Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Invaliditetsundersökning?
Vad är fel?
Den felaktiga frisyren har du ju åtgärdat.
Raggarbilsbrist är inte obotligt det heller.

Fick min arm ganska brutalt bruten ur led vid en misshandel för ett par år sen, och har nu ganska tydliga bestående men såsom minskad rörlighet och daglig smärta. Kan exempelvis inte lägga någon kraft bakom en armrörelse för att det gör fruktansvärt ont, jag kan inte ligga på armen för att det gör ont, jag kan inte sova ordentligt eftersom jag måste ligga på andra sidan med armen framför mig och en kudde under armen (och eftersom jag rör mig mycket i sömnen brukar kudden försvinna under natten vilket gör att armen antingen blir hängande i sitt fäste vilket gör ont, eller så lägger jag mig på fel sida och får ont av det), jag kan inte utföra vissa rörelser över huvud taget (och om jag ens försöker närma mig gränsen för min rörlighet så får jag ont)... Min arm är med andra ord ganska trasig. Har fått offra rätt mycket i mitt liv för att den helt enkelt inte pallar... Så hoppas på viss kompensation för det.
Frisyren är som du säger åtgärdad, och går allt bara som jag tänkt mig (dvs att jag får fastställt ett antal procent invaliditet) så kan vi nog råda bot på jänkebristen också.

Personalbrist?.. vi behöver också ledigt :mad::mad:

Försäkringsärenden btw är inte prioriterade hos den offentliga vården.

Visst behöver ni det, men att inte någon kan ta sig tid en halvtimme och se över min arm?:va

Varför inte? Vill de nu inte göra något åt min arm (operationer görs tydligen bara om man har problem med att den går ur led fler gånger, och det har lyckligtvis inte hänt ännu då jag skött min sjukgymnastik bra och har byggt upp en del stödjande muskler runt omkring axeln som håller armen på plats) så tycker jag att de åtminstone kan se till att hjälpa mig få ut lite plåster på såren.

Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Nån äcklig människa har repat min hoj lite.... jag tvättade den i förrgår och då var den fin, men idag när jag ska åka hem från jobbet så ser jag flera sköna repor på baken.
Typ som att nån hoppat upp på den och provsuttit... ÄCKLIGA MÄNNISKOR.

sportbike

Guest
Min svindator raderar mitt garage varenda gång jag ska redigera nåt.
Ett jävla jobb att börja om varenda gång.
Piss!

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
...för att min chef tänker dela på en 26timmars tjänst på två personer till hösten istället för att jag får hela tjänsten. Bara för att han tycker synd om den andra tjejen som inte fick något sommarjobb i sommar. Till saken hör att sommarjobbet som jag fick innebar 165 timmar på tre månader, fett eller?

Detta innebär att jag INTE kommer kunna vara med och betala för A-kassa, vilket resulterar i att jag ALDRIG kommer ha några pengar någonsin mer!!! Jag såg min chans här till att vara med det här året i A-kassa för att få något bidrag och jobba dessa sex månader.. Nu är det ju så att för detta krävs att man jobbar minst 17 timmar/vecka och jag får TRETTON!!! Aaaaaarggggg!!!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Telefonen dog 40km hemifrån mitt i skogen klockan 2 på natten, och ingen man känner i närheten.... :huvet

Helt legendarisk kväll ändå! :rofl

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nån äcklig människa har repat min hoj lite.... jag tvättade den i förrgår och då var den fin, men idag när jag ska åka hem från jobbet så ser jag flera sköna repor på baken.
Typ som att nån hoppat upp på den och provsuttit... ÄCKLIGA MÄNNISKOR.
Tvättrepor.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
...för att min chef tänker dela på en 26timmars tjänst på två personer till hösten istället för att jag får hela tjänsten. Bara för att han tycker synd om den andra tjejen som inte fick något sommarjobb i sommar. Till saken hör att sommarjobbet som jag fick innebar 165 timmar på tre månader, fett eller?

Detta innebär att jag INTE kommer kunna vara med och betala för A-kassa, vilket resulterar i att jag ALDRIG kommer ha några pengar någonsin mer!!! Jag såg min chans här till att vara med det här året i A-kassa för att få något bidrag och jobba dessa sex månader.. Nu är det ju så att för detta krävs att man jobbar minst 17 timmar/vecka och jag får TRETTON!!! Aaaaaarggggg!!!

Livet är hårt när man är ung, dont worry det blir bättre med ekonomin framöver om man spelar sina kort rätt :tummenupp

Telefonen dog 40km hemifrån mitt i skogen klockan 2 på natten, och ingen man känner i närheten.... :huvet

Helt legendarisk kväll ändå! :rofl

Hoppas du fick gå hem ;D

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Tycker den här värmen kan ta sitt pick o pack o bara dra. Man blir ju förfan helt handlingsförlamad och förpassad ner i källaren för att undvika skiten. Man blir ju förbannad.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Håller med! antingen är det sibirisk mördarvinter med permafrost & -30 grader, eller Ökenklimat med 35 i skuggan!, jävla land!!:mad:

Tycker den här värmen kan ta sitt pick o pack o bara dra. Man blir ju förfan helt handlingsförlamad och förpassad ner i källaren för att undvika skiten. Man blir ju förbannad.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Pröva att shoppa säng helvete på Ikea till landstället och sen när man väl köpt en och släpat ut hlvtet till bilen inse att frugan inte orkar lyfta den..
Så jag har hivat 140x200 ikea säng upp och ner på taket på bilen, 10m till trappen och sen upp två trappor och in i lägenheten.. SJÄLV, I DEN HÄR VÄRMEN! :mad:
En timme senare och jag svettas floder och har huvudvärken Hugo trots 1½ liter vatten..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fy helvete vad varmt det är ja... Ganska gött med ordentlig sommar som inte bara regnar bort för en gångs skull:) Man slipper åka på solsemester, här är ju tropikvarmt hemma:D

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Det är fan gott med värmen. Lite jobb, lite nöje. Mycket bada. Roligast är ändå att svänga in till kreddistan och se alla hipsters och wannabe-engelsk-gentleman-pojkarna som krälar i svett. :zpy

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är fan gott med värmen. Lite jobb, lite nöje. Mycket bada. Roligast är ändå att svänga in till kreddistan och se alla hipsters och wannabe-engelsk-gentleman-pojkarna som krälar i svett. :zpy

Norrpan hade under några timmar rekordet i värme idag.

Kul att sitta inne och jobba 11-19.00 *schwettig*

Merovingian

Guest
Det har varit varmt i två dagar typ, sluta gnäll på värmen :mad

Det har varit varmt och fint varenda dag hela sommaren förutom enstaka dagar då det regnat eller varit fult. De dagarna går att räkna på ena handen. Det finns något som heter för varmt, och så har det varit de här två dagarna. Så hemskt roande är det inte att det är så varmt så det tjuter i öronen.
Det rimmar inte så väl med min nackskada. Två gånger har jag spytt idag för att värmen ger nacken chans att leva rövare med kroppen. Fråga mig inte hur det fungerar, jag vet mest att det är värdelöst.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...