Idag är jag förbannad därför att...

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Det är väl lika irriterande oavsett vad man har för yrke när bilen går sönder och försäkringen inte täcker?? :va
Nej en lyxhustru ska inte behöva bry sig om något annat än att det kommit nya kläder och att Visa kortet inte har kommit bort.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Hon kan ju inte mena allvar med det där om "Lyxhustru till rik ungrare.."
Hon jobbar väll som alla andra?
Och för den delen så är väll inte "lyxhustru" ett yrke ..eller? :va

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Nix, inte enligt svenska normer. Sen tror jag det är mest ett finare ord för "överviktig hemma-mamma" eller nåt sånt :va
*obs, menade inte att Kia var det bara för det*

Kia

Guest
Hon kan ju inte mena allvar med det där om "Lyxhustru till rik ungrare.."
Hon jobbar väll som alla andra?

Nä jag jobbar faktiskt inte längre. I min släkt kallas kvinnor som är gifta och inte jobbar just för "Lyxhustru". Om det i dina ögon är ett yrke eller inte får stå för dig. Jag har jobb så det både räcker och blir över härhemma. Jag tycker att det är en jätteförmån att få kunna vara hemma och spendera så mycket tid med barnen som jag gör. Visst kan det ibland finnas dagar då jag längtar tillbaka till jobbet men just nu fungerar livet bäst om jag inte jobbar där utan hemma.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Nä jag jobbar faktiskt inte längre. I min släkt kallas kvinnor som är gifta och inte jobbar just för "Lyxhustru".

Det förklarar saken.
När du beskriver dig som "lyxhustru till RIK ungrare" så känns det lite skrytigt.
Men definitionen som du har på "lyxhustru" är inte samma som jag har..
Inget illa ment! :pannkyss

Kia

Guest
Det förklarar saken.
När du beskriver dig som "lyxhustru till RIK ungrare" så känns det lite skrytigt.
Men definitionen som du har på "lyxhustru" är inte samma som jag har..
Inget illa ment! :pannkyss

Tja vilken ekonomi min man har får ni väl fråga honom om. Han har råd att låta mig gå hemma iaf. Förstår hur du menar när du tycker det känns skrytit men "hemmafru" eller "hemmamamma" låter så negativt och det stämmer illa med sanningen. För mig är det "lyx" att kunna spendera tid med min man och mina barn. Därav "Lyxhustru". Vet att många får en annan bild när man nämner just det ordet och den är skapad av människors tro och fördomar. Om man istället frågar vad just den aktuella personen menar så kanske man får en liten annan uppfattning än den man skulle få om man bara skapade sin egen bild i sitt eget lilla huvud. Så nä jag sitter inte sysslolös och filar naglarna hela dagarna. :pannkyss

Förbannad idag för att knät inte vill som jag och gör ont. Skulle till läkaren egentligen men det gick inte att köra bil. Fick skjuta upp läkarbesöket några dagar. :mad: :mad: :mad:

samhainie

Guest
...för att det finns lite för många halvkassa mekaniker ute på verkstäderna...:huvet

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
för alla jävlar bokar av och på hela tiden och så gör dom det med sms!!!!!!! satan!!:huvet

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nä jag jobbar faktiskt inte längre. I min släkt kallas kvinnor som är gifta och inte jobbar just för "Lyxhustru". Om det i dina ögon är ett yrke eller inte får stå för dig. Jag har jobb så det både räcker och blir över härhemma. Jag tycker att det är en jätteförmån att få kunna vara hemma och spendera så mycket tid med barnen som jag gör. Visst kan det ibland finnas dagar då jag längtar tillbaka till jobbet men just nu fungerar livet bäst om jag inte jobbar där utan hemma.
Intresseklubben har bråda dagar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Jodå... det är t.o.m världens äldsta yrke men man har helt enkelt gjort om "anställningstiden" en aning och därför kunnat ge yrket ett annat namn.
Ungefär som när man gav städarna stora skurmaskiner och började kalla dem för hygientekniker.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag är förbannad på att lampan som jag tyckte var så fin ( och släpade hem från IKEA samt förstörde kartongen på och petade ihop alla bitar till) är för lång för mitt jävla vardagsrum och att alla lampkrokar sitter åt helvete och jag inte vet om man kan smälla upp nya och hur. FAAAN. Jag vill möblera som jag vill..inte som förra tanten ville ha det :mad:

samhainie

Guest
Vad är det nu då? Säg inte att pumpen läcker igen?? Då får du anlita
"Cubas Diesel och Profit, UPA", bäst i test på såna här saker.

Näe, dom var JÄTTEBRA!!! :tummenupp Det är våra verkstäder, man ska inte som mekaniker behöva skicka in och be om hjälp för att man inte kan nollställa en motor, kan man inte det bör man gå om fordonslinjen!! :mad: (alternativt inte släppas lös på verkstaden)

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
... Kattjävlarna bajsade på köksmattan imorse! :mad:
Visserligen är de bara 5 veckor gamla men de andra syskonen går på låda som man ska. Men inte de här två monstren, nej nej..
Sur jag blir!

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...