Idag är jag förbannad därför att...

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
var är ogilla när man behöver den??

idag blev jag arg för att ovanstående talare delade med sig av sina trångsynta åsikter...

Så bara för att jag ogillar massinvandring av folk som vägrar ta del av samhället, som vägrar att jobba och som vägrar avsluta sina SFI-kurser för att fortsätta plocka ut 8-10k i statliga bidrag så är jag en trångsynt jävel?

Det är det här jag inte klarar av vad gäller Sverige. Vi ska rädda hela världen och gå i bräschen för alla andra rörandes vad som är rätt och vad som är fel.

Vårat problem är att vi inte har varit i krig på 300 år. Vi har aldrig behövt försvara vårat land. Våran nationaldag är ett jävla skämt! 80% av oss vet inte ens varför vi firar den. Var det för att Gustaf Vasa skidade in i Mora 6 Juni 1521, eller var det kanske för att fira att unionen med Norge upplöstes 6 Juni 1905? Ställ den frågan i valfri svensk mellanstadieskola så har inte ens läraren själv koll på svaret.

Det räcker att åka till Norge den 17 Maj, eller att vara i USA den 4 Juli eller varför inte ner till Frankrike den 14 Juli så ser vi en nationalism och patriotism vi i Sverige inte har haft sedan dackefejden. Är det fel?

Idag är jag förbannad på Goxx och hans sju vapendragare som klickat på "Gilla" för deras jävla sätt att se ner på folk som sätter sitt eget land framför alla andra.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Så bara för att jag ogillar massinvandring av folk som vägrar ta del av samhället, som vägrar att jobba och som vägrar avsluta sina SFI-kurser för att fortsätta plocka ut 8-10k i statliga bidrag så är jag en trångsynt jävel?

Det är det här jag inte klarar av vad gäller Sverige. Vi ska rädda hela världen och gå i bräschen för alla andra rörandes vad som är rätt och vad som är fel.

Vårat problem är att vi inte har varit i krig på 300 år. Vi har aldrig behövt försvara vårat land. Våran nationaldag är ett jävla skämt! 80% av oss vet inte ens varför vi firar den. Var det för att Gustaf Vasa skidade in i Mora 6 Juni 1521, eller var det kanske för att fira att unionen med Norge upplöstes 6 Juni 1905? Ställ den frågan i valfri svensk mellanstadieskola så har inte ens läraren själv koll på svaret.

Det räcker att åka till Norge den 17 Maj, eller att vara i USA den 4 Juli eller varför inte ner till Frankrike den 14 Juli så ser vi en nationalism och patriotism vi i Sverige inte har haft sedan dackefejden. Är det fel?

Idag är jag förbannad på Goxx och hans sju vapendragare som klickat på "Gilla" för deras jävla sätt att se ner på folk som sätter sitt eget land framför alla andra.

Nationaldagen firas till minne av att Gustav Vasa valdes till kung den 6e juni 1523. :fakta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ja, jag vet varför vi firar våran nationaldag. Jag menade att det är svaren man kan tänkas få på frågan om varför vi firar den. Lite dåligt formulerat, nu i efterhand.

jag fattade vad du menade. Ville bara bråka lite. :D

Jag delar kanske inte helt dina åsikter om invandringen och så vidare, men jag har inga som helst problem med att du uttrycker dina åsikter.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
jag fattade vad du menade. Ville bara bråka lite. :D

Jag delar kanske inte helt dina åsikter om invandringen och så vidare, men jag har inga som helst problem med att du uttrycker dina åsikter.

Tack!

Det är få som delar dom, och jag kan i mångt och mycket förstå varför. Det jag egentligen vill åt är att väcka en debatt. Att på något sätt hindra folk från att vara för snabba fram med rastiststämpeln så fort man yttrar ett ont ord om en icke svensk.

När jag skrev det första inlägget var jag lite irriterad, och inlägget genomsyrades lite väl mkt av ilskan. Osmidigt av mig.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förbannad för att det inte blir några körningar på Tuvängen i år. Visst finns Järfälla, Rörken och den där banan i Eskilstuna. Men de ligger ju inte lika bekvämt nära. :(

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
ja e förbannad för ja får inte tillbaks gasrullen på styret..... orka lossa wiren nere i fuggen:mad::mad::mad::mad::mad:

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förbannad över den där appen till iPhone som ska "bota homosexualitet" jag läste om. Förbannad på abortmotståndare också! De får åka med på förbannad-tåget. Förresten, kanske samma individer som är abortmotståndare och app-makare i det här fallet?

Trångsynta, bibelsvingande, skenheliga, påtvingande människor.

Fan!

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jo, men köper man Appleprodukter så har man ju automatiskt godkänt att såna människor bestämmer vad som är bäst för en...

Tur att jag inte har såna produkter. Skulle väl självantända bara man tog i en såndär. :D

Kan vi i så fall ställa iPhone/Pod/Pad/Mac/Book- användare i samma hörn som Ducatister och valfri annan grupp som anser sig ha den enda sanna läran?

Fast... Då är vi ju inte bättre själva. :tungan Knivigt det där.

• Gilla
Reaktioner: GuW

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Måste be om ursäkt då jag tolkade ditt inlägg som att du generaliserade invandrare som bidragstagande ickekvalitativt patrask som förstör din pärla till stad.

När du egentligen var upprörd över svenskens brist på patriotism och nationalstolthet.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Förbannad över flata jefLa idioter som inte vågar stå upp för sig själv utan låter sig hunsas av en skenhelig jefla :censored till fru.

Och vad i helvet e de för fel på vissa tjejer som vägrar sina män ha kompisar??!!!!

:arsele:mad::mad::mad:

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Och vad i helvet e de för fel på vissa tjejer som vägrar sina män ha kompisar??!!!!

:arsele:mad::mad::mad:

Izah,

Jag tror att:

Felet på vissa tjejer, killar också för den delen, är/kan vara att de känner sig otillräckliga i förhållande till de krav de har på sig från sin partner. Upplevda eller verkliga krav spelar ingen roll då resultatet blir detsamma. Effekten blir då att de ser kontakter som hot istället för vad det i själva verket kan vara, dvs inget mer än vänner i de händelser vännen är av samma kön som stämmer med sexuell attraktion.

Det man inte ska glömma är att det upplevda hotet för vederbörande är högst verkligt och inte ska förringas. Men genom god kommunikation och förmåga att lyssna på varandra så brukar sånt lösa sig.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Izah,

Jag tror att:

Felet på vissa tjejer, killar också för den delen, är/kan vara att de känner sig otillräckliga i förhållande till de krav de har på sig från sin partner. Upplevda eller verkliga krav spelar ingen roll då resultatet blir detsamma. Effekten blir då att de ser kontakter som hot istället för vad det i själva verket kan vara, dvs inget mer än vänner i de händelser vännen är av samma kön som stämmer med sexuell attraktion.

Det man inte ska glömma är att det upplevda hotet för vederbörande är högst verkligt och inte ska förringas. Men genom god kommunikation och förmåga att lyssna på varandra så brukar sånt lösa sig.

God kommunikation i form av att göra slut :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbannad på att sammandragningarna har börjat :( (8 veckor kvar att vara gravid...) Kiddot mår bra med toppenvärden. Men jag är fasiken inte redo än!

Hey, det är bra att träna sina "Abs of steel" du kommer att behöva det om nio veckor när det är på riktigt...

Spela lite musik för magen och klappa om den från mig!

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Hey, det är bra att träna sina "Abs of steel" du kommer att behöva det om nio veckor när det är på riktigt...

Spela lite musik för magen och klappa om den från mig!

Jag är nöjd om vi klarar 2 veckor till, ungefär så långt sträcker sig prognosen :gnissla
"Abs of steel"? Jo tack, donerar du? ;p Jag ska klappa om magen och hälsa från farbror GuW :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA