Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För ca 15 minuter sen rullade jag hemåt på Hägerstensvägen i stadiga 35(uppskattad verklig fart) när det från höger anslutande väg dyker upp en silvergrå A6 kombi av senare modell.
Jag noterar denna bil och gör som vanligt att jag lägger foten över bromsen, standard procedur när potentiella puckon(alla som vill korsa ens körbana) visar sig.
Vad han gör då medan jag kommer rullande(jag har ej bromsat än) är att han avancerar ännu mer för att till slut ta ett accelerationsskutt för att markera att han tänker köra, jag markerar att jag ska fram med att inte bromsa såpass hårt att han tror att jag tänker stanna, bara tillräckligt hårt för att undvika den eventuella olyckan som han så innerligt önskar oss båda, samt med att tuta.
Jag kör fram till honom i gåfart samtidigt som jag tittar på den här idioten som viftar med armarna och försöker gestikulera något som jag förmodar ska vara högerregeln, jag stannar och överväger att gå ut och tala honom till rätta men skiter i det med hänsyn till trafiken bakom mig.

Det jag anser ger mig rätt i det här fallet är den sträckade cykelbanan han måste korsa innan han kommer in på min körbana som jag minns agerar som väjningsplikt för honom, det och det faktum att jag kör på en större väg( har för mig att det stod nått om det utöver huvudled osv i trafikboken, för 6 år sen).
PUCKO! :mad:





Rätta mig om jag har fel! :mattias
Du retar dig på ditt eget uppträdande?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kände mig trött och hängig i går när jag gick till jobbet, men min jobbarkompis ringde och sjukskrev sig, så jag bet ihop och jobbade.
Efter lunch insåg jag att jag var på väg att bli sjuk lagom till helgen.

När jag slutade för dagen var jag riktigt risig, så sedan dess har jag legat med dubbla filtar.

På måndag är jag illa tvungen att jobba igen :huvet
 

Dominator-Rocks

Guest
Min sambo :huvet

Edit: Samt förkylning, mig själv, mitt gamla jobb, arbetsförmedlingen mm mm mm mm en jävla massa helt enkelt :mad:


Arbetslös :huvet
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fått feber och halsflussen knackar på axeln, fan så klen man känner sig. Dra åt helvete med er människor som går till jobbet skjuka, spö ska ni ha!! :mad: :mad: :mad:
 

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
En mckille kan aldrig vara en pmsman :tungan(skulle va pinky då :hihi)

:mad: Legat på sjukhus och är fortfarande inte bra o ingen trevlig stjärngosse kom o lussa för mig heller, den enda som fanns ville bara sticka(s) jäkla tajming :huvet måste bli bra tills jag åker till värmen den 20:e

Jävligt sant :hihi

Ahh fyfan.. inte ens en tomte?? Bättre nu då? Ner till värmen skulle va riktigt skönt, vars ska du?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jävligt sant :hihi

Ahh fyfan.. inte ens en tomte?? Bättre nu då? Ner till värmen skulle va riktigt skönt, vars ska du?

Japp nu är det finemang...:tummenupp känns betydligt bättre när jag kom hem och blev ompysslad av min "personliga nurse"

Kommer åka till Bangkok för att sedan åka vidare till puket.

Hm..argtråden va det ja....lite smågrinig på att min nya mobil inte har laddat färdigt än :huvet

Nu när jag tänker tillbaka fick jag ingen lussekatt på lucia, inte ens en pepparkaka...:mad:


Dubbeltvi :mad: x flera...de där vita äckliga prickarna som faller ner ligger kvar
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Weilande!! Jag hatar det. Vem uppfann det? Jag går på ICA med mitt influensatunga huvud och så är det någon jävel som skriker ut julsånger i högtalarna. VARFÖR?? Julsånger är jobbiga nog..måste man skrika ut dom också? Och det som stör mig ÄNNU mer är att det är vita wannabespirituella mongon som gör det.
SLUTA!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top