommer att komma till Oskarshamns postkontor eftersom jag är folkbokförd där fortf... å sen får jag avi´n på brevlådan här i hbg?? FAAAAAN!!!!
jag ska ju åka å jobba på söndag i nästa vecka= vara borta i 2v.... killen kommer ju att få krupp på mig! Plus att jag vill ju köpa en fräsch banhoj jag har sett, helst på måndag... å det sket sig ju helt och fullt nu åxå. Ja kan ju inte ringa å jiddra med den killen nu utan att ha pengar i handen :(

Vissa dagar suger livet en hel del.....


Är du inte klok ? :skrämd

Släppte du iväg hojen utan att få pröjs för den?!

Obs jag tycker det var jävligt "snyggt" gjort!

Men törs man göra så?
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Jasså? :va
Vem skulle då göra det? :va Bara för att jag är lyxhustru betyder inte det att jag inte sköter hem och familj.

Prostituerade kan oxå städa eller göra saker för pengar!
Inget illa mot dig kia men jag börjar fan bli less på allt lyxhustru skit!
Du var roligare innan du klotade på mcn sluta reta folk till vansinne osv.
All respekt för dig!
Men snälla lägg ner, o alla andra med som e på dig.
Snälla!
 

Tommy.exe

Guest
Är du inte klok ? :skrämd

Släppte du iväg hojen utan att få pröjs för den?!

Obs jag tycker det var jävligt "snyggt" gjort!

Men törs man göra så?

Ja det var ju mitt förslag, antingen det eller att jag betalade för hans hyrkärra och bensin.

Det verkar vara en reko kille så pengarna är jag inte bekymrad över.....
Däremot hade jag velat ha dom nu, å inte sen :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja det var ju mitt förslag, antingen det eller att jag betalade för hans hyrkärra och bensin.

Det verkar vara en reko kille så pengarna är jag inte bekymrad över.....
Däremot hade jag velat ha dom nu, å inte sen :)
Trevligt me personer som tar ansvar för sitt slarv.
Kunde lika gärna hänt mig.
Registreringsbeviset kommer du att hitta sekunderna efter att du fått det nya.
Vågat att skicka iväg hojjen utan att få betalt.
Förhoppningsvis och antagligen går det bra.
Men ändå.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Idag är jag förbannad för att jag inte lyckats kirra en hoj än och det verkligen var hojväder... istället kom frugan med det geniala förslaget att åka till IKEA... GAAAAHHHH!!!!!

Men men, i stort vart det lyckade inköpt trots allt och jag fick bestämma det mesta, så på sätt och vis nöjd... men hade hellre lagt en 15-20 mil på en hoj idag istället.
 

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
.
Hoj
.
Bitter som satan. Vackert väder har det varit ute och själv har man jobbat sen kl två och skiten är inte slut än. Struligt på jobbet och feber som kryper på en. :( Ska självklart jobba två dgr till innan jag gjort min åttadagars och får EN hel dag ledig. Fuck this shit. :4skrika
 

Dr.Bike

Guest
Bitter som satan. Vackert väder har det varit ute och själv har man jobbat sen kl två och skiten är inte slut än. Struligt på jobbet och feber som kryper på en. :( Ska självklart jobba två dgr till innan jag gjort min åttadagars och får EN hel dag ledig. Fuck this shit. :4skrika

Livet suger. Man fiskar i fel damm. Och tjoff! *
Så är det över.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bitter som satan. Vackert väder har det varit ute och själv har man jobbat sen kl två och skiten är inte slut än. Struligt på jobbet och feber som kryper på en. :( Ska självklart jobba två dgr till innan jag gjort min åttadagars och får EN hel dag ledig. Fuck this shit. :4skrika

Du är inte ensam. Jobbet strular, jobbar konstant, hatar att inte få sova. Gått upp halv sex i fem dar, nu är jag ledig En dag sen är det bara jobba fem till. En dag att sova på, funkar inte för mig :mad:
Hatar alla idioter i trafiken och människor som är korkade.
Människor överlag idag. :mad:
 

Dr.Bike

Guest
Du är inte ensam. Jobbet strular, jobbar konstant, hatar att inte få sova. Gått upp halv sex i fem dar, nu är jag ledig En dag sen är det bara jobba fem till. En dag att sova på, funkar inte för mig :mad:
Hatar alla idioter i trafiken och människor som är korkade.
Människor överlag idag. :mad:

Ja ni inom vården har ett rent helvete...
Trots att ni är humanismens och godhetens företrädare så rövknullas ni varje dag av era arbetsgivare.
Feodalsystemets sista utpost är vården, där man inte ens behöver följa svensk arbetstidslagstiftning!!!

Hur i helvete är detta möjligt?

Bara det du säger som t.ex: Jobbar jämt är aldrig ledig.

Fattar t.ex era chefer att man ska ha som minst 11 h sammanhängande dygnsvila? (det säger LAGEN :fakta)
Nej de flesta jag känner i vården har 9-9,5 h mellan olika pass.

"Bortförhandlat" säger deras chefer...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Börjar tröttna på jobbet jag också.
Samtidigt som man byter tidsredovisningssystem (rakt av utan övergångstid), från "Casa-win" till "AGDA", så kastar man om arbetstiderna för hälften av personalen för att pussla ihop två helgskift.
Normalt skulle jag nog lösa det.
Men:
Samtidigt håller vi på att införa ett nytt affärssystem.
Och prova ut ett helt nytt material.
Till råga på allt, så gör personalbristen att jag får göra avrapporteringar och bokningar för alla tre ordinarie skiften plus dubbla helgskift i stället för normala ett skift.
Man blir förbannad.
Och trött.
Går över.
Lifes good.
 

Dr.Bike

Guest
Jag är skitförbannad för att jag börja kl 7 imorgon. Jävla okristlig tid.

Ja ni ungdomar har det jobbigt...

Börjar tröttna på jobbet jag också.
Samtidigt som man byter tidsredovisningssystem (rakt av utan övergångstid), från "Casa-win" till "AGDA", så kastar man om arbetstiderna för hälften av personalen för att pussla ihop två helgskift.
Normalt skulle jag nog lösa det.
Men:
Samtidigt håller vi på att införa ett nytt affärssystem.
Och prova ut ett helt nytt material.
Till råga på allt, så gör personalbristen att jag får göra avrapporteringar och bokningar för alla tre ordinarie skiften plus dubbla helgskift i stället för normala ett skift.
Man blir förbannad.
Och trött.
Går över.
Lifes good.

Var glad!
Ni kunde haft tidredovisningssytemet AGERA!

PÅ vår tid bodde vi på botten av en sjö! Och gick upp innan vi gick och lade oss!
Vi fick stryk av farsan, även om vi inte gjort nåt, och så fick vi en näve kallt grus till frukost.
OM vi fick frukost!
sn GICK vi till jobbet 8 mil... Enkel väg.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Ni seniorer har det mycket lättare...

Jepp.
Stämmer bra det.
Jag tillhör den sista generationen som sufat räkmacka på alla högkonjunkturer och då det gick bra för AB Sverige.
Jag har sett alla portar stängas precis bakom min rygg, och efterföljande generationer har sprungit rätt in i dem.


Trist.

Men dessvärre sant.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top