Idag är jag förbannad därför att...

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
1. Köp kopparpasta på Biltema.
2. Smörj in gängorna på alla hjulskruvar. Använd en stålborste för att borsta rent navet där fälgens centrum går på. Smörj även här med kopparpasta.
3. De dåliga däcken bör monteras bak.

Fel!! Du skall ALLTID ha de bäst mönstrade däcken bak! Oavsett om det är en fram eller bakhjulsdriven bil.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
1. Köp kopparpasta på Biltema.
2. Smörj in gängorna på alla hjulskruvar. Använd en stålborste för att borsta rent navet där fälgens centrum går på. Smörj även här med kopparpasta.
3. De dåliga däcken bör monteras bak.

:kiss (minns att min hojmek på Irland använde något sådant men visste inte vad det hette)

Jag kan berätta en sak som kommer bekräfta vad ni redan vet om mig :kocko
Jag glömde :rodnar ta av navkapseln på första hjulet (bråttom/tittade inte). Den har liksom små fejkbultar på...som jag satte mojängen på och skulle lossa på :rolleyes: vilket resulterade i ett fint hål i navkapsel och en plastbit i verktyget.
Dutti tjej :bugar

Fel!! Du skall ALLTID ha de bäst mönstrade däcken bak! Oavsett om det är en fram eller bakhjulsdriven bil.

nu har alla däcken bra mönster men två har dåliga dubbar

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag glömde :rodnar ta av navkapseln på första hjulet (bråttom/tittade inte). Den har liksom små fejkbultar på...som jag satte mojängen på och skulle lossa på :rolleyes: vilket resulterade i ett fint hål i navkapsel och en plastbit i verktyget.

Är du säker på att du inte är släkt med Markus? :va

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det tycker jag är lite väl mycket begärt. Det är ett helvete att kränga bildäck själv.

Däremot borde alla kvinnor kunna byta hjul.

Åh nej, jag skrev fel. Förlåt mig så mycket.

Det måste vara skönt att slippa byta hjul för dig på ett tag, eller dubbar du cykeldäcken? :)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu ska du bara gå ut och kolla tillverkningsdatumet på däcken. När du redovisar dina undersökningsresultat kommer vi att vråla SLÄNG SKITEN OCH KÖP NYA. :näsblod

Bror min har fortfarande kvar en uppsättning hjul tillhörandes en Amazon vars däck är från 1968. Där snackar vi fäste! :bakelit

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

SKITSNACK!!!

Jag har jobbat på bildäckverkstad, min son har jobbat på en annan bildäckverkstad, jag har meckat rallybil osv...

Man sätter ALLTID BÄSTA DÄCKEN FRAM.

Vad fan ska man med fäste bak till, om bilen kasar rakt fram utan styrning i kurvorna?

Oavsett om den är fram, bak eller fyrhjulsdriven.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Fel fel fel...eller nja, inte fel kanske men lyssna här: man sätter de bästa däcken på drivhjulen, alltså framhjulsdrift = fram och bakhjulsdrift = bak.

Då slits de jämnare och de blir slutkörda samtidigt. Är inte det den fiffigaste lösningen? va va va ? :magnusobrasse

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fel fel fel...eller nja, inte fel kanske men lyssna här: man sätter de bästa däcken på drivhjulen, alltså framhjulsdrift = fram och bakhjulsdrift = bak.

Då slits de jämnare och de blir slutkörda samtidigt. Är inte det den fiffigaste lösningen? va va va ? :magnusobrasse

Ja det kan ju vara bra att ha bra fäste på bakhjulen när man ska backa upp ur diket i kurvan där det styr av...

ELLER SÅ LÄGGER MAN DOM BÄSTA DÄCKEN FRAM DÄR MAN HAR STYRFÖRMÅGAN OCH MERPARTEN AV BROMSFÖRMÅGAN!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ja det kan ju vara bra att ha bra fäste på bakhjulen när man ska backa upp ur diket i kurvan där det styr av...

ELLER SÅ LÄGGER MAN DOM BÄSTA DÄCKEN FRAM DÄR MAN HAR STYRFÖRMÅGAN OCH MERPARTEN AV BROMSFÖRMÅGAN!

Jag kan köra bil så jag kör inte i diket. :fakta

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag är förbannad på alla dessa J*vla telefonförsäljare som ringer hela tiden och att dom ALLTID ringer väldigt olägligt!.. Kan man göra nått så dom slutar ringa???:confused: För det funkar verkligen inte med att svara o säga "nej jag vill inte ha något, sluta ring!":gnissla

Följande tips kräver nummerpresentatör (vilket väl de flesta har idag) och telefonsvarare:
Eftersom telefonförsäljare numera inte får ringa med dolt nummer, så svara bara på de nummer du känner igen. Är det ingen telefonförsäljare och det är ett viktigt samtal, då pratar personen antagligen in något på din telefonsvarare. Du lyssnar av den och ringer upp. Om inget pratades in på svararen, då var det antagligen inget viktigt.

Enda problemet jag själv har är, att jag inte har någon telefonsvarare. Så viktiga saker (så som miljonvinster på Lotto), som för mig okända människor vill berätta om via telefon, det får jag aldrig reda på. :gnissla

Edit: Läste därefter, att du hade mobil. Du har väl alla viktiga nummer inprogrammerade, som din familj, vänner och bekanta? Svara bara då det visas ett namn när det ringer.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...