Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Invaliditetsundersökning?
Vad är fel?
Den felaktiga frisyren har du ju åtgärdat.
Raggarbilsbrist är inte obotligt det heller.
Fick min arm ganska brutalt bruten ur led vid en misshandel för ett par år sen, och har nu ganska tydliga bestående men såsom minskad rörlighet och daglig smärta. Kan exempelvis inte lägga någon kraft bakom en armrörelse för att det gör fruktansvärt ont, jag kan inte ligga på armen för att det gör ont, jag kan inte sova ordentligt eftersom jag måste ligga på andra sidan med armen framför mig och en kudde under armen (och eftersom jag rör mig mycket i sömnen brukar kudden försvinna under natten vilket gör att armen antingen blir hängande i sitt fäste vilket gör ont, eller så lägger jag mig på fel sida och får ont av det), jag kan inte utföra vissa rörelser över huvud taget (och om jag ens försöker närma mig gränsen för min rörlighet så får jag ont)... Min arm är med andra ord ganska trasig. Har fått offra rätt mycket i mitt liv för att den helt enkelt inte pallar... Så hoppas på viss kompensation för det.
Frisyren är som du säger åtgärdad, och går allt bara som jag tänkt mig (dvs att jag får fastställt ett antal procent invaliditet) så kan vi nog råda bot på jänkebristen också.
Personalbrist?.. vi behöver också ledigt
Försäkringsärenden btw är inte prioriterade hos den offentliga vården.
Visst behöver ni det, men att inte någon kan ta sig tid en halvtimme och se över min arm?
Varför inte? Vill de nu inte göra något åt min arm (operationer görs tydligen bara om man har problem med att den går ur led fler gånger, och det har lyckligtvis inte hänt ännu då jag skött min sjukgymnastik bra och har byggt upp en del stödjande muskler runt omkring axeln som håller armen på plats) så tycker jag att de åtminstone kan se till att hjälpa mig få ut lite plåster på såren.
Last edited: