Idag är jag förbannad därför att...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har beställt en ny telefon.
Går över från kontantkort till vanligt abonemang och när man gör detta så avaktiveras kontantkortet och man får ut ett nytt SIM-kort med posten. Avaktiveringen av det gamla SIM-kortet sker innan man får det nya SIM-kortet Man är helt enkelt utan fungerande SIM-kort/telefonnummer i några dagar.

Då har den nya telefonen har enligt postens hemsida komit till det lokala ICA förra fredagen.
De har skickat ut en SMS-avi till min numera avaktiverade nummer på det gamla SIM-kortet. Dvs. jag har inte fått någon SMS-avi då det gamla SIM-kortet inte längre fungerar.
Detta brukar inte vara ett problem då man har kollinummret eller leg med sig.

MEN INTE IDAG :mad:

Och ICA vägrar lämna ut paketet utan avi. De godtog inte kollinummer eller leg, WTF !!!
Grejen är också att ICA väldigt sällan skickar ut pappersavi nuförtiden, i varje fall det ICA där telefonen ligger.

Så nu får telefonen ligga där tills någon ändrar på sig och lämnar ut den...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Går över från kontantkort till vanligt abonemang och när man gör detta så avaktiveras kontantkortet och man får ut ett nytt SIM-kort med posten. Avaktiveringen av det gamla SIM-kortet sker innan man får det nya SIM-kortet Man är helt enkelt utan fungerande SIM-kort/telefonnummer i några dagar.

Då har den nya telefonen har enligt postens hemsida komit till det lokala ICA förra fredagen.
De har skickat ut en SMS-avi till min numera avaktiverade nummer på det gamla SIM-kortet. Dvs. jag har inte fått någon SMS-avi då det gamla SIM-kortet inte längre fungerar.

Och ICA vägrar lämna ut paketet utan avi. De godtog inte kollinummer eller leg, WTF !!!
Grejen är också att ICA väldigt sällan skickar ut pappersavi nuförtiden, i varje fall det ICA där telefonen ligger.

Ta med 2 gorillor med kjEtTing runt halsen och säg vänligen men bestämt:
"Fin liten butik ni har här, tråkigt om det skulle hända nåt med den..."
Utkassera telefonen. Problem solved.

/GG

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag skall försöka igen imorgon, hoppas på annan personal bakom kassan.

(alternativ försöker jag på det svenskaste sättet av dem alla dvs. knyter handen i fickan, ger dem elaka ögat och tänker i min tysthet att här handlar jag aldrig mer :tungan)

Nu skall jag lira Postal..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Därför att jag lyckades skicka iväg en jobbansökan (per mail) utan att komma ihåg att bifoga cv, blir ju inte bättre av att jag bara hänvisade till det icke existerande cv:t i ansökan.

Jag är fan inte skapt för sånt här! :mad:

Till på det har bildjävulen mage att bråka något ofärskämt! :(

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Vaffan, är dom helt jävla efterblivna eller?

Jag hämtar aldrig ut något med avi.

Prylkåt som man är så brukar jag sitta och uppdatera postens hemsida med kollinr. man fick med beställningen och hämta ut det den dagen det kommer efter jobbet med leg+kolli.nr.
Fungerar alltid på den lokala ICA butiken här.

Har dom ens rätt att neka dig om du har ett giltigt leg och kolli med dig?
Hänvisa till en påhittad lag så kanske dom ger sig.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Grannjävlarna från helvetet!!! Eller iaf från nåt arabland. De väsnas nå sjukt mycket iform av att flytta möbler (låter så iaf), bråka, tappa saker i golvet, gå på hälarna, låta barna leva fan samt spela nån jäkla musik som inte är gjord för svenska öron. HELVETE!!!!! :mad:

En vacker dag kommer jag att bomba dem med kottar eller skitpåsar, från hela kvarterets skitnödiga jyckar. Tills dess önskar jag dem en ond & bråd död :död

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
är så jävla lack för att jag inte får pengar i helgen till ny hojj utan måste vänta till november!!!!!!!:mad:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vem fan kom på att man kunde svetsa utan hjälm :4skrika

Är totalt jävla sönder bränd i ansiktet. aj...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
För nån timma sedan så nös jag så jävla hårt att jag tror att jag sträckte en muskel i pungen. :näsblod

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
..handjäveln är svullen och inte passar i pringles-burken :mad:

Det där är bara naturens inneboende vishet...är man för fet för att få ner näven i röret ska man banta.:D

I övrigt är jag förbannad för att jag är på jobbet. Vilket iofs inte är något onormalt. Är man på jobbet så är man förbannad. Så är det!:mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Halsont och snuva, fattas bara att jag blir sjuk IGEN! Var sjuk för bara några veckor sedan, orkar inte med det igen :(

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Förbjud moped-bilar på 2-1 vägar!!!
Lika dant varje morgon, köer köer köer efter dessa jävla handikappfordon.

För kallt för MC idag och då tappar man möjligheten med vägkantsomkörning

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Förbjud moped-bilar på 2-1 vägar!!!
Lika dant varje morgon, köer köer köer efter dessa jävla handikappfordon.

För kallt för MC idag och då tappar man möjligheten med vägkantsomkörning

Jobbade med en dåre som hade så grava synfel att han inte fick körkort på bil men nog fan fick han framföra en sån där grej. Han pendlade 3 mil enkel resa varje dag och merparten av den sträckan är 2-1väg. När jag hade slutat på det jobbet så mötte jag honom en gång, det var en rolig syn att se en blå liten cp-bil med drygt en kilometer lång svans av bilar och långtradare :brinnerup

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år