Jag är förbannad på alla dessa J*vla telefonförsäljare som ringer hela tiden och att dom ALLTID ringer väldigt olägligt!.. Kan man göra nått så dom slutar ringa???
För det funkar verkligen inte med att svara o säga "nej jag vill inte ha något, sluta ring!"
Följande tips kräver nummerpresentatör (vilket väl de flesta har idag) och telefonsvarare:
Eftersom telefonförsäljare numera inte får ringa med dolt nummer, så svara bara på de nummer du känner igen. Är det ingen telefonförsäljare och det är ett viktigt samtal, då pratar personen antagligen in något på din telefonsvarare. Du lyssnar av den och ringer upp. Om inget pratades in på svararen, då var det antagligen inget viktigt.
Enda problemet jag själv har är, att jag inte har någon telefonsvarare. Så viktiga saker (så som miljonvinster på Lotto), som för mig okända människor vill berätta om via telefon, det får jag aldrig reda på.
Edit: Läste därefter, att du hade mobil. Du har väl alla viktiga nummer inprogrammerade, som din familj, vänner och bekanta? Svara bara då det visas ett namn när det ringer.