Idag är jag förbannad därför att...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Annars till problemet, helt sporadiskt avstängande? Eller när du gör nått spec? Ev att den är inställd på att gå i viloläge efter en stund o problemet är att du inte kan "väcka" den? Isf går den att "väcka" om du manuellt sätter den i viloläge?

Ja helt sporadiskt och när man sitter och använder datorn. Nej det går inte att väcka den på något sätt utan det enda är att starta om den på on/off knappen.

Däremot väljer jag själv att sätta datorn i viloläge går den enkelt att väcka genom att trycka på nån tangent eller röra musen.

tkdrille

Guest
Ja helt sporadiskt och när man sitter och använder datorn. Nej det går inte att väcka den på något sätt utan det enda är att starta om den på on/off knappen.

Däremot väljer jag själv att sätta datorn i viloläge går den enkelt att väcka genom att trycka på nån tangent eller röra musen.

Jag har exakt samma problem med min att den lägger sig i viloläge så skärmen är svart. Dock laptop. Jag vet att den är överhettad när den gör så. Men jag orkar inte göra vid det. Men man kanske borde.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11

Kan mycket väl vara värmeproblem som sagts innan. Men ifall tempraturerna är okey så skulle jag börja med o utesluta del efter del.
Gammla hårdisken kvar? isf prova byta. Ta ur ramminnerna o prova en i taget, ev byta plats på dom. Om du kan köra utan grafikort så prova ta bort det. Kan iof vara moderkortet oxå men svårt o testa om du inte har ett nytt.

Såg du skrev att du inte var så van med datorer så dra en snabb googling på statisk elektricitet dator ifall du skulle börja skruva. Brukar vara rätt överdrivet risk enligt mej men better safe then sorry.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Efter att min stationära dator "kraschade" så lämnade jag in den hos en lokal datafirma för felsökning där dom hävdade att grafikkortet var stekt, bad dom byta det samt montera en större hdd och större internminne.

Efter det har jag haft datorn inlämnad 2 ggr för felsökning då den imellanåt helt plötsligt lägger sig själv i viloläge och då går det inte att "väcka" den på nåt sätt utan att starta om den.
Jag lurar på om det kan vara så att moderkortet fick sig en smäll när grafikkortet kraschade och därmed är instabilt, vad tror folket som är lite mer kunniga än en annan?

Vad är det för spec på datorn?

Först och främst, inaktivera viloläget helt och hållet!
Kontrollpanelen --> System och underhåll --> Energialternativ --> Välj Hög prestanda --> Ändra schemainställningar -> Fortsätt datorn i viloläge: Aldrig --> Ändra avancerade inställningar --> Se så allt är inaktiverat!

In i bios och gå in under "Power management" --> följ den här guiden

Hände detta efter att du bytte grafikkort? Dålig nätaggregat? Vanligast med för klent nätagg är dock att datorn rebootar eller lägger av helt...

In i loggboken och kolla så att det inte är ett program eller liknande som sätter datorn i viloläge:
Gå till starmenyn --> skriv "cmd" i sökrutan --> skriv " eventvwr" --> leta runt
(skriv in orden utan "")

Uppdatera bios, vet att bla Asus P6t delux har haft problem med tidiga bios versioner samt viloläget... Kolla change loggen på tillverkarens hemsida. (görs dock på egen risk!!!)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Förbannad för att jag fått parkeringsböter i garaget på jobbet... frågade i receptionen var jag kunde stå med hojen, och eftersom jag har access till garaget tyckte dem att jag skulle kolla om det inte fanns några mc-rutor... sagt och gjort, hittade dem under en massa rör (där bilar inte får plats helt enkelt) och ställer mig där. Efter några dagar får jag böter för att jag står på icke uthyrd plats.
Ringer och pratar med dem och säger att de i receptionen sa att jag skulle leta upp dessa rutor men icke då, vi som företag hyr tydligen inte några mc-rutor så där får jag inte stå... däremot om jag sätter min fina lapp som identifierar att jag får stå på våra rutor och ställer mig på en av våra bil-rutor så är det ok... så jag frågade om hon hade nån aning om hur länge en sådan lapp kommer få vara kvar på min motorcykel... hon insåg problemet och tyckte att jag skulle stå på en mc-ruta... jo tjena, det gjorde jag men fick böter... då tycker hon att jag skall ha parkeringstillståndet på fordonet så jag får påminna henne igen om att den förmodligen inte kommer få sitta kvar PÅ MIN MOTORCYKEL.
Till sist inser hon dilemmat och skall undersöka saken och återkomma. :huvet

Det underbara är också att dessa typ 12st mc-rutor är helt outnyttjade men den stackars ensamma rutan för MC utanför byggnaden är proppfull + att folk ställer hojarna ut i rabatten. :död
Varför inte göra det enkelt för folk. :huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förbannad för att jag fått parkeringsböter i garaget på jobbet... frågade i receptionen var jag kunde stå med hojen, och eftersom jag har access till garaget tyckte dem att jag skulle kolla om det inte fanns några mc-rutor... sagt och gjort, hittade dem under en massa rör (där bilar inte får plats helt enkelt) och ställer mig där. Efter några dagar får jag böter för att jag står på icke uthyrd plats.
Ringer och pratar med dem och säger att de i receptionen sa att jag skulle leta upp dessa rutor men icke då, vi som företag hyr tydligen inte några mc-rutor så där får jag inte stå... däremot om jag sätter min fina lapp som identifierar att jag får stå på våra rutor och ställer mig på en av våra bil-rutor så är det ok... så jag frågade om hon hade nån aning om hur länge en sådan lapp kommer få vara kvar på min motorcykel... hon insåg problemet och tyckte att jag skulle stå på en mc-ruta... jo tjena, det gjorde jag men fick böter... då tycker hon att jag skall ha parkeringstillståndet på fordonet så jag får påminna henne igen om att den förmodligen inte kommer få sitta kvar PÅ MIN MOTORCYKEL.
Till sist inser hon dilemmat och skall undersöka saken och återkomma. :huvet

Det underbara är också att dessa typ 12st mc-rutor är helt outnyttjade men den stackars ensamma rutan för MC utanför byggnaden är proppfull + att folk ställer hojarna ut i rabatten. :död
Varför inte göra det enkelt för folk. :huvet

Det hadde inte gått jävligt lätt att ha parkeringstillstånd efter reg. nr. istf en lappjävel?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tydligen kan jag få regnumret inskrivet på den där lappen... men något säger mig att den kommer försvinna från hojen lika lätt ändå.

Näe, men jag menar att dom kan ju ha en databas dit hyraren anmäler regnummer på fordon som får parkera i huset. Sen kan dom ju lappa fordon med regnummer som inte finns i listan, om dom nu promt skall lappa.

Självklart kan man ju nalla en regskylt med, men det är ju lite mindre risk ändå än med en papperslapp, som lika gärna kan blåsa bort som att bli nallad.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:mad:
En flock måsar hade övat prick på min hoj när jag kom ut från jobbet idag. Tvättade den så sent som igår, och lade lite tid på det för att få ordentlig knullputs. För bannade jävla skitfåglar.
Bara att åka och tvätta av hela hojen igen. Borde fan spänna upp ett stort vajernät med tunna trådar mellan husen på jobb så att de asen blir strimlade när de går in för bombning.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förbannad för att jag fått parkeringsböter i garaget på jobbet...
3 regler som parkeringsbolagen kör med:
* Är det regelvidrigt parkerat? = Lappa.
* Är det i reglernas gråzon? = Lappa.
* Är det helt korrekt parkerat? = Lappa.

Rent generellt kan man säga att de om de kommer åt att lappa, så kommer de göra det. Finns alltid nån paragraf de kan luta sej mot, och sunt förnuft ingår inte där.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
:mad:
En flock måsar hade övat prick på min hoj när jag kom ut från jobbet idag. Tvättade den så sent som igår, och lade lite tid på det för att få ordentlig knullputs. För bannade jävla skitfåglar.
Bara att åka och tvätta av hela hojen igen. Borde fan spänna upp ett stort vajernät med tunna trådar mellan husen på jobb så att de asen blir strimlade när de går in för bombning.

Är din hoj gul? Jag har hört att fåglar drar sig till färgen gul.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Är din hoj gul? Jag har hört att fåglar drar sig till färgen gul.
Nej, svart. Men måsjävlarna verkar välja ut ett mål längsmed gatan som ska tokskitbombas. Ibland står det en bil och är helt full, ibland nån hoj, ibland en skylt eller buske typ... Den här gången var det bara min tur. Det var fullt med måsskit på en kvadratmeters yta runt min hoj, helt tomt resten av hojparkeringen. Förra veckan var det en glidare som stod i andra änden av hojparkeringen som blev attackfekaliserad på samma sätt.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Folk som kopplar ur saker ur bio:n på jobbet och kopplar in FEL igen. Jag vet inte hur mycket nytta en HDMI-kabel gör när den går från en Blu-ray-spelar till en Tvix-mediaspelare istället för receiver:n men det är ju inte så användbart. :huvet
VARJE gång jag går in där måste jag koppla om en massa. :mad:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Folk som kopplar ur saker ur bio:n på jobbet och kopplar in FEL igen. Jag vet inte hur mycket nytta en HDMI-kabel gör när den går från en Blu-ray-spelar till en Tvix-mediaspelare istället för receiver:n men det är ju inte så användbart. :huvet
VARJE gång jag går in där måste jag koppla om en massa. :mad:

Koppla det rätt och limma fast skiten. :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, svart. Men måsjävlarna verkar välja ut ett mål längsmed gatan som ska tokskitbombas. Ibland står det en bil och är helt full, ibland nån hoj, ibland en skylt eller buske typ... Den här gången var det bara min tur. Det var fullt med måsskit på en kvadratmeters yta runt min hoj, helt tomt resten av hojparkeringen. Förra veckan var det en glidare som stod i andra änden av hojparkeringen som blev attackfekaliserad på samma sätt.

Det påstås att måsar attackbombar i anfallärbästaförsvar syfte.
Detta beteende kan utlösas av att en mås ser sin egen spegelbild.

Har du måhända en blank lackyta eller liknande?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det påstås att måsar attackbombar i anfallärbästaförsvar syfte.
Detta beteende kan utlösas av att en mås ser sin egen spegelbild.

Har du måhända en blank lackyta eller liknande?

Mjah, den är blanksvart, och den var relativt nytvättad, men inte direkt så att man ser sin spegelbild.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Är så förbannad och förtvivlad på att det är 2:a veckan som man ligger med trasig kropp efter krocken :( Åkte till jobbet igår för att sitta i bubbelbadet och försöka slappna av vilket gav resultatet sängläge med feber :( Suck och förbannelse!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati