Jag har en Saab 9-5 kombi som VAR i väldigt bra skick när jag köpte den för snart 2 år sedan. Jag använder den nästan aldrig utan tjejen pendlar till och från jobbet med den.
För några månader sedan skulle hon parkera den i carporten och lyckades givetvis träffa stolpen som står i mitten och håller upp taket över de 4 platserna. Fronten demolerad på ena sidan.
Igår kväll skulle hon på någon blomstermässa och hade tankat på en bensinstation men när hon skulle åka ut därifrån så såg hon inte den riktiga utfarten utan hon åkte en annan väg som tydligen inte var en utfart.
Helt plötsligt så hängde ena framhjulet i luften och bilen hänger på en sten som hon har kört över med framhjulen och sedan fastnat på den med stenen på tröskeln.
Ett par hjälpsamma killar hissar upp bilen och konstaterar att inga skador fanns och hon fortsatte sin färd. Hon skämdes lagom när hon kom hem och berättade det för mig då hon antagligen har lärt sig att jag inte brukar bli så glad på henne när hon klantar sig.
Men givetvis så var bilen INTE fri från skador! Idag såg jag att nedre delen på BAKRE stötfångaren hade lossnat på flera ställen och var ordentligt skavd, saknades lack på flera ställen. Även frontspoilern var ordentligt repad och en bit på skärmen.
Sen när jag åkte iväg med den så märkte jag att ratten stog helt åt helvete och att biljäveln drog lite åt vänster. Jag satte på nya däck inför sommaren och gjorde en någorlunda hjulinställning på bilfan samtidigt.
*Suck* Enda positiva i det hela är att jag inte har åtgärdat skadorna från förra gången då jag förklarade för henne att det var lönlöst då hon är tjej och antagligen kommer fortsätta köra som en sådan också.
Tillråga på allt så har hon mage att be mig vara tyst när hon kör, att jag alltid kommenterar hennes körning med mera. KONSTIGT
Det sjuka är att hon är bra på att köra bil. För att vara tjej.
Jag sitter och kollar efter en ny bil just nu men jag har sänkt kraven kraftigt på skicket då det ändå är hon som ska köra den, det är liksom ingen mening med att köpa en bil i bra skick. Så nu kan jag nog köpa en Stockholmsbil med bulor överallt, de är ju åtminstone billiga