Idag är jag förbannad därför att...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ditt med? Min låter som en avgastrimmad BMW, vilket den också är antar jag. Ja, en BMW iaf, kanske inte så mkt trimmad...mest jävligt högljudd och skämmig faktiskt.

Tur att det finns ebay.de när bilfan vill ha nya delar.

Hur är avgasrör funtade..knepigt att byta? Måste man svetsa eller så?
Skulle jag kunna byta själv i en Gör-det-själv-hall om jag inte kan så mycket om bilar :p?
*jag viiiiill inte betala 2500 för avgasrör samt däckbalansering av två däck :(*

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skulle jag kunna byta själv i en Gör-det-själv-hall om jag inte kan så mycket om bilar :p?
*jag viiiiill inte betala 2500 för avgasrör samt däckbalansering av två däck :(*

Har du långa naglar så så ska du nog överväga att skita i att göra det själv.
Samma med frisyren, du kommer få ett frisöriskt(?) helvete i flera veckor efteråt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Det är olika från bil till bil.. Men med din lilla tvålkopp skulle jag tro att du inte behöver svetsa något.. Göra det själv är inga eg. problem. Ha en bunt verktyg å en burk avgaspasta så klarar du nog av det.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17

Tro mig, det är inte värt slitet. Uppsala avgasteknik bytte bakre delen av avgassystemet på en gammal häck jag hade för 1500 spänn, inkl delar och arbete. Var från mitten av bilen och bak, ingen kat iofs. Men jag bad dem trixa ihop något av delar de hade på lagret, blev finfint för de pengarna.

2500 skulle jag nog säga är ett bra pris för balansering och byte av auspuf med delar och arbete.

Men det är klart, i vanliga fall så är det helt enkelt så att man sliter bort det gamla och våldar på det nya :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Idag är jag förbannad för att jag hela tiden klämmer eller slår emot mitt ena pekfinger som jag lyckades få en skjutspik i igår:mad: :gnissla :huvet

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Om det är inkl arbete/material så är det billigt kvinna. :fatta!

Last edited:

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R

Jadu, som andra säger är det ju olika. Mitt behöver inte svetsas, men efter vad det såg ut så lär jag få kapa bultarna som håller ihop resterna med vinkelslip och vålda isär resten. Såvida inte ditt system är en enda sammanhängande enhet (som på t.ex. BMW E39) så torde det vara så att rören är inskjutna i varandra, och/eller så är det bultförband mellan de olika delarna. Dock brukar eländet rosta ihop duktigt, så våld, vilja, svordomar och mer våld är brukligt.

Om du kan göra det själv, tja, det beror väl på hur händig du är…förstås. Har tyvärr inget bättre svar än så. Svårt är det sannolikt inte, men som sagt skitit, trångt, tungt och bökigt.

2500 låter, som andra sagt, helt ok om det är inkl. material.

BMW åf vill ha 3000 för bara delarna, vad de vill ha för arbetet vill jag inte ens veta. De ville i.a.f. ha 20 lakan för att byta kamkedja på åket, så det säger väl en del.

Mrs. Laphroaig

Guest
För att den här daghelveten är som skapad av satan själv!

För att vädret helt plötsligt bestämde sig för att slå om och bli snorhalt just idag och jääävligt olämpligt tills imorgon !

För alla överstressade jävla slipsnissar i BMW som prompt ska om trots att jag till och med höll över tillåten hastighet

För att jag är grymt nervös inför morgondagen då det står väldigt mycket på spel.

och JA jag är förbannad !!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Först blir man förbannad idag när man läser SMCs medlemstidning, att dom i den listar typ "tummen up och ner" och på nån av listorna står det nånting om "fuckyouburout"! :mad:
Hör inte sånt dravel hemma på sport.com?

Sen blir man sur i gatan när man ser att den här kassa tråden bara har fått två röster, och båda dom två har röstat femmor! Fyhelvete. Sänkte snittet genom att rösta den som hemsk.
:tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Mitt avgassystem har pajat och min bil låter som en trimmad Subaru..vilket iof inte är fel..jag kan vänja mig vid att köra med öronproppar :p men den GÅR ju inte som en Subaru..inte ens som en Mazda..
Detta kommer att kosta mig :huvet

Välkommen till hatabilklubben. Min ska in på undersökning i morrn och har jag otur är låskistorna paj. Det betyder ca 1600 x 2 PLUS moms, PLUS arbetskostnad. Det blir DYRT :mad:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Insåg just att en gammal flamma här på SH numera är avreggad, vilket gör att jag inte längre kan läsa mina fina ord i hennes gästbok. :mad:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
För att den här daghelveten är som skapad av satan själv!

För att vädret helt plötsligt bestämde sig för att slå om och bli snorhalt just idag och jääävligt olämpligt tills imorgon !

För alla överstressade jävla slipsnissar i BMW som prompt ska om trots att jag till och med höll över tillåten hastighet

För att jag är grymt nervös inför morgondagen då det står väldigt mycket på spel.

och JA jag är förbannad !!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
Antar att du åker en liten bil, så måste man köra om. Sen BMWs har alltid företräde. Sen tycker jag du kan gå åt sidan och släppa förbi bilister.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Jag tror att det är den enklaste vägen faktiskt. Att lämna in alltså.
Teoretiskt sett så sitter avgassystemet ihop med skruvförband och packningar. I praktiken sitter dom ofta ihop med rostförband eftersom skruvarna har en egenhet att rosta och få runda skallar. Det är ett skitigt arbete att byta och man får räkna med många svordomar. Jag iakttog när dom bytte på en tidigare bil åt mig. Skruvar struntade dom i. Dom bara körde runt lite med skärbrännaren under och sen petade dom loss grejorna och klämde dit dom nya.

Arbetskostnaden för att byta avgassystemet är bara några hundringar på exempelvis Uppsala Avgasteknik (Ligger precis bredvid Lelles) jämfört med att du antagligen får tillbringa några timmar under bilen och sen lika många timmar till för att rengöra dig själv. Bilar har en tendens att bli ohyggligt smutsiga på undersidan och rostflagor och underredsmassa vill av någon anledning gärna sitta kvar i håret. Det är helt enkelt inte värt det att göra det själv.

Förresten blev jag själv ganska arg nu i veckan eftersom slitagevarnaren i bilen hävdade att mina bromsbelägg var slitna. Det visade sig att även skivorna var slitna så det blev att byta både och....till det facila priset av 6400.:jisses

Någon som vill köpa en Audi S6...Billigt. Resvervdelar och service är också billiga till den och inte är den törstig heller.:rolleyes:

Last edited:

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Jag har haft lunginflammation i 1,5 vecka. Får antibiotika och allt, men inget tycks hjälpa. Jag blir inte bättre. Det är inte heller så skoj!

Har aldrig haft lunginflammation, hur känns det?? :rolleyes:

Usch lider med er, det är verkligen inte skoj:pannkyss
Crazy K: ta en whiskey om inget annat hjälper.

Sura gnälliga pms-män (läs pojkar) gör mig förbannad :mad:

Hehe.. hoppas du inte mena att jag är en av dom där pms männen? :confused: För jag hade ont så in åt helvete igår/förrgår/dan före det.. MEN nu, t.o.m utan whiskeyn har jag kommit på bättringsvägen och är jävligt glad för det :) Om det blir ännu bättre tills imorn ska jag äta massor med mat!!! (något jag inte kunde tidigare, bara soppa och te:mad: )

Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Julen närmar sig = SKIT ska la bli kul o åka o fira jul me släkten iofs men har verkligen inte råd egentligen (kommer inte kunna köpa liftkort blir) samt allmänt nere. Därför e jag tjurig

Mrs. Laphroaig

Guest
Underkylt regn igår, minusgrader inatt och idag på morgonen så har det börjat snöa. Så jävla olämpligt.
From 14.30 kan det bli blixthalka och snöstorm om det så vill men fan inte innan det :huvet

Arg även för att jag är ännu mer nervös idag än vad jag var igår

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...