Vem har en tandborste 1månad, byter man inte varje vecka, eller ligger folk i sina sängkläder 1månad också?
Tydligen har snittfamiljen i sverige det.
Hur ofta folk byter sängkläder vet inte jag, det finns säkert undersökningar på det.
Ska vi googla bakterihalten i rakapparater, rakhyvlar, bilratten, lampknappar osv också, eller inser ni nu att man kan tvätta upp en tandborste som har trillat på golvet?
Doppa den i kokande vatten FFS, det dödar bakterierna effektivt!
Okey.
Då kan vi klargöra lite här då.
Tangentbord har så mkt bakterier för att folk är äckliga o snuskiga.
Tandborsten är samma sak där, den har så mkt bakterier för att folk som du spolar av skiten o tycker att det är bra så.
Folk förvarar sina tandborstar ståendes i en mugg på handfatet precis brevid toaletten, no shit sherlock att den är full av bakterier.
Svårt att förstå det?
Mythbusters testade ju EXAKT det där i ett program, det spelade ingen roll VAR man förvarade tandborsten, dom bakterier som fanns på den kom FRÅN munnen, dom fick precis lika mycket bakterier på tanborstarna som förvarades i slutna plastlådor i köket.
Ja, jag tvättar händerna jämt o ständigt.
Ska jag googla antalet bakterier på en handduk åt dig?
Meeen, åter igen...
Bara för att snittfamiljen, där du ingår, har såpass snuskiga tandborstar så att ni kan spola av dem efter ett besök på golvet så funkar inte sådant hos oss renliga människor.
Fan du kan pissa i munnen, det är ju sterilt... dooooh
Men om du så byter tandborste två gånger i veckan så hinner bakterierna växa på sig i den underbart varma och fuktiga miljö en tanbdborste är så till den milda grad att det finns fler på tandborsten än på golvet.
Dessutom är dom allra flesta bakterier nyttiga och bra för dig, ytterst få är skadliga!