Idag är jag förbannad därför att...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tvättmaskinerna hade stannat när jag var ner för ett tag sen. Var tvungen bända upp en lucka och peta ner en spak med en pinne för att få upp dom. Självklart var dom fulla med vatten så all tvätt var dyngblöt. Jag svor lite och vred ur varenda tröja och skjorta och satte in dom i torkskåpet. Självklart fungerade inte det heller. Så nu har jag två torktumlare med lite blöt tvätt i och ett torkskåp som inte går igång som har blöt tvätt i sig.

Hur i fittan ska jag lösa det här? Jag har ingen tvättlina att hänga upp någonstans och jag har inte nog med möbler för att kunna hänga upp hälften av tvätten. Dessutom är det mesta för blött för att hängas i lägenheten ändå.

Dessutom är jag ett år närmare graven om en timme.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tvättmaskinerna hade stannat när jag var ner för ett tag sen. Var tvungen bända upp en lucka och peta ner en spak med en pinne för att få upp dom. Självklart var dom fulla med vatten så all tvätt var dyngblöt. Jag svor lite och vred ur varenda tröja och skjorta och satte in dom i torkskåpet. Självklart fungerade inte det heller. Så nu har jag två torktumlare med lite blöt tvätt i och ett torkskåp som inte går igång som har blöt tvätt i sig.

Hur i fittan ska jag lösa det här? Jag har ingen tvättlina att hänga upp någonstans och jag har inte nog med möbler för att kunna hänga upp hälften av tvätten. Dessutom är det mesta för blött för att hängas i lägenheten ändå.

Dessutom är jag ett år närmare graven om en timme.

Tvättstuga styrd av timer? Leta reda på elskåpet nånstans i källaren och slå på timern till "on"-läge (var en hand-symbol på min timer), så fick jag göra när jag hade glömt tvätten x antal gånger i källaren när vi bodde i hyreshus förut. Om det nu går att göra så hos dig vill säga...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tvättstuga styrd av timer? Leta reda på elskåpet nånstans i källaren och slå på timern till "on"-läge (var en hand-symbol på min timer), så fick jag göra när jag hade glömt tvätten x antal gånger i källaren när vi bodde i hyreshus förut. Om det nu går att göra så hos dig vill säga...

Jag letade rätt på elskåpet men jag såg ingen timer och ingen av säkringarna hade löst ut. Det är inte första gången jag tvättar på kvällen heller eftersom att jag har blivit av med bokningsnyckeln så jag tycker det vore underligt om det slagits av "för kvällen". Det är ju inte heller särskilt troligt att tre tvättmaskiner och ett torkskåp går sönder samtidigt. Förstår inte alls vad det är frågan om.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fy fan va sjukhus kaffe smakar skit :mad: Biokemiskt jävla avfall....

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fy fan va sjukhus kaffe smakar skit :mad: Biokemiskt jävla avfall....

har varit hos massorsjukhus (uppdragsgivare) o det e samma överallt, medhavt kaffe (stark espresso) e numera ett måste.

Arg e fel ord men mest frustrerad då febern inte går ner, uttåkad hemma då parhfinder e på inflyttningsfest men så sätt var det bra taiming, e inget roligt sälskap när man fryser o hackar tänder.

:mad: förbannat dåligt på tv:n.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Köpte counter strike paket idag... blev fett sugen på att lira. Installerad allt när jag kom hem, steam och hela skiten. Sen ville pisset funka i en kvart ungefär...

så nu får jag installera om allt igen :mad: tar idiotiskt lång tid... FÄcK!!1

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag letade rätt på elskåpet men jag såg ingen timer och ingen av säkringarna hade löst ut. Det är inte första gången jag tvättar på kvällen heller eftersom att jag har blivit av med bokningsnyckeln så jag tycker det vore underligt om det slagits av "för kvällen". Det är ju inte heller särskilt troligt att tre tvättmaskiner och ett torkskåp går sönder samtidigt. Förstår inte alls vad det är frågan om.

Haahaaa... det är väl allmänt känt att det oftast är tidsstyrt mellan typ 07-22 i tvättstugor.
:rofl

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Haahaaa... det är väl allmänt känt att det oftast är tidsstyrt mellan typ 07-22 i tvättstugor.

Som sagt, jag har tvättat på natten förut och jag förstår inte varför de skulle stänga av tvättmaskinerna före klockan nio? Och dessutom torkskåpet fast lämna ström till torktumlarna hela natten.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Som sagt, jag har tvättat på natten förut och jag förstår inte varför de skulle stänga av tvättmaskinerna före klockan nio? Och dessutom torkskåpet fast lämna ström till torktumlarna hela natten.

Här går torktumlarna en timme längre än tvättmaskinerna.

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Man har fått skruva isär centrifugen ett par gånger när strömmen slås av.

Måste ta en titt på reläboxen som styr det där, går nog att tjuvkoppla.

Förbannad: lägenheten under mig bedriver tvättaffär, hur fan behöver man tvätta 5 gånger i veckan med dubbla pass.

För att jävlas så bokar jag tid som inte utnyttjas på tider som jag vet att hon använder, slår bara på torktumlaren och låser.:arsele

Styrelsen har påpekat att det är inte okej att tvätta så mycket. Det är ett ensamhushåll.
5 ggr dubbla pass är 35 timmar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Ta med stereon ner.
Sätt på "Sure feels good to be a gangster".
Ficksa maskinen.

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Daytona 675
jag måste sitta i en jävla tv-buss och sända luleå-rögle.
Denna helg har varit helig, och vigd till gotland grandnational.
Hoppas att det går bra för polarna där nere.

Värdelöst med en chef som inte har ett motorintresse.:mad:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Folk som promt ska ha mobiltelefon men dom kan lik förbannat inte svara i dom, bara ringa när dom ska ha hjälp. :surfitta

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Saker som gjorde mej förbannad dagen som gick:
1, Andlighet.
2, Att jobba som väktare.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Idioterna till ALU anställda som tror att ingen störs av att dom sätter igång med sina lövblåsare klockan 05:30 på en Söndagsmorgon. Man blir fan flyförbannad.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

:mad: folk (inte riktat mot dig Norman) som bara ser nackdelar med tvättstugor. Bor själv i hyresrätt och har tillgång till två nya maskiner, torktumlare (med bl a frotteprogram) och torkskåp men har även tvättmaskin och torktumlaren i lägenheten, detta tar dock betydligt längre tid och elräkningen har minskat med 100-150 kr sedan jag började tvätta i tvättstuga, finns nästan alltid tider också, dessutom slipper jag odjudet..o nej här är inte maskinerna tidsstyrda ;)

Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Har varit förbannad se'n i lördags då nå'n jävla tattare slog upp sin bildörr på min bildörr och gjorde en buckla och färgavskrap. Borde ha fattat bättre än att åka till ett köpcentrum mitt på da'n en lördag efter löning när alla jävla tvärmongon ska ut och lufta sina bilar för första gången på en månad.

Önskar jag hade fått tag på idioten så jag kunde ha kört "bildörrscenen" ur Lock, Stock and Two Smoking Barrels på vederbörande.

[YOUTUBE-ID]83dHET-3gZM[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...