Idag är jag förbannad därför att...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Blev i lördags vittne till en otäck olycka mellan hjo och skövde där två bilar låg på taket på var sidan av vägen. http://www.wighsnews.se/nyasok.php?sok&sokord=skövde&month=&day=&kategori=visaallt

Nu visar det sig att orsaken till olyckan var pga rattfylla. Jag blir så jävla förbannad på att någon kanske hade fått sätta livet till pga av att någon inte kan lämna bilen hemma när han/hon har druckit :mad. Det kunde ha varit min sambo, min far eller någon av dina nära eller kära som blir drabbad nästa gång.
:( :(

:död Denna otäcka olycka hade kanske kunnat undvikas då ett annat vittne som såg bilen vingla längs med vägen ringde Polisen men de hade ingen patrull att skicka....de hade två berusade i fyllecell att ta hand om.
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Blev i lördags vittne till en otäck olycka mellan hjo och skövde där två bilar låg på taket på var sidan av vägen. http://www.wighsnews.se/nyasok.php?sok&sokord=skövde&month=&day=&kategori=visaallt

Nu visar det sig att orsaken till olyckan var pga rattfylla. Jag blir så jävla förbannad på att någon kanske hade fått sätta livet till pga av att någon inte kan lämna bilen hemma när han/hon har druckit :mad. Det kunde ha varit min sambo, min far eller någon av dina nära eller kära som blir drabbad nästa gång.
:( :(

:död Denna otäcka olycka hade kanske kunnat undvikas då ett annat vittne som såg bilen vingla längs med vägen ringde Polisen men de hade ingen patrull att skicka....de hade två berusade i fyllecell att ta hand om.
Nej, du har fel, alkohol är ofarligt. :rolleyes:

Förjävligt är vad det är..
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
..jag antagligen har blivit blåst på en blocketannons.:mad: Visserligen "bara" 300kr men det är mkt för en student. Vet ngn om man kan kolla upp vem som äger ett visst bankkontonr?

F*N VAD JAG HATAR OÄRLIGA MÄNNISKOR! :mad: :mad: :mad:
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Har du ett namn på säljaren? I så fall fråga din bank om kontonumret tillhör den här personen.
 

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
I lørdags påvæg till Gol så kørde en lastbil ut framfør mig lastad med sten/jord på vægen vi kørde på, blir lite smått irriterad før att man var tvungen att bromsa in dock inge mer med det. Efter ca 5min kørning bakom lastbilen så kommer vi in i en skarp høger kurva dær en del av lasset flyger av ut på vægen i både høgra och vænstra kørfæltet så min bil får smaka på sten øver hela fronten, rutan, sidoskærmar mm. Samtidigt så kom det en guldvinge viglandes i kruven som æven han fick ett helt regn med sten och jord på sig som "tur" ær såg lastbilschaføren vad som hade hænt och stannde i vid førsta rastplats. Jag kliver ut och børjar disskutera med han och det førsta han sæger ær att man kan minsann inte køra så næra honom før då kan sånt hænda, att man får lite "lite skit" på sin bil..:va førsøker berætta før an att man har ett ansvar før det man har lastat kommer vara kvar på flaket och inte på andras bilar/motorcyklar. Efter lite om och men går han med på att betala skadorna och vi kør vidare, vad som hænde med guldvingen har jag ingen aning om vænde om och kollade om han låg i diket men han verkade tydligen klarat sig bættre med sin "krompråm". sen efter det ca 10mils så blinkar det till i fejset och inser att jag kørde lite før fort førbi en fartkamera :mad: muttrar lite kør vidare sen kommer finalen då norska civilpolisen stannar mig och bøtfæller mig på 2000:- før att jag inte hade skyltarna på nær jag var ca 1mil från dit vi skulle (hade glømt att stoppa tillbaka skyltarna efter att jag hade tvættat bilen dagen innan :huvet) så hela den dagen søg pung som fan, sen pricken øver i:et så børjar bilen gnælla på att bromsarna ær slut dagen efter.... kommer bli en dyr månad :gnissla

Var dock på bilskadecentret idag och kollade upp skaderna och reperationen kommer landa på ca 20 000:- nok exkl moms før ny ruta omlackering av huv, front, sidoskærm och dørr blir nog en dyrare månad før han då han ville betala kontant ! man kan undra varfør :näsblod
 
Last edited:

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Har du ett namn på säljaren? I så fall fråga din bank om kontonumret tillhör den här personen.

ja,jag har ett namn. Var dock inte säker på om de får lämna ut uppgifter om vem som äger ett visst konto. Har inte varan kommit imorgon så får jag väl ringa till swedbank & fråga.
 

BigBill

Super villain
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger -08
Tänkte i min enfald att det var lugnt att ta bilen till jobbet, var dock körförbud, missade besiktningen lyckades dock komma ihåg att pynta skatten. De sista 500 m får jag snuthäng... Då jag ser ohedlig ut, långt hår och kraftig skäggväxt frågar de naturligtvis efter körkort som de får, och tänker bara nej de kommer kolla regnummer på BILEN... Slutar med att de säger att det kommer kosta mig 1500 kr. Hade varit billigare att tagit ledigt och druckit mig full på lokala pubben istället för att jobba :(
Får skylla mig själv att jag missade det. Bilen hade stått sedan april då det blivit hojsesång(eller hur der nu stavas "annalfabet"...)
Det är vad jag kör upp i bensinkostnad per månad med hojen och har en 2000-mila service på hojen snart...
Hade behövt lägga pengarna där...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klev upp i morse och skulle åka och byta drivpaket på min motorcykel (om det nu har kommit till stan) men upptäckte att min motorcykel står strandad inne på min gård.

Dom gräver fjärrvärme här och har grävt av alla möjligheter att få ut den från gården, så nu överväger jag att köra den genom huset och ut på baksidan...
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
För att det börjar ösregna nu precis när jag ska gå ut å sätta mig på hojen för att åka hem.. :mad:

Men de är väl bara å bita ihop:näsblod
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:huvet missade detta när vi var i tyskland. Samma tillverkare som har gjort Balder, ser/är mesig ut i jämförelse :mad:

[YOUTUBE-ID]3LgRW8AMjMo&feature=response_watch[/YOUTUBE-ID]

Vill tillbaka till Celle, shoppa och åka rollercoster
:mad: massor att göra på jobbet annars så..
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
1) Ligisterna i Gävle som misshandlade tre av mina polare i förra veckan. Hoppas de fäller dem, sätter dem i en läckande kanot & skickar ut dem på öppet hav :mad:

2) Polisen i Uppsala. Tryck ett för en anmälan, två för bla bla, tre för bla bla osv.
-"Det är många som ringer nu. Vi uppskattar din väntetid till 7 min" VAAAAA!!! :död
 
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag är förbannad för att vissa häftar fast golvlisterna. Fult, svårt att få bort och risk för att halva väggen av lättbetong åker med. :mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tänkte i min enfald att det var lugnt att ta bilen till jobbet, var dock körförbud, missade besiktningen lyckades dock komma ihåg att pynta skatten. De sista 500 m får jag snuthäng... Då jag ser ohedlig ut, långt hår och kraftig skäggväxt frågar de naturligtvis efter körkort som de får, och tänker bara nej de kommer kolla regnummer på BILEN... Slutar med att de säger att det kommer kosta mig 1500 kr. Hade varit billigare att tagit ledigt och druckit mig full på lokala pubben istället för att jobba :(
Får skylla mig själv att jag missade det. Bilen hade stått sedan april då det blivit hojsesång(eller hur der nu stavas "annalfabet"...)
Det är vad jag kör upp i bensinkostnad per månad med hojen och har en 2000-mila service på hojen snart...
Hade behövt lägga pengarna där...

Varför sa du inte "som det var", att du var på väg till verkstaden för att fixa bilen inför besiktningen? Jag åker obesiktigade bilar var och varannan dag men har alltid klarat mig från böter då de omöjligt kan bötfälla någon på väg till verkstad eller besiktningen. Jag brukar försäkra bilarna och ibland betalar jag in skatten om det är en bil jag kommer använda rätt så mycket. Enda jobbiga är att vagnskadeförsäkring inte täcker obesiktigade bilar men jag kör med insidan av huvudet istället, och låter inte tjejen köra de bilar som är obesiktigade.


Edit/ Jag är förbannad för att jag har migrän och att skitbandet/töntarna Dead by aprils förbannade skitlåt spelas på flertalet radiokanaler. Varför kan inte människor bara skaffa sig lite musiksmak för i helvete :mad:
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det är väl bara sossar som sjukskriver sig om man är ledig eller? ska arbetsgivaren betala om du blir sjuk på DIN ledighet?Tänk dig själv in i hur det låter.....

Och du, det finns sossar som klotar en vecka innan semstern, och bli ju konsekvensen att sossen blir sjukskriven hela semstern,,,,,,,,,, men tur för sverige så finns Rikard tommi Rättrådig och håller bitterheten och jobben igång.:krama
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top