Idag är jag förbannad därför att...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Är mest förbannad och less på jobbet och min kontrollfreak till chef... förbannad på mig själv för att jag låter den frustrationen gå ut över annat än just jobbet... tror ni kanske märkte av det här igår men men, sånt är livet.

Skönast är att det är en sådär 13 arbetsdagar kvar sen lämnar jag skiten för nåt annat, bättre och mer pengar.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Vad du gnäller om din hund för att du inte orkar uppfostra den korrekt, det orkar inte jag lyssna på men eftersom det gör dig förbannad så fine.

Har inte bacillskräck, förutom för offentliga toaletter osv, går ju gärna inte runt och slickar på golvet.

Min åsikt var mer allmän än bara riktad mot dig. Har hört bacillpåtandborsten-debatten flera ggr från massa olika håll och det var bara min reflektion på det! Inget mot dig :pussis
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du kan börja skälla nu!
Preja ner i diket, "agera bromskloss", "tuffe Spunky" det var nog det roligaste jag hört idag.... om lilla damen inte tål att bli omkörd och ifrånkörd ska du nog skaffa annan hobby!:tummenupp

Gissar på att det var du som var Tuffe Spunky. Det handlar inte om det du tror. Gå in i RR:s forum, läs reglerna som gäller vid körning, och återkom sen.
Det är dessutom skillnad på att bli ifrånkörd, och att hålla avståndet, för att man inte vill vara med i en seriekrock, då du låg max 1 meter bakom framförvarande, och till råga på allt inte hade en aning om ifall han bromsade eller ej. Neejdu. Det är nog du som ska läsa på lite och inte jag som ska skaffa en annan hobby.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Är arg på mig själv för att jag har så förbaskat svårt att komma upp på morgonen. Nu får jag sitta på jobbet långt ut på kvällen, för att få ihop mina åtta timmar. :mad:
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
För att jag i 4 veckor varit ren (alltså ej ätit godis, glass, kakor, godis, skräpmat) och dessutom tränat stenhårt med min PT och bara gått ner 3 kg..!! trodde man skulle få lite mer jävla utdelning för att man knipit igen!
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Gissar på att det var du som var Tuffe Spunky. Det handlar inte om det du tror. Gå in i RR:s forum, läs reglerna som gäller vid körning, och återkom sen.
Det är dessutom skillnad på att bli ifrånkörd, och att hålla avståndet, för att man inte vill vara med i en seriekrock, då du låg max 1 meter bakom framförvarande, och till råga på allt inte hade en aning om ifall han bromsade eller ej. Neejdu. Det är nog du som ska läsa på lite och inte jag som ska skaffa en annan hobby.

Ok, får erkänna att jag inte är så påläst om reglerna......, men det var ju ingen av tätkillarna som höll avstånd. Tror mest att det var din självkänsla som fick sig en törn.:)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ok, får erkänna att jag inte är så påläst om reglerna......, men det var ju ingen av tätkillarna som höll avstånd. Tror mest att det var din självkänsla som fick sig en törn.:)

Vi har redan diskuterat detta, jag och "tätkillarna".
De har ju kört med varann förr, och vet således hur den andre funkar i körningen. Men du kan inte deras körstil, därför håller man avstånd. Men visst, de föregick inte direkt med gott exempel.
Min självkänsla fick sig absolut ingen törn. Så lättstött är jag inte. Du satt trots allt på en hoj med ca 100 hk mer än min. Lite mer jämnställdhet krävs det för att jag ska känna mig besegrad! :arsele :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
För att jag i 4 veckor varit ren (alltså ej ätit godis, glass, kakor, godis, skräpmat) och dessutom tränat stenhårt med min PT och bara gått ner 3 kg..!! trodde man skulle få lite mer jävla utdelning för att man knipit igen!


3gr i månaden är 36kg om året, tycker du det är dåligt kanske du borde ge upp..
Det är en rimlig takt att deffa. Går du ner fortare kommer du förlora muskler i onödan

Du kan börja skälla nu!
Preja ner i diket, "agera bromskloss", "tuffe Spunky" det var nog det roligaste jag hört idag.... om lilla damen inte tål att bli omkörd och ifrånkörd ska du nog skaffa annan hobby!:tummenupp

Du tollererar inte att en brud kör fortare än dig eller var ligger problemet?
På en hoj med 100 häst mindre oxå.. fniss :arsele
 
Last edited:

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Vi har redan diskuterat detta, jag och "tätkillarna".
De har ju kört med varann förr, och vet således hur den andre funkar i körningen. Men du kan inte deras körstil, därför håller man avstånd. Men visst, de föregick inte direkt med gott exempel.
Min självkänsla fick sig absolut ingen törn. Så lättstött är jag inte. Du satt trots allt på en hoj med ca 100 hk mer än min. Lite mer jämnställdhet krävs det för att jag ska känna mig besegrad! :arsele :)

Hehe, jag gillar din envishet:D
 

Tommy.exe

Guest
Igår var jag å köpte en gammal saab 9000. Jag behöver nån skitbil att pendla till jobbet i och den här vekade ju passa utmärkt med AC skinn, all el osv.... Det saknades dock CD-spelare i skiten. För några timmar sen va ja å köpte en spelådansmaskin å plockade i. Medans jag satt i bilen så låste dörrarna sig automatiskt, och när jag öppnade dörren så gick larmet... å ja fick ingen larmdosa till bilen. Trodde att de va ett jävla attrapp-larm. Jag kan inte stänga av larmet å bilen startar inte när det är utlöst.... nu har jag hållit på med skiten i några timmar. Försökt att koppla ur huvudenheten till larmet, lossat batteripoler å allmänt trixat. Men bilen är stendöd......

Grattis till mig, tackskajaha..... imorrn ska jag klippa kablar å förstöra lite till..

:huvet
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
För att jag i 4 veckor varit ren (alltså ej ätit godis, glass, kakor, godis, skräpmat) och dessutom tränat stenhårt med min PT och bara gått ner 3 kg..!! trodde man skulle få lite mer jävla utdelning för att man knipit igen!

närmre ett kilo i veckan är allt annat än fy skam :) starkt jobbat :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Förbannad för att ja åkte till jobbet imorse och var klädd efter inomhusjobb, sen när man väl kommer till jobbet ändrar sig chefen helt plötsligt och skickar mig på utomhusjobb i snålblåsten.
Det är elecktrickerjävelns fel för att inte han har varit och fixat sin skit!

Så nu sitter man här med en rejäl förskylning :mad:
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
3gr i månaden är 36kg om året, tycker du det är dåligt kanske du borde ge upp..
Det är en rimlig takt att deffa. Går du ner fortare kommer du förlora muskler i onödan

Jo, jag e väl lite girig.. :) Men innan jag började träna så åt jag MASSA godis, glass, kakor, bakelser VARJE dag!
Massa snabbmat,hämt-mat, mat på krogen och tränade SÅ få ggr att t.o.m SATS ringde upp mej och frågade om jag var missnöhd med mitt medlemsskap.. :rolleyes: :D
Men nu e jag fröken präktig och har ätit 3 mål om dagen, nyttiga o hemlagde tränat 4-5 ggr i veckan STENHÅRT! ..och det enda är 3 fjuttiga kg man gått ner.. Har 17 kg till att gå ner innnan jag e nöjd. Min PT sa att man går ner mest i börjaan (??) så jag vill ju fan bli smal innan nästa millenium-skifte!:huvet
Men jag ska forsätta, har precis kört 1,5 timme spinning o tränade även imorse.. :tummenupp

men jag har hört att man kan äta för lite, och då går man inte ner ändå..:va
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jo, jag e väl lite girig.. :) Men innan jag började träna så åt jag MASSA godis, glass, kakor, bakelser VARJE dag!
Massa snabbmat,hämt-mat, mat på krogen och tränade SÅ få ggr att t.o.m SATS ringde upp mej och frågade om jag var missnöhd med mitt medlemsskap.. :rolleyes: :D
Men nu e jag fröken präktig och har ätit 3 mål om dagen, nyttiga o hemlagde tränat 4-5 ggr i veckan STENHÅRT! ..och det enda är 3 fjuttiga kg man gått ner.. Har 17 kg till att gå ner innnan jag e nöjd. Min PT sa att man går ner mest i börjaan (??) så jag vill ju fan bli smal innan nästa millenium-skifte!:huvet
Men jag ska forsätta, har precis kört 1,5 timme spinning o tränade även imorse.. :tummenupp

men jag har hört att man kan äta för lite, och då går man inte ner ändå..:va
Ät oftare och skit i kilona. Använd bara spegeln.
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
men jag har hört att man kan äta för lite, och då går man inte ner ändå..:va

Ja, om du hastigt drar ner på mängden mat ställer din kropp in sig på svältperiod, och gör därför allt för att använda så lite energi som möjligt. Man ska minska på intaget mat långsamt, och låta kroppen vänja sig:mattias
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jo, jag e väl lite girig.. :) Men innan jag började träna så åt jag MASSA godis, glass, kakor, bakelser VARJE dag!
Massa snabbmat,hämt-mat, mat på krogen och tränade SÅ få ggr att t.o.m SATS ringde upp mej och frågade om jag var missnöhd med mitt medlemsskap.. :rolleyes: :D
Men nu e jag fröken präktig och har ätit 3 mål om dagen, nyttiga o hemlagde tränat 4-5 ggr i veckan STENHÅRT! ..och det enda är 3 fjuttiga kg man gått ner.. Har 17 kg till att gå ner innnan jag e nöjd. Min PT sa att man går ner mest i börjaan (??) så jag vill ju fan bli smal innan nästa millenium-skifte!:huvet
Men jag ska forsätta, har precis kört 1,5 timme spinning o tränade även imorse.. :tummenupp

men jag har hört att man kan äta för lite, och då går man inte ner ändå..:va

Nej du kan inte äta för lite för att gå ner i vikt

Kör på som du gör.. Det tempot du håller nu är lagom. Går det för segt efter ett tag (mindre än 1,5-2kg/månad) får du dra ner lite på energiintaget

Klart man kan rasa i vikt genom att bara käka mättande mat som innehåller lite energi men kroppen tar skada och du kommer tappa muskler
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Fick besked från verkstan idag, det var dieselpumpen som gått och dom ville ha 17000:- för att sätta in en ny.:näsblod
Ringde runt lite och hittade en repad för 3000:- Cyklade upp till verkstan (Som är "auktoriserad") för att kolla ett nummer som står på pumpen och de säger att det går inte att se utan att ta lös den:confused: Går ut till bilen, öppnar huven och mitt på pumpen helt synligt står nummret på en bricka! Skriver upp det och går in och betalar 1250:- som dom vill ha för sin felsökning. Aldrig mer ska jag ha en bil som man måste lämna till dylika idioter.Jag säger det igen, en Pv med brytare och förgasare:yoparty
Medans jag står och väntar så står en äldre man som lämnat in sin bil pga att batteriet laddar ur. Jo vi har beställt en ny stereo men den skickas från japan så det tar nog ett par veckor säger verkarn. Men det kan väl ändå inte vara möjligt att det är stereon? säger mannen , Jo men vi måste ju börja någonstans, häver verkarn ur sig....
Fan va dom lurar folk.....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top