Förbannad för att jag fått parkeringsböter i garaget på jobbet... frågade i receptionen var jag kunde stå med hojen, och eftersom jag har access till garaget tyckte dem att jag skulle kolla om det inte fanns några mc-rutor... sagt och gjort, hittade dem under en massa rör (där bilar inte får plats helt enkelt) och ställer mig där. Efter några dagar får jag böter för att jag står på icke uthyrd plats.
Ringer och pratar med dem och säger att de i receptionen sa att jag skulle leta upp dessa rutor men icke då, vi som företag hyr tydligen inte några mc-rutor så där får jag inte stå... däremot om jag sätter min fina lapp som identifierar att jag får stå på våra rutor och ställer mig på en av våra bil-rutor så är det ok... så jag frågade om hon hade nån aning om hur länge en sådan lapp kommer få vara kvar på min motorcykel... hon insåg problemet och tyckte att jag skulle stå på en mc-ruta... jo tjena, det gjorde jag men fick böter... då tycker hon att jag skall ha parkeringstillståndet på fordonet så jag får påminna henne igen om att den förmodligen inte kommer få sitta kvar PÅ MIN MOTORCYKEL.
Till sist inser hon dilemmat och skall undersöka saken och återkomma.
Det underbara är också att dessa typ 12st mc-rutor är helt outnyttjade men den stackars ensamma rutan för MC utanför byggnaden är proppfull + att folk ställer hojarna ut i rabatten.
Varför inte göra det enkelt för folk.