Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bekant till min familj som var konstnär fick ett telefonsamtal från en potentiell kund som undrade om han hade några motiv från sjön där han bor, "visst, kom hit i kväll så ska jag plocka fram några att välja på"

Sen ställde han sig och tokmålade ett par stycken som han ställde att torka ovanpå elementet.

Den sista han målade gled dock ner bakom elementet, men han petade fram den med sopen.
Det blev ju tyvätt förstörd av ett zickzack mönster, men han räknade med att kunna återanvända duken.

Kunden kom, tittade och valde den "förstörda" tavlan som han fick köpa dyrt...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03

Okey.
Då kan vi klargöra lite här då.
Tangentbord har så mkt bakterier för att folk är äckliga o snuskiga.

Tandborsten är samma sak där, den har så mkt bakterier för att folk som du spolar av skiten o tycker att det är bra så.
Folk förvarar sina tandborstar ståendes i en mugg på handfatet precis brevid toaletten, no shit sherlock att den är full av bakterier.
Svårt att förstå det?

Det betyder ju då alltså inte automatiskt att det är okey att bara spola av den när den hamnar på golvet, jo okey, hemma hos folk som ändå dubblerar sin tandborste som toaborste spelar det mindre roll, men inte hos mig.

Ja, jag tvättar händerna jämt o ständigt.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Tydligen har snittfamiljen i sverige det.

Hur ofta folk byter sängkläder vet inte jag, det finns säkert undersökningar på det.

Ska vi googla bakterihalten i rakapparater, rakhyvlar, bilratten, lampknappar osv också, eller inser ni nu att man kan tvätta upp en tandborste som har trillat på golvet?

Doppa den i kokande vatten FFS, det dödar bakterierna effektivt!

Meeen, åter igen...
Bara för att snittfamiljen, där du ingår, har såpass snuskiga tandborstar så att ni kan spola av dem efter ett besök på golvet så funkar inte sådant hos oss renliga människor.
Fan du kan pissa i munnen, det är ju sterilt... dooooh
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vem har en tandborste 1månad, byter man inte varje vecka, eller ligger folk i sina sängkläder 1månad också?

Tydligen har snittfamiljen i sverige det.

Hur ofta folk byter sängkläder vet inte jag, det finns säkert undersökningar på det.

Ska vi googla bakterihalten i rakapparater, rakhyvlar, bilratten, lampknappar osv också, eller inser ni nu att man kan tvätta upp en tandborste som har trillat på golvet?

Doppa den i kokande vatten FFS, det dödar bakterierna effektivt!

Okey.
Då kan vi klargöra lite här då.
Tangentbord har så mkt bakterier för att folk är äckliga o snuskiga.

Tandborsten är samma sak där, den har så mkt bakterier för att folk som du spolar av skiten o tycker att det är bra så.
Folk förvarar sina tandborstar ståendes i en mugg på handfatet precis brevid toaletten, no shit sherlock att den är full av bakterier.
Svårt att förstå det?

Mythbusters testade ju EXAKT det där i ett program, det spelade ingen roll VAR man förvarade tandborsten, dom bakterier som fanns på den kom FRÅN munnen, dom fick precis lika mycket bakterier på tanborstarna som förvarades i slutna plastlådor i köket.

Ja, jag tvättar händerna jämt o ständigt.

Ska jag googla antalet bakterier på en handduk åt dig?

Meeen, åter igen...
Bara för att snittfamiljen, där du ingår, har såpass snuskiga tandborstar så att ni kan spola av dem efter ett besök på golvet så funkar inte sådant hos oss renliga människor.
Fan du kan pissa i munnen, det är ju sterilt... dooooh

Men om du så byter tandborste två gånger i veckan så hinner bakterierna växa på sig i den underbart varma och fuktiga miljö en tanbdborste är så till den milda grad att det finns fler på tandborsten än på golvet.

Dessutom är dom allra flesta bakterier nyttiga och bra för dig, ytterst få är skadliga!
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Tydligen har snittfamiljen i sverige det.

Hur ofta folk byter sängkläder vet inte jag, det finns säkert undersökningar på det.

Ska vi googla bakterihalten i rakapparater, rakhyvlar, bilratten, lampknappar osv också, eller inser ni nu att man kan tvätta upp en tandborste som har trillat på golvet?

Doppa den i kokande vatten FFS, det dödar bakterierna effektivt!



Mythbusters testade ju EXAKT det där i ett program, det spelade ingen roll VAR man förvarade tandborsten, dom bakterier som fanns på den kom FRÅN munnen, dom fick precis lika mycket bakterier på tanborstarna som förvarades i slutna plastlådor i köket.



Ska jag googla antalet bakterier på en handduk åt dig?

Det är bakterier som inte går att undvika o som är i de nivåer så dom inte är skadliga.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Doppa den i kokande vatten FFS, det dödar bakterierna effektivt!!

Nu blir jag förbannad en, tandborste kostar 30:- jag han borsta tänderna, det som är jobbigt är att jag är tvungen att sätta upp en lapp på rutan för att inte glömma svänga förbi macken och gå in och handla mig en borste.

Sprit är bra för händerna och det dunstar så slipper man äckliga handdukar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu blir jag förbannad en, tandborste kostar 30:- jag han borsta tänderna, det som är jobbigt är att jag är tvungen att sätta upp en lapp på rutan för att inte glömma svänga förbi macken och gå in och handla mig en borste.

Sprit är bra för händerna och det dunstar så slipper man äckliga handdukar.

Doppa tandborsten i sprit över natten då, så kan du borsta tänderna i morgon bitti också, men det kräver STARK sprit, över 70% har jag för mig.

Eller kokande vatten, dödar alla bakterier...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Haha, palla.

Jag byter tandborste när borsten är kassa.

Har nog inte sämre munhygien än någon annan.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Mythbusters testade ju EXAKT det där i ett program, det spelade ingen roll VAR man förvarade tandborsten, dom bakterier som fanns på den kom FRÅN munnen, dom fick precis lika mycket bakterier på tanborstarna som förvarades i slutna plastlådor i köket.

Mythbusters har även testat var det finns mest bakterier i en bostad.
Valfri del av golvet i HELA bostaden hade högre mängd bakterier än vad sitsen på toaletten hade.

Tandborstens nya förvaringsplas kanske? :D :tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Lite bakterier har väl ingen dött av? :rolleyes:

Ni verkar vara sådana som säkert har en pincett med er i ett fint etui, för att hantera pengar och vända sidor i morgontidningen. Våtservetter, impregnerade med något bakteriedödande medel, har ni säkert i fickan för att torka av dörrhandtag innan ni öppnar dörrar. Gummihandskar används väl när ni ska hälsa på någon, eller snyta näsan, och ni virar väl in er i gladpack när ni ska :ligga.

Baskelusker i lagom mängd, även hemska sådana, är bara nyttigt för kroppen. :fakta



För övrigt är jag förbannad för att jag inte kan sova. :mad:
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Inte tar du väl i offentliga handtag, toasitsar, blandare osv.

Jo. Och jag lever än. Enligt er med bakterieskräck borde jag väl varit död fem miljoner gånger om vid det här laget.

Har hellre en fickplunta med drickbar alkohol i innerfickan än en flaska med alkoholgel. :hihi

Det är för tusan ett under ni kan kyssa tjejer, men det gör ni kanske inte det heller?
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jo. Och jag lever än. Enligt er med bakterieskräck borde jag väl varit död fem miljoner gånger om vid det här laget.

Har hellre en fickplunta med drickbar alkohol i innerfickan än en flaska med alkoholgel. :hihi

Det är för tusan ett under ni kan kyssa tjejer, men det gör ni kanske inte det heller?

Ja tycker tjejen är äcklig...
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Det var ett JÄVLA TJAT OM DEN DÄR JÄVLA TANDBORSTEN!?

tänkt dig alla som inte tvättar händerna efter sig när dom varit på muggen, och du/ni/jag tar på dörrhandtaget endå...

smaka på den nii!!
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Jag är riktigt förbannad för att jag inte kan somna, ska upp kl 06:00 och sitta i lastbilen 9h. Känns tryggt! :rolleyes:
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Det var ett JÄVLA TJAT OM DEN DÄR JÄVLA TANDBORSTEN!?

tänkt dig alla som inte tvättar händerna efter sig när dom varit på muggen, och du/ni/jag tar på dörrhandtaget endå...

smaka på den nii!!
Om du läser ovan så tar jag inte i några vidriga handtag, och de som får komma hem till mig är tvungna att tvätta sina händer.
Så sug på den snut pulkan du.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top