Och NEJ jag drack ingen alkohol igår!
Kanske det som e felet?
Blir förbannad på mig själv när man inte kan vara nöjd med hur man är skapt. För varför försöker man år efter år förändra sig själv när man vet att det inte går göra något åt det.
Finns det verkligen en människan som är nöjd med hur han eller hon ser ut oavsett skavanker? Allstå verkligen nöjd, då man kan se sig själv i speglen och beskåda sin stora rumpa, breda höfter, konstig näsa och pluffsiga mage och ändå känna att man trivs med sig själv och tycka att man ser bra ut.
Finns den människan? Isåfall får dom gärna berätta hur man går tillväga
Finns det verkligen en människan som är nöjd med hur han eller hon ser ut oavsett skavanker?
Det finns ganska många, dom kallas män.
En man kan ställa sig naken framför spegeln, dra in fläsket lite och klia sig i flinten och tänka "fan jag är snygg för min ålder!"
Oavsett ålder...
Jag vet inte varför det är så, men det är djupt orättvist och skillnaden börjar redan tidigt i ålder.
(Edit)
Dessutom är du skitsöt och har redan fångat dig en gubbe, så du ska inte klaga!
Ja psyket, yttre krav, och en från början skev självbild ställer till det för många (oftast kvinnor)
Galna ideal och oförmåga att vara nöjd med det man har/hur man ser ut står säkerligen för 99% av all ångest idag.
T.o.m yngre tonårstjejer beter sig i mallen.
Hur gör man då?
Jag brukar fundera för mig själv vad som krävs för att livet ska kännas bra.
Och tyvärr är det lätt att fastna i plattityder och självklarheter.
Dessvärre är det oftast dessa "självklarheter" som är svaret.
Det är bara det att man själv oftast är blind för deras existens.
Och skule man nu inte vara det eler få hjälp av en vän att peka ut dem, så är ju vägen dit det svåraste av allt.
Men EN grej för att bryta trenden är att lära sig säga stopp.
En annan: Att oxå lära sig vara nöjd. Ja. Nöjd. Hitta SMÅ saker i vardagen som faktiskt ÄR livet. (det är sketasvårt, och det är en balansgång. Det får ju inte bli självbedrägeri där man säger sig vara lycklig över allt, trots att man tycker att det är piss, utan måste vara äkta... hr det går till är svårt att förklara dock... det kräver lite tankar)
Och sen att oxå tillåta sig att ha drömmar.
Verkliga drömmar, som inte nödvändigtvis måste vara realistiska.
Det är drömmarna som håller oss vid liv.
Den dan man ev. blir miljonär och har levt alla drömmar tar nog iaf mitt liv slut.
Sist men inte minst måste man ha någon att dela glädjen (och sorgen med) för att ensam uppleva och leva det gör en isolerad.
Idag e ja förbannad därför att en moralkärring av värsta typen försökte få mig och plocka upp hundskiten efter vovven. Ja sa att de brukar ja men idag har hon diare så de bler lite svårt. Käringen försökte på alvar få mig att skrapa upp skiten med påsen med argumentet annars ringer jag polisen. Ja ring polisen du dom blir säkert lyckliga. Sen gick helvetet bakom mig i 100m och tradade om diverse lagar och uppförande
Ja psyket, yttre krav, och en från början skev självbild ställer till det för många (oftast kvinnor)
Galna ideal och oförmåga att vara nöjd med det man har/hur man ser ut står säkerligen för 99% av all ångest idag.
T.o.m yngre tonårstjejer beter sig i mallen.
Hur gör man då?
Jag brukar fundera för mig själv vad som krävs för att livet ska kännas bra.
Och tyvärr är det lätt att fastna i plattityder och självklarheter.
Dessvärre är det oftast dessa "självklarheter" som är svaret.
Det är bara det att man själv oftast är blind för deras existens.
Och skule man nu inte vara det eler få hjälp av en vän att peka ut dem, så är ju vägen dit det svåraste av allt.
Men EN grej för att bryta trenden är att lära sig säga stopp.
En annan: Att oxå lära sig vara nöjd. Ja. Nöjd. Hitta SMÅ saker i vardagen som faktiskt ÄR livet. (det är sketasvårt, och det är en balansgång. Det får ju inte bli självbedrägeri där man säger sig vara lycklig över allt, trots att man tycker att det är piss, utan måste vara äkta... hr det går till är svårt att förklara dock... det kräver lite tankar)
Och sen att oxå tillåta sig att ha drömmar.
Verkliga drömmar, som inte nödvändigtvis måste vara realistiska.
Det är drömmarna som håller oss vid liv.
Den dan man ev. blir miljonär och har levt alla drömmar tar nog iaf mitt liv slut.
Sist men inte minst måste man ha någon att dela glädjen (och sorgen med) för att ensam uppleva och leva det gör en isolerad.
Men det handlar inte om livet och vad som gör en lycklig. Jag är lycklig och jag älskar mitt liv. Det handlar bara om hur man ser på sig själv, jag vill kunna vara nöjd över min knubbiga mage och mina kära lovehandels. Hur lyckas man med sånt?
Så lysande skrivet! _Flyttar upp dig på idollistan nu.
Inte?
Så du är lycklig över sin självbild?
Inte det?
Nej då ser du ju att självbilden ÄR en stor del av ditt liv och en del av vardagen.
Det påverkar dig ju? Eler hur?
Så då är det ju en del av livet.
Och som gör dig om inte olycklig, så iaf missnöjd.
Och det är väl en viktig bit av livet?
Och eftersom du (nog?) ändå klagar oavsett hur du ser ut, så är det det jag sa: Förmågan att lära sig vara nöjd (med det man har) som du får öva på.
Tack Cuba!
Jag har varit med några varv...
Idag e ja förbannad därför att en moralkärring av värsta typen försökte få mig och plocka upp hundskiten efter vovven. Ja sa att de brukar ja men idag har hon diare så de bler lite svårt. Käringen försökte på alvar få mig att skrapa upp skiten med påsen med argumentet annars ringer jag polisen. Ja ring polisen du dom blir säkert lyckliga. Sen gick helvetet bakom mig i 100m och tradade om diverse lagar och uppförande
Nångång kanske man blir lika klok som dig. Annars får jag bli man.
Nångång kanske man blir lika klok som dig. Annars får jag bli man.
Världen vore kuslig om det finns folk som är mer korkade än jag kan vara ibland
Men ibland glimmar det till i talgdanken
Saken är iaf den, att ytterst få människor kan förlika sig med sitt öde.
Man vill gärna tro att: OM jag hade gjort DET, och inte det, och om jag oxå hade gjort si ist för så, så hade jag minsann...osv, och sen lindar man in sig i en massa självbedrägerier och lögner om hur fantastisk man är och vilka idioter alla andra är som inte inser det.
En falig sits, för då är man nära att bli bitter.
Sen sitter man där och dricker sprit och äter en hel våning i Alladinasken för sig själv medan tårarna rinner...
Inte bra!
Så SKIT istället i vad "alla andra" tycker och gör.
(I klartext: det du TROR att de säger och gör. Det är bara tankar i ditt huvud som oftast bara är hjärnspöken och som trycker ner dig ytterligare i skiten med nya krav och mer missnöjdhet)
Kör DITT race.
Kör så långt DU kan komma på DIN stig.
Kör ingen annans.
10Kg övervikt blir en flugskit på ett papper i rymden i jämförelse med allt BRA som finns, och jämfört med de VERKLIGA problem som oxå existerar.
Utseende blev plötsligt så...off.
Är jag en lycklig människa?
Jag inbillar mig det.
Jag har drömmar.
Men - det skulle man ju ha!
...och äter en hel våning i Alladinasken för sig själv ...
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari