Hade jag en bra eller dålig dag?
Igår var jag JÄVLIGT förbannad när jag kom hem, fast glad ATT jag kom hem.
Skulle ut och brumma med ett par vänner. Startar från Rosenhill efter en middagsmacka. Får kärringstopp i korsningen ut mot Nynäsvägen.
Eftersom vi skulle svänga höger hade jag börjat luta hojen och när motorn dog höll jag därför på att välta. Körde in fotpinnen i benet men lyckades till slut låta bli att lägga hojen.
Var detta bra eller dåligt??
Första svängiga vägen blev mot Skansundet. Ganska snart möter jag i en skymd kurva en svart Audi som genar tämligen duktigt över min del av vägen!
Jag körde rätt långsamt här då vägen är smal, svängig och kurvan ju var dold. Jag låg dessutom inte placerad på vägen enligt skolboken utan mycket längre ut mot högerkanten. Hade jag legat där jag skulle för att ta sikt hade jag oundvikligen frontat med tyskbilen. Varken han eller jag hade haft en chans i helvetet att väja.
Vidare på andra sidan vattnet kör vi riktigt fina kurviga småvägar. Men nu står solen så lågt att när den träffar mitt pissvisir blir allt helt svart. Jag ser alltså inte ens vägmarkeringar eller krondiken. ALLT blir helt svart!
Det resulterar i att jag får sopnita ner till krypfart (jag skämtar inte, ettans växel!), helst mitt i kurvor och gärna mycket oförutsägbart så min vän bakom höll på att dänga in sin hoj i min. Just på denna väg låg det en massa rullgrus och det kan inte bara vara jag, en R6:a trivs inte alls på sånt. Högre fart kunde resulterat i dikeskörning...?
Väl tillbaka är solen nere men det är ff ljust. Ställer cykeln i garaget, en slängkyss och "tack för turen" och jag börjar gå hemåt. Kommer typ 100 meter och ser då en svarthårig skitunge som går lite underligt. Ser ut som en fjortis på sommarlov som fått tag på lite öl. Sket i det och gick vidare över tågbron. Hör då släpande steg en bit bakom mig, tänker att det är väl bara nån annan som ska åt samma håll. Blir ändå misstänksam och tänker att jag hellre genar över bilvägarna (här går man INTE då det är mer trafik, flera filer och inga trottoarer) än går genom gångtunnlarna under vägarna. Innan jag försvinner runt ett hörn tittar jag bakåt och ser emo-tönten stå vänd åt andra hållet där jag gick över vägen. Gick hans plan inte i lås eller?!
Väljer också bort en mysig grusväg jag alltid tar annars och går över en skolgård i stället. Då ser jag en karl som går upp från grusvägen in i ett skogsparti. Såg ingen hund och den borde han ändå inte tagit med sig upp dit då det är en del av ett småskoleområde och inte leder nån annnanstans där man kan gå. Väntade han bara randomly på att nån skulle komma förbi?!
Mötte jag den typen av folk som fått den här "stan" att kallas SLÖDDERTÄLJE?! Väl hemma är jag skitförbannad men glad att vara hemma ändå.