Idag är jag förbannad därför att...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
För att det hade varit stormhelvete så altandörrsjävlarna hade blåst upp, slitit av gångjärnen och låg med trasiga fönster på altanen när jag kom hem. :mad:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För att någon hade gjort inbrott i min reception inatt och snott alla pengar. DÖ till den jävlen som sätter mig i en sån situation. Har nog aldrig fått en fetare chock i hela mitt liv. :svimma någon? :(
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Datorskiten kraschade o jag har ägnat 5h av min lediga fredag till att formatera om den, säkerhetskopiera och installera struliga windows igen:gnissla
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag är jag sned över att jag drar på mig för mycket. :gnissla

Jag börjar helt klart lacka ur på geggmopperiet, det är ett förbannat underhåll, och det tar tid...speciellt när man börjar åka ett par gånger i veckan.
Det tvättas, skruvas, renoveras, servas och den där fan äter fanimig drivpaket, däck och bromsbelägg till frukost. :fakta Inget är direkt dyrt, men många bäckar små..

Just nu är det mysigare att släpa ut pastaraketen och njuta av sommaren, men det hinner man knappt med det heller, vädret styr ju i stort här - så nu känner man sig kymig mot geggräser-polarna när man styr ut gatmoppen istället en helgdag, grabbar man haft jäkligt kul med i skogen..

Det börjar bli "måsten" av saker man gör för att det är kul, enduro/cross är skoj - men det sliter...både på ekonomi, humör och kropp (haltat runt i ett par veckor med jäkligt öm fot efter markkänning) - vill man riskera att gå resten av livet med knän som fungerar skit (inte helt ovanligt bland geggpiloter)?

Vad göra, sälja av med viss förlust och ägna vintrarna åt gymmande istället? Kränger jag Husan kommer jag trösthandla något exotiskt att ersätta Millen med..

Nä, det är bara att knata ut i garaget och skruva ihop geggmoppen för miljonte gången, tvätta ännu ett luftfilter och byta oljan...igen... :gnissla :huvet


...då har jag inte ens börjat fundera på att måla kåken, byta garageportar, se över vindskivor och klippa den där FÖRBANNADE gräsmattan som växer något helt bisarrt.

/Dyster-kvist på jävligt grinigt fredagshumör :huvet

P.S. Men man vet, att när man väl står där, skitig och kronslut i skogen, så glömmer man av alla baksidor med geggmopeder..
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
För att jag är ett klantigt arsel ... :mad: ... det gjorde mig precis 4lök fattigare! Förbannade .. kisstoffs!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad göra, sälja av med viss förlust och ägna vintrarna åt gymmande istället? Kränger jag Husan kommer jag trösthandla något exotiskt att ersätta Millen med..

Behåll moppen men sko den med finndubb och sen använder du den där den ska användas, nämligen på isen. Så på sommaren kör du med din pastaraket och sen har du minst lika kul på vintern med töntmoppen. Stånkor är till för isåka och allt annat är bara bisysslor.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Behåll moppen men sko den med finndubb och sen använder du den där den ska användas, nämligen på isen. Så på sommaren kör du med din pastaraket och sen har du minst lika kul på vintern med töntmoppen. Stånkor är till för isåka och allt annat är bara bisysslor.


Töntmoppe? :rolleyes: Du har inte förstått mycket du inte...enduro och crossbana är skoj som fan, iskörning är i jämförelse som att titta på färg som torkar. ;) Men underhåll, servicekostnader och skaderisker gör att man fundrar...

/J
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Någon eller några jävla sopprötter har roat sig med att skära sönder däcken på bilen som stod hos päronen över natten. Vad fan är det för mening med dylika aktioner? Jävla idioter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Någon eller några jävla sopprötter har roat sig med att skära sönder däcken på bilen som stod hos päronen över natten. Vad fan är det för mening med dylika aktioner? Jävla idioter.

Du hade väl förargat någon tuff motorcykelkille för ett par dagar sedan, då händer sånt...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Töntmoppe? :rolleyes: Du har inte förstått mycket du inte...enduro och crossbana är skoj som fan, iskörning är i jämförelse som att titta på färg som torkar. ;) Men underhåll, servicekostnader och skaderisker gör att man fundrar...

/J

Ähh, jag har haft töntmoppar sen dagen innan kulorna ramlade ner men jag tycker fortfarande att isen är roligare med en STÅNKA. Grymt kul med finndubb och blank is och en trimmad +600cc.

Edit/ Glömde vara förbannad, men kom på att jag blev syrak när jag insåg att jag saknade 22x145 uppe vid stugan när jag skulle snickra litegrann :mad: Dessutom så drack jag upp det sista av min JB när jag fiskade ikväll, bara det får en att surna till igen :mad:
 

Dominator-Rocks

Guest
Hur faan slut i huvet är man när man skall hålla på och stila på bakhjulet på cykeln när man har druckit :öl :dummer

Förbannad :mad: :skrapatknä
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top