Idag är jag förbannad därför att...

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Det där med fågelskitsbombning har jag hört en liknande variant av förklaring på som Skrotnisse hade. Nämligen att dom föredrar att dumpa lasten i vatten. Har man då knullputs så speglar sig himlen i taket/tanken etc vilket får dom att tro att fordonet i fråga är en vattenpöl eller nåt. Detta gör då att de små kräken siktar just där. Min erfarenhet säger mig att det tråkigt nog faktiskt verkar stämma.

Att min nuvarande hoj är gul har inte gjort den mer utsatt som nån skrev. Verkar mer ha med tvättad kontra otvättat att göra.:va

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är så förbannad och förtvivlad på att det är 2:a veckan som man ligger med trasig kropp efter krocken :( Åkte till jobbet igår för att sitta i bubbelbadet och försöka slappna av vilket gav resultatet sängläge med feber :( Suck och förbannelse!

Låter riktigt jobbigt. Får hoppas det blir bättre snart.

Det där med fågelskitsbombning har jag hört en liknande variant av förklaring på som Skrotnisse hade. Nämligen att dom föredrar att dumpa lasten i vatten. Har man då knullputs så speglar sig himlen i taket/tanken etc vilket får dom att tro att fordonet i fråga är en vattenpöl eller nåt. Detta gör då att de små kräken siktar just där. Min erfarenhet säger mig att det tråkigt nog faktiskt verkar stämma.

Att min nuvarande hoj är gul har inte gjort den mer utsatt som nån skrev. Verkar mer ha med tvättad kontra otvättat att göra.:va

Mjoh, det är ju möjligt. Inte helt omöjligt att bombmattan de la över glidaren var en ren smaksak heller, för den var inte blank alls. :) (Jaaa, förutom kromet då iofs)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Gröna bilar verkar mer utsatta än eljest.

Hade en teori om att de misstog det för gräs om det nu inte är av utstuderad illvilja, vilket jag inte håller för otroligt. I den här tätorten aktar man sig noga för att köpa grön bil igen.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Gröna bilar verkar mer utsatta än eljest.

Hade en teori om att de misstog det för gräs om det nu inte är av utstuderad illvilja, vilket jag inte håller för otroligt. I den här tätorten aktar man sig noga för att köpa grön bil igen.

Då lär man nog måla om bilen mao. :crash

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
:mad:
En flock måsar hade övat prick på min hoj när jag kom ut från jobbet idag. Tvättade den så sent som igår, och lade lite tid på det för att få ordentlig knullputs. För bannade jävla skitfåglar.
Bara att åka och tvätta av hela hojen igen. Borde fan spänna upp ett stort vajernät med tunna trådar mellan husen på jobb så att de asen blir strimlade när de går in för bombning.

Du får skylla dig själv när du bor vid havet. :D:D Tyvärr så är det en flock med måsjävlar som häckar på taket på jobbet så min bil har blivit nerskitad ett antal gånger. Det värsta är när de får ungar som inte kan flyga ännu utan springer runt på parkeringen, då kommer de vuxna asen och attackerar när man går där.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du får skylla dig själv när du bor vid havet. :D:D Tyvärr så är det en flock med måsjävlar som häckar på taket på jobbet så min bil har blivit nerskitad ett antal gånger. Det värsta är när de får ungar som inte kan flyga ännu utan springer runt på parkeringen, då kommer de vuxna asen och attackerar när man går där.

När de ändå har skitit på en så är det ju bara att kuta ikapp ungen och vrida nacken av den och kasta iväg den från parkeringen? :näsblod

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Tyskland kanske godkänner att skicka Sea Shepherds Paul Watson till Costa Rica för en säker död, naturligtvis på efterfrågan av den jävla hajfensmaffian. KUL! Känns som om det är kört för alla fina hajar nu... Önskar en grym död åt Costa Ricas maffia.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tyskland kanske godkänner att skicka Sea Shepherds Paul Watson till Costa Rica för en säker död, naturligtvis på efterfrågan av den jävla hajfensmaffian. KUL! Känns som om det är kört för alla fina hajar nu... Önskar en grym död åt Costa Ricas maffia.

Rent sådär håller jag med om att situationen är jävligt obehaglig, men samtidigt... Jag vet inte, gillar bara inte militanta djurrättsaktivister. Det finns bättre sätt att protestera på än misshandel, skadegörelse och allmänt rövarliv. Han verkar ju inte direkt ha varit rädd om sig och sitt rykte den gode kaptenen, ett antal tidigare domar/åtal samt bannlysningar i diverse länder. Det verkar ju snarare som att han vill bli gjord martyr av liksom... Det ÄR för jävligt med tjuvfiske och valjakt etc, men det är fan illa att leka frihetskämpe på det sätt som vissa trädkramare och minkutsläppare gör...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Rent sådär håller jag med om att situationen är jävligt obehaglig, men samtidigt... Jag vet inte, gillar bara inte militanta djurrättsaktivister. Det finns bättre sätt att protestera på än misshandel, skadegörelse och allmänt rövarliv. Han verkar ju inte direkt ha varit rädd om sig och sitt rykte den gode kaptenen, ett antal tidigare domar/åtal samt bannlysningar i diverse länder. Det verkar ju snarare som att han vill bli gjord martyr av liksom... Det ÄR för jävligt med tjuvfiske och valjakt etc, men det är fan illa att leka frihetskämpe på det sätt som vissa trädkramare och minkutsläppare gör...

Håller absolut med, men det har ju gett folk respekt... Det Rob Stewart gör, som gjorde filmen Sharkwater, är däremot kanon. Han visar folk vad som egentligen händer och utan köpare finns det såklart ingen marknad. Han råkade ju dock ut för precis samma sak, maffian i Costa Rica fick nästan tag på honom, han var tvungen att fly landet. Men just nu känns det faktiskt som att det är ganska kört för hajarna i Costa Rica :/ Så det som krävs är ju att folk slutar köpa hajfenor. Men det verkar ju inte hända... Så jag tycker att det Watson gör är modigt ändå, för det finns inga lagar för dessa fiskare att frukta i Costa Rica, då maffian är lag, i princip. Det är verkligen extremt korrumperat. Men hajfensfiske har förbjudits i en jävla massa länder efter Sharkwater, och det är ju bra! Men det behövs någon som tar hand om dem som fortsätter fiska ändå... Så jag känner mig också lite delad gällande detta. Uff.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Håller absolut med, men det har ju gett folk respekt... Det Rob Stewart gör, som gjorde filmen Sharkwater, är däremot kanon. Han visar folk vad som egentligen händer och utan köpare finns det såklart ingen marknad. Han råkade ju dock ut för precis samma sak, maffian i Costa Rica fick nästan tag på honom, han var tvungen att fly landet. Men just nu känns det faktiskt som att det är ganska kört för hajarna i Costa Rica :/ Så det som krävs är ju att folk slutar köpa hajfenor. Men det verkar ju inte hända... Så jag tycker att det Watson gör är modigt ändå, för det finns inga lagar för dessa fiskare att frukta i Costa Rica, då maffian är lag, i princip. Det är verkligen extremt korrumperat. Men hajfensfiske har förbjudits i en jävla massa länder efter Sharkwater, och det är ju bra! Men det behövs någon som tar hand om dem som fortsätter fiska ändå... Så jag känner mig också lite delad gällande detta. Uff.

Han är en klantskalle som gör mer skada än nytta.

tkdrille

Guest
Jag kanske inte är direkt förbannad, mer hoppet som gav upp en smula igår. Min kära älskade bil strejkade med att på något vis smälla av fjäderbenet så den skrapar på insidan av vänster framhjul.
Vad som gått av och jävlats med mig har jag inte kollat riktigt noga, för igår trodde jag de först var en broms som la på sig tvärt, sen övergick funderingen över att de var drivaxeln som kollapsat då de lät skumt.

Sen idag när vi drog upp bilen på bilkärran och skulle spänna med band runt hjulen så märker vi att de inte går att dra remmen nerför bakom och känner att de skrapat upp gummit.

Jaja så nu har jag lit mer att göra på min fritid.

Tommy.exe

Guest
För att nån jävla lodis orkade slå in rutan på familjepulkan. Tjejens plånbok låg i handskfacket och det totala bytet blev 60kr.

Självrisk. :(

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Återigen min egen dumhet. :huvet
Man kanske skulle kunna räkna ut att butikerna stänger lite tidigare idag. :näsblod

Men men, får väl bli kängor på krogen i helgen då... :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hann klippa ungefär 3 meter med åkgräsklipparen innan något pajade och remmarna trasslade ihop sig :mad:
Till råga på allt så låter det om motvikten på veven, smäller som fan ibland. Inget att göra dock, de blir tydligen slappa med tiden och det är inte värt att laga.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Tänkte inte på att det var en religös högtid idag och därav kommer inte min beställning som jag gjorde igår komma imorgon som jag hade tänkt utan det blir väl till efter helgen då...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati