Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En bekant till min familj som var konstnär fick ett telefonsamtal från en potentiell kund som undrade om han hade några motiv från sjön där han bor, "visst, kom hit i kväll så ska jag plocka fram några att välja på"

Sen ställde han sig och tokmålade ett par stycken som han ställde att torka ovanpå elementet.

Den sista han målade gled dock ner bakom elementet, men han petade fram den med sopen.
Det blev ju tyvätt förstörd av ett zickzack mönster, men han räknade med att kunna återanvända duken.

Kunden kom, tittade och valde den "förstörda" tavlan som han fick köpa dyrt...
tjöppte tavla igår.
Ung, begåvad kille jag känner.
Trevligt motiv:
Hot-rod och rosor i "tatueringstil".
Rätt pris:
600.
Förbannad?
Nej, men:
Mina andra kontakter med målare har mestadels bestått av en del jobb åt Gunnar Okner.
Hans tavlor kostar mer.
http://www.sag.se/utstallning/okner/index.html
Man blir förbannad.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Men orka hetsa upp sig över tandborsten..hur många av er har blivit sjuka av att förvara den där då?

Personligen har jag den i skåpet ovanför handfatet..för att jag skulle dänga ner den i toan varje gång jag välter ut mina sjuttioelva sminkprodukter på handfatet.
Inte fan orkar jag fjolla över luftburna bakterier som kanske flyger kring toan.

Ta och pilla er i näsan och gör en odling på det så smäller ni nog av och slutar andas för att ni kanske drar in en MRSA molekyl i lungorna annars:rolleyes: .

Bakterier och skit finns överallt...det är bara att acceptera. Man kan ju låta bli att slicka på Anthraxinsmetade kuvert och handtagen på allmänna toaletter.
Men att hålla på och toksprita i vardagen är inte hälsosamt.
 

Dr.Bike

Guest
Men orka hetsa upp sig över tandborsten..hur många av er har blivit sjuka av att förvara den där då?

Personligen har jag den i skåpet ovanför handfatet..för att jag skulle dänga ner den i toan varje gång jag välter ut mina sjuttioelva sminkprodukter på handfatet.
Inte fan orkar jag fjolla över luftburna bakterier som kanske flyger kring toan.

Ta och pilla er i näsan och gör en odling på det så smäller ni nog av och slutar andas för att ni kanske drar in en MRSA molekyl i lungorna annars:rolleyes: .

Bakterier och skit finns överallt...det är bara att acceptera. Man kan ju låta bli att slicka på Anthraxinsmetade kuvert och handtagen på allmänna toaletter.
Men att hålla på och toksprita i vardagen är inte hälsosamt.


WORD :bow

Det är inte för inte det där antibakteriella diskmedlet försvann heller.
Det blir helt enkelt FÖR rent.
Och vi odlar bara resistenta bakteriestammar.

Lite skit rensar magen.
Av mycket blir man mätt!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Blev förbannad för att Eurosport har så taskig tajming att dom inte hinner visa intervjuerna efter MotoGP. :mad:

Blir intressant att se om Viasat kommer att sköta sig bättre nästa säsong.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är förbannad över att det finns så många bacillskräck-fjantar här :mad:
Man mår inte bra av att leva för sterilt, punkt. Sen att man inte mår bra av att leva i skit heller är ju ganska solklart.
Jag gillar att städa och tvättar sängkläder väldigt ofta och händerna likaså. Men jag skulle aldrig komma på tanken att byta tandborste efter en vecka.
En gammal klasskompis till mig bodde i ett sterilt hem med en morsa som använde ajax överallt och gjorde inget annat än städade. Han var allergisk mot både tomater, nötter, äpple, banan och säkert nåt mer.
Garanterat hans jävla städmorsas fel :mad:
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag är förbannad för att min tandläkare klantade sig under min rotfyllning. Trots bedövning fick jag ont som fan. Inte konstigt när hon gick helt igenom roten och ut på andra sidan ner i själva käken!!! :gnissla
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att detta helt enkelt är en dag då jag är på jävligt dåligt humör, och tycker att allt är piss just nu. Vet fan inte vart jag ska ta vägen...

edit: Nu vet jag! Det är för att jag aldrig skällde ut "tuffe Spunky" igår, efter att han fått för sig att köra om mitt i en kurva, och nästan preja ner mig i diket, för att sedan bara lägga sig precis framför och agera bromskloss i varje kurva.
Varför skällde jag inte bara ut nöten? :huvet :huvet
 
Last edited:

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
För att detta helt enkelt är en dag då jag är på jävligt dåligt humör, och tycker att allt är piss just nu. Vet fan inte vart jag ska ta vägen...

edit: Nu vet jag! Det är för att jag aldrig skällde ut "tuffe Spunky" igår, efter att han fått för sig att köra om mitt i en kurva, och nästan preja ner mig i diket, för att sedan bara lägga sig precis framför och agera bromskloss i varje kurva.
Varför skällde jag inte bara ut nöten? :huvet :huvet

Du kan börja skälla nu!
Preja ner i diket, "agera bromskloss", "tuffe Spunky" det var nog det roligaste jag hört idag.... om lilla damen inte tål att bli omkörd och ifrånkörd ska du nog skaffa annan hobby!:tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Du kan börja skälla nu!
Preja ner i diket, "agera bromskloss", "tuffe Spunky" det var nog det roligaste jag hört idag.... om lilla damen inte tål att bli omkörd och ifrånkörd ska du nog skaffa annan hobby!:tummenupp
Var sur, sen läste jag ditt inlägg å garva :D

Så nu är jag är förbannad! :mad:
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Men orka hetsa upp sig över tandborsten..


Vad du gnäller om din hund för att du inte orkar uppfostra den korrekt, det orkar inte jag lyssna på men eftersom det gör dig förbannad så fine.

Har inte bacillskräck, förutom för offentliga toaletter osv, går ju gärna inte runt och slickar på golvet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top