Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jepp.
Stämmer bra det.
Jag tillhör den sista generationen som sufat räkmacka på alla högkonjunkturer och då det gick bra för AB Sverige.
Jag har sett alla portar stängas precis bakom min rygg, och efterföljande generationer har sprungit rätt in i dem.


Trist.

Men dessvärre sant.

På mitt första jobb såg jag verkmästaren jaga ut verkmästaren från en konkurerande firma genom porten medelst svingande piasavakvast.

Den konkurerande firmans verkmästare var där för att bjuda över våra löner och sno oss...

Vi löste det genom att ta fredagsöl på en pub dit vi bjöd in den andra firmans verkare (och hans firmas Visa-kort), många bytte jobb, alla andra krävde och fick mer betalt för att stanna på det gamla, och samtliga blev tokfulla!

DET var när det gick bra för landet!
 

Dr.Bike

Guest
På mitt första jobb såg jag verkmästaren jaga ut verkmästaren från en konkurerande firma genom porten medelst svingande piasavakvast.

Den konkurerande firmans verkmästare var där för att bjuda över våra löner och sno oss...

Vi löste det genom att ta fredagsöl på en pub dit vi bjöd in den andra firmans verkare (och hans firmas Visa-kort), många bytte jobb, alla andra krävde och fick mer betalt för att stanna på det gamla, och samtliga blev tokfulla!

DET var när det gick bra för landet!

Sickna tider...
Men så var det.
Folk hann knappt gå ur skolan, så stod storföretagen där med håven och fångade in alla.
Knappt så ens föräldrarna hann lämna över tulpanerna... :hihi
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Du tillhör också senior sektionen, själv är jag fortfarande ungdom ;)

....och så jävla bitter att du inte kom med i Idol.

Att du inte tränade in "Jag vill ha en egen måne" innan du gick in och sjöng gör mig förbannad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sickna tider...
Men så var det.
Folk hann knappt gå ur skolan, så stod storföretagen där med håven och fångade in alla.
Knappt så ens föräldrarna hann lämna över tulpanerna... :hihi


Jag började jobba 3 månader innan skolan var slut.
Jag fick inte ledigt från jobbet för att gå på min egen skolavslutning ens...
(fast det löste sig, grejorna till ett jobb hade inte kommit i tid så jag fick ledigt tre timmar för att hämta betygen, jag har nog killarna på lagret att tacka för det)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Men ändå så bitter!
Fan pöjk, skuta skriv i den här tråden jämt!
Gaska upp dig, inse att du har det FÖR bra!
Trimma hojen, dra en runk, och var glad!
Det heter realist!
....och så jävla bitter att du inte kom med i Idol.

Att du inte tränade in "Jag vill ha en egen måne" innan du gick in och sjöng gör mig förbannad.
Jo jag kom med men tackade nej, ville inte utklassa alla stackare med framtidsdrömmar!
Vadå, är du 16?
Minus din ålder yes :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Du är äldre än mig. :FU
Är förbannad över att ett gäng snorungar gav sig på min bil, kastade ägg och började sen sparka på plåten.

Skador:

En backspegel, ett bakljus, 2 stjärnor och en spricka i framrutan, en buckla i bakluckan och en buckla i höger framdörr.

Tog ett moget beslut att bättre att fly än att slåss illa med små barn )18-20 år), polisen stod 200m längre ner på gatan så jag åkte ner och berättade vad som hade hänt.

"Ja vi såg att det var liv där borta, vi såg allt"

- Jaha men varför åkte ni inte och kollade då?

Givetvis hann snorungarna springa och gömma sig!

Jag hämtade backup (kompisar med tillhyggen;) ) och lyckades till slut hitta idioterna, efter att ha tjatat med telefonisten lite så kopplade hon mig till en polisbil som ja lootsade till platsen där vi var.
Nu hoppas ja bara på att jag får ut lite stålar för skadorna på bilen!

Nån som varit med om liknande? Tar de lång tid att få ersättning?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Värsta JÄVLA lördagen på länge Fyfan!

Sen när man väl kommer hem är det en jävla granne som stönar så in i helvete!
Man blir förbanna!! :mad:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är förbannad över att ett gäng snorungar gav sig på min bil, kastade ägg och började sen sparka på plåten.

Skador:

En backspegel, ett bakljus, 2 stjärnor och en spricka i framrutan, en buckla i bakluckan och en buckla i höger framdörr.

Tog ett moget beslut att bättre att fly än att slåss illa med små barn )18-20 år), polisen stod 200m längre ner på gatan så jag åkte ner och berättade vad som hade hänt.

"Ja vi såg att det var liv där borta, vi såg allt"

- Jaha men varför åkte ni inte och kollade då?

Givetvis hann snorungarna springa och gömma sig!

Jag hämtade backup (kompisar med tillhyggen;) ) och lyckades till slut hitta idioterna, efter att ha tjatat med telefonisten lite så kopplade hon mig till en polisbil som ja lootsade till platsen där vi var.
Nu hoppas ja bara på att jag får ut lite stålar för skadorna på bilen!

Nån som varit med om liknande? Tar de lång tid att få ersättning?

Killarna kommer att gå fria.
Inga bindande bevis.
Att du och två poliser sett händelsen räknas inte.
Jättejobbigt med utredning, ju.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Killarna kommer att gå fria.
Inga bindande bevis.
Att du och två poliser sett händelsen räknas inte.
Jättejobbigt med utredning, ju.
Återstår väl att se men ja är rädd för att du har rätt, trodde att en polismans ord vägde tungt! Men hur eller hur så ska dom få pröjsa, antingen den lagliga vägen eller på annat sätt!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jävla bögBiltema svarar inte när man ringer kundtjänst för att få veta om en vara finns inne eller ej. Ja dom har säkret jeTtemycket att göra en jävla söndag!

Bara för det tänker jag åka in i ren protest, har dom inte min vara så önskar jag deras anställda vårtor på underlivet!!11 :mad:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top