Idag är jag förbannad därför att...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Var runt i fyra av dom stärsta elektronik-affärerna här nere. Inte en enda hade en jävla hårddisk! Vad fan liknar det!? :mad:

Dominator-Rocks

Guest
Tack verkar vara ett svårt ord att säga ibland. Håller med. Om svensken(tm) bara kunde vara aningen mer artig mot sina egna, och inte bara turister så kanske Sverige skulle bli ett bättre land.

Tack för att du skapade SH, du är en hyvens karl! :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Idag blev jag sür när jag skulle dela ut rabattkuponger till salongen och folk bara går förbi utan att ens bemöda sig att titta på en. Jag kan hantera ett nej men att prata med en människa som låtsas att man inte finns är fan en mysko känsla.
Försäljare är ju jobbiga, det tycker jag med men inte fan skulle jag blankt ignorera vad dom sade då dom pratade med mig...man säger nej iaf...eller förmedlar ett "jag är inte intresserad" med ögonen.
Tur att jag har entusiastisk personal som är villiga att kämpa på...för som jag såg ut efter 5 minuter så skrämde jag nog bort fler kunder än skaffade några :p

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Idag blev jag sür när jag skulle dela ut rabattkuponger till salongen och folk bara går förbi utan att ens bemöda sig att titta på en. Jag kan hantera ett nej men att prata med en människa som låtsas att man inte finns är fan en mysko känsla.
Försäljare är ju jobbiga, det tycker jag med men inte fan skulle jag blankt ignorera vad dom sade då dom pratade med mig...man säger nej iaf...eller förmedlar ett "jag är inte intresserad" med ögonen.
Tur att jag har entusiastisk personal som är villiga att kämpa på...för som jag såg ut efter 5 minuter så skrämde jag nog bort fler kunder än skaffade några :p

Du har alldeles för mycket kläder på dig kvinna! :fakta

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Byråkrati! :mad:

Fick en faktura på kåravgift från studentkåren i Örebro. Eftersom det är fem år sen jag slutade plugga ringer jag upp och talar om detta. Enligt dom så är jag registrerad på en kurs i Nationalekonomi(!) så dom kan inte göra något. Ringer upp universitetet, och han kan inte göra något!:huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Byråkrati! :mad:

Fick en faktura på kåravgift från studentkåren i Örebro. Eftersom det är fem år sen jag slutade plugga ringer jag upp och talar om detta. Enligt dom så är jag registrerad på en kurs i Nationalekonomi(!) så dom kan inte göra något. Ringer upp universitetet, och han kan inte göra något!:huvet

Har du suttit och ansökt till kurser på fyllan nu igen?!

Vissa ringer sin ex påväg hem från krogen, andra spelar bort sina besparingar efter en halv bag-in-box och du sitter å fylleansöker universitetskurser efter en halv flaska single malt.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Har du suttit och ansökt till kurser på fyllan nu igen?!

Vissa ringer sin ex påväg hem från krogen, andra spelar bort sina besparingar efter en halv bag-in-box och du sitter å fylleansöker universitetskurser efter en halv flaska single malt.

:gnissla
Nä, då hade det blivit "sagans förtrollande värld" eller nåt sånt, INTE NEK :näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Nej, man tycker faktiskt att de borde riva räkningen på stående fot eftersom även de borde inse att ingen vettig människa söker NEK och att det hela är ett misstag.

Hur kan universitetet påstå att du är antagen? Isåfall måste det ju finnas en ansökan?!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hur kan universitetet påstå att du är antagen? Isåfall måste det ju finnas en ansökan?!

Vet inte. Han jag pratade med kunde inte göra något så han skulle fråga någon annan som säkert ska... som ska... ja. Tack vare det byråkratiska tempot så slutar det säkert med inkassobrev så det kanske är lika bra att pröjsa och se glad ut. Borde anat ugglor när det helt plötsligt började dimpa ner kårtidningar i brevlådan i höstas.

Edit: Det fanns ingen ansökan så räkningen rivs. I'm impressed of the bureaucracy in Pennybridge. :tummenupp

Last edited:

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
:mad: :huvet j..la idiotföretag på internet som tror att dom hjälper kunder med att prissätta sina bilar i inbyte, faan om de kunde överlåta detta till oss som arbetar med det i stället.

Jag kräver cencurering och begränsningar på allt vad gäller värde, värdering inbyte begbilar via google och andra sökmotorer.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
:mad: :huvet j..la idiotföretag på internet som tror att dom hjälper kunder med att prissätta sina bilar i inbyte, faan om de kunde överlåta detta till oss som arbetar med det i stället.

Jag kräver cencurering och begränsningar på allt vad gäller värde, värdering inbyte begbilar via google och andra sökmotorer.

Ähh, du låter bara som en bitter och äcklig bilkrängare! Om bilföretagen sparkade hälften av sina säljare som bara sitter och dricker kaffe hela dagarna ändå, så kanske bilarna skulle ha ett mer riktigt värde även hos er.
Och fan vad ni snackar skit dessutom :mattias

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ähh, du låter bara som en bitter och äcklig bilkrängare! Om bilföretagen sparkade hälften av sina säljare som bara sitter och dricker kaffe hela dagarna ändå, så kanske bilarna skulle ha ett mer riktigt värde även hos er.
Och fan vad ni snackar skit dessutom :mattias
En gammal vän gick i pension nyss.
Bilförsäljare.
Ärlig och tekniskt kunnig.
Efter en inkörningsperiod på sisådär 10 år hade han en fast kundkrets (premiumbilar).
Behövde knappt jobba.
Folk från hela norden ringde och gjorde affär i miljonklassen.
Osett.
Litade på Sune.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ähhh, din gamle plåthallick, du är bara sur för att ni har hallen full och ingen handlar, så att ni numera måste krypa för kunderna :D

Jag pratade med en bilsäljare härifrån härmomdagen, för ett år sedan beställde dom 200 begade bilar från ett leasingbolag, strax före jul började dom levereras......

Han var bitter...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Uuuuuh...jag får precis kli på all denna form av påpracknings-försäljning, är jag intresserad av något så söker jag upp det, oavsett om det är telefonsäljare, green-fucking-peace eller vad det nu må vara.

Tur man inte var i dina krokar, hade garanterat skrivit något i denna tråden då (öh...gör jag inte det? :D ).

/J

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...att Jag bor i Sverige, skandinavien, europa, jorden. Jag hade hela klotet på mig att födas på och så hamnade Jag här och i klorna på alla analhål till myndigheter. Jag kunde ha fått bli född i sibirien, äta sälögon och inte ha en tanke på byrokrati... :mad:

Tommy.exe

Guest
...att Jag bor i Sverige, skandinavien, europa, jorden. Jag hade hela klotet på mig att födas på och så hamnade Jag här och i klorna på alla analhål till myndigheter. Jag kunde ha fått bli född i sibirien, äta sälögon och inte ha en tanke på byrokrati... :mad:

Rysk värnplikt suger?

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Ähhh, din gamle plåthallick, du är bara sur för att ni har hallen full och ingen handlar, så att ni numera måste krypa för kunderna :D

Jag pratade med en bilsäljare härifrån härmomdagen, för ett år sedan beställde dom 200 begade bilar från ett leasingbolag, strax före jul började dom levereras......

Han var bitter...

Klart man är bitter... har ju fått sluta med den ryska kaviarn och Crystal, nu är det Pommac å en knäckebrösbit med kalles istället :mad:

Nä jag klagar inte, men ibland blir man förbannad, jag har inget emot kunderna jag tillhör den ovanliga kategorin säljare som lyssnar och försöker hjälpa kunden, inta snackar omkull dem. Tycker det är roligare när kunden kommer tillbaka och är nöjd :), Däremot tycker jag det är synd att det finns folk som skor sig på att privatpersonen vill veta vad deras bil är värd.

Om vi nu är ett 100tal återförsäljare som gemensamt sätter inbytesvärden på bilar för att vi har kunskapen (genom ganska många års erfarenhet) så kommer något stolpskott som vill göra sig en hacka och sitter å leker framför datorn med värden så blir det feeeeeel. Trots allt så är det ju marknaden som styr andrahandsvärdena inte vi återförsäljare.

Nä nu ska jag sluta morra å vara glad i stället, det är trots allt den 17jan å snart kastar jag in handduken. Ses på Hard Rock :yoparty

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning