Idag är jag förbannad därför att...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Underkylt regn igår, minusgrader inatt och idag på morgonen så har det börjat snöa. Så jävla olämpligt.
From 14.30 kan det bli blixthalka och snöstorm om det så vill men fan inte innan det :huvet

Arg även för att jag är ännu mer nervös idag än vad jag var igår

Här lyser solen o det är klarblå himmel iofs bara 1+ Skulle väl va det man kan va lite förbannad för:mad: Att det inte är varmare:rolleyes:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag tror att det är den enklaste vägen faktiskt.

Förresten blev jag själv ganska arg nu i veckan eftersom slitagevarnaren i bilen hävdade att mina bromsbelägg var slitna. Det visade sig att även skivorna var slitna så det blev att byta både och....till det facila priset av 6400.:jisses

Någon som vill köpa en Audi S6...Billigt. Resvervdelar och service är också billiga till den och inte är den törstig heller.:rolleyes:

Yes, det håller jag med dig om.

Men du glömde nämna att upphängningarna förmodligen kommer vara torrspruckna så dessa också måste bytas. Som man naturligtvis inte har beställt så man blir sådär lagom glad när man står där med en bil utan avgassystem och inser detta.

Att försöka montera bort saker med verktyg på ett avgassystem är rätt onödigt eftersom du inte ska använda de prylarna igen.
Jag brukar tjöra med vinkelslipen att kapa bort skruvförbanden som håller ihop skiten.

Var glad att din slitagevarnare fungerar i öht. :hihi

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Att försöka montera bort saker med verktyg på ett avgassystem är rätt onödigt eftersom du inte ska använda de prylarna igen.
Jag brukar tjöra med vinkelslipen att kapa bort skruvförbanden som håller ihop skiten.

Slägga, spett och vinkelslip är oxå verktyg :mattias
Och du måste vara förbannad i den här tråden :mad:

Jag är förbannad för att jag har ont i nacken :mad:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Slägga, spett och vinkelslip är oxå verktyg :mattias
Och du måste vara förbannad i den här tråden :mad:

Jag är förbannad för att jag har ont i nacken :mad:

Jo, okej då!

Jag är förbannad för att jag gick upp kvart i sex i morse för att åka till besiktningen till 07.00 för att smöra lite så jag kunde göra en obokad efterkontroll (som dom egentligen börjar med kl 07.50), men se det gick inte!

Nepp, jag fick gott vänta till 07.50 och då eventuellt få smita mellan. Så då sket jag i det och åkte till jobbet istället.

Jag har dock inget att gnälla på över dom eftersom tiderna är tydliga, men lite småarg blir man ju ändå. Jag som är så tillmötesgående. :(

Jag är rätt säker på att jag skulle kunna klara det om jag kollade upp allt innan..men orka! Inte nu..skiten måste funka..snarast! Lämnar in den.

Det gör du rätt i, som sagt, det är ett bra pris. Särskilt i Uppsala antar jag.

Jag hade kunnat phullagat det åt dig om systemet inte var genomruttet, men då kanske det var tvunget att bytas ut efter nåt år ändå. :)
Det hade kostat gratis.

:gassvets

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Yes, det håller jag med dig om.

Men du glömde nämna att upphängningarna förmodligen kommer vara torrspruckna så dessa också måste bytas. Som man naturligtvis inte har beställt så man blir sådär lagom glad när man står där med en bil utan avgassystem och inser detta.

Var glad att din slitagevarnare fungerar i öht. :hihi

Jodå. Jag är nöjd med att slitagevarnaren fungerar. Jag slipper ju göra den den tråkiga grejen att man är långt hemifrån när det plötsligt börjar skrapa och skrika för att man kör stål mot stål och sen garanterat får byta skivor.

För övrigt har min bil fortfarande original avgassystem som suttit på sedan 1995. 12 år gammalt och fortfarande helt tätt och ingen rost. Audi/VW har tydligen outstanding kvalitet på just avgassystem enligt en kille på Blombergs Avgassystem i Uppsala. Tänk om allt hade samma kvalitet. Fast det hänger kanske ihop med hur man kör. :tungan

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Jag är förbannad för att jag var uppe och knullade hela natten igår och inte har bytt kalsonger idag.

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
... jag har fortfarande inte bytt kalsonger och tillråga på det så är jag en aningen full fortfarande efter gårdagens julbord.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jodå. Jag är nöjd med att slitagevarnaren fungerar. Jag slipper ju göra den den tråkiga grejen att man är långt hemifrån när det plötsligt börjar skrapa och skrika för att man kör stål mot stål och sen garanterat får byta skivor.

För övrigt har min bil fortfarande original avgassystem som suttit på sedan 1995. 12 år gammalt och fortfarande helt tätt och ingen rost. Audi/VW har tydligen outstanding kvalitet på just avgassystem enligt en kille på Blombergs Avgassystem i Uppsala. Tänk om allt hade samma kvalitet. Fast det hänger kanske ihop med hur man kör. :tungan

Mitt avgas på 75an har suttit på sedan 1988. OCh det är.. ehum.. inte tätt. :gnissla

Ena flexslangen hade helt enkelt rostat av helt vid den främre svetsningen. Men det var bara pula dit den och gassvetsa ihop skiten igen. Kanske håller tills bilen dör, dvs. om mindre än ett år.
Sen går nog karossen av på mitten tror jag.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag är förbannad på alla jävla snorvalpar som wurpar, får sina hojar stulna etc. som gör att mina eventuella ägandekostnader på en alp-twin blir dyngdyr!

Helvete. :mad:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
I have a dicky-hip, och det gör mig tokig. Hade samma problem på högersidan under hösten och fick genomgå _väldigt_ smärtsamma naprapatbehandlingar samtidigt som den enkla konsten "att gå" fick det att tåras i ögonen av smärta.

NU ska vi återuppleva detta helvete, men i den VÄNSTRA sidan. Lyckan är TOTAL! TJOHO!

:4skrika :huvet :huvet :mad:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hehe.. hoppas du inte mena att jag är en av dom där pms männen? :confused: För jag hade ont så in åt helvete igår/förrgår/dan före det.. MEN nu, t.o.m utan whiskeyn har jag kommit på bättringsvägen och är jävligt glad för det :) Om det blir ännu bättre tills imorn ska jag äta massor med mat!!! (något jag inte kunde tidigare, bara soppa och te:mad: )

En mckille kan aldrig vara en pmsman :tungan(skulle va pinky då :hihi)

:mad: Legat på sjukhus och är fortfarande inte bra o ingen trevlig stjärngosse kom o lussa för mig heller, den enda som fanns ville bara sticka(s) jäkla tajming :huvet måste bli bra tills jag åker till värmen den 20:e

Last edited:

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Rikspuckon som ska "praktisera sin rätt" i trafiken!

För ca 15 minuter sen rullade jag hemåt på Hägerstensvägen i stadiga 35(uppskattad verklig fart) när det från höger anslutande väg dyker upp en silvergrå A6 kombi av senare modell.
Jag noterar denna bil och gör som vanligt att jag lägger foten över bromsen, standard procedur när potentiella puckon(alla som vill korsa ens körbana) visar sig.
Vad han gör då medan jag kommer rullande(jag har ej bromsat än) är att han avancerar ännu mer för att till slut ta ett accelerationsskutt för att markera att han tänker köra, jag markerar att jag ska fram med att inte bromsa såpass hårt att han tror att jag tänker stanna, bara tillräckligt hårt för att undvika den eventuella olyckan som han så innerligt önskar oss båda, samt med att tuta.
Jag kör fram till honom i gåfart samtidigt som jag tittar på den här idioten som viftar med armarna och försöker gestikulera något som jag förmodar ska vara högerregeln, jag stannar och överväger att gå ut och tala honom till rätta men skiter i det med hänsyn till trafiken bakom mig.

Det jag anser ger mig rätt i det här fallet är den sträckade cykelbanan han måste korsa innan han kommer in på min körbana som jag minns agerar som väjningsplikt för honom, det och det faktum att jag kör på en större väg( har för mig att det stod nått om det utöver huvudled osv i trafikboken, för 6 år sen).
PUCKO! :mad:

Rätta mig om jag har fel! :mattias

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras