Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kanske det, men å andra sidan så är det inte bara turkar som turkprutar längre... När man får inte alls särskilt turkiga mail i stil med "Tja! Vad säger du om si och så många tusen mindre? mvh någon" så verkar det ju inte längre vara en kulturgrej utan snarare någon som enbart är ute efter att göra sig en hacka oavsett varans egentliga värde. Jaja, man ska väl vara glad att det finns en del som inser att "detta är en bra deal" och som slår till helt utan att bråka om det.
Och visst prutar jag utomlands, men där är det lite en annan grej för mig. Utgångspriset på thailändska marknader är ju ALLTID väl över marknadsvärdet på prylen, prutar man inte blir man rejält blåst då grejen i fråga med all sannolikhet kostat säljaren sisådär en 1/30 av vad han vill ha för grejen. De räknar med att man ska pruta, och gör man det inte blir man lurad. Men när det handlar om "Äkta vara" utannonserat till ett väldigt rimligt pris, då ser jag mindre poäng med turkprutet... Men som du säger, det bästa man kan göra är väl egentligen att inte bry sig.
En vara har inget egentligt egenvärde. Den har bara det värde vi sätter på den.
Således sätts värdet av säljarens vilja att bli av med varan samt köparens vilja att betala för varan.
Jag drar mej inte för att pruta på varor även om priset är väldigt bra.
I bästa fall får jag varan till ännu bättre pris. I sämsta fall får jag vänta till nästa tillfälle.
Exakt, vore det en sån där panikskit/kräkning som en del kan råka ut för på fyllan har man ju knappast dasspapper med sig. Detta känns ju mer som hämnd eller något... Jävligt äckligt oavsett, inget man blir glad av att se när man vaknar på morgonen och går ut i trädgården för att hunden ska få bli rastad (hunden försökte dessutom sätta i sig en del av "lämningarna", vilket blir äckligt på helt nya nivåer när man dessutom måste göra rent hunden...). Fyfan...
Och äckligheten når ännu högre nivåer när man inser att hundägare väldigt ofta gillar att pussas med sina hundar, och att hundar väldigt ofta gillar att äta människobajs.
:zpy :zpy :zpy
Hundägare... :dummer

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lin alg är ju den roliga matten. :7peta

Men jo, jag tror att alla som läst matte har känt sig dumma som spån i stort sett hela tiden för små ögonblick av "Aha" vilket bara får en att känna sig ännu mer korkad för att det var så lätt. :huvet
Nej, det är den inte:7peta

Rent krasst tyckte jag nog att den praktiskt användbara matten upphörde i gymnasiematte D. Ni vet det där man säger när man är liten, "vad ska jag använda detta till i det praktiska livet?", jag tycker ändå att matten upp till D var praktiskt användbar. Matte E och övrig teoretisk matematik är bara användbar på högre nivå och i de teoretiska beräkningar som krävs där. Så nej, den roliga och användbara matten har jag varit utan länge...:gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
JAg gick upp för en timme sen... Fyfan för att jobba på fel sida stan och fyfan för byggtider..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
glömde fyfan för sl blir nog bil i fortsättningen annars slutar de med att jag inte kommer ut från rättspsyk

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Som egentligen betyder "oj, jag försov mig lite, men vad skönt att ha ett jobb att gå till" right?

Det ligger faktiskt lite i vad han säger, jag kan inte för mitt liv förstå varför vi hantverkare ska börja jobba klockan 7.
Många av de jobb vi utför är i närheten av bostadshus, då får man inte väsnas innan klockan 8:30-9, men om vi jobbar så väsnas vi, så då brakar helvetet löst och beställaren skäller på oss. Då står vi o glor istället, och då får vi skit för att vi inte jobbar. Är det underligt att man tillslut ledsnar och inte orkar bry sig så hårt om tiderna heller? Kommer man sent får man ju inte mer skit än om man gör något av de andra två alternativen, och man slipper att någon liten fjant som inte kommit i målbrottet står o gnäller o skäller....

sportbike

Guest
Det ligger faktiskt lite i vad han säger, jag kan inte för mitt liv förstå varför vi hantverkare ska börja jobba klockan 7.
Många av de jobb vi utför är i närheten av bostadshus, då får man inte väsnas innan klockan 8:30-9, men om vi jobbar så väsnas vi, så då brakar helvetet löst och beställaren skäller på oss. Då står vi o glor istället, och då får vi skit för att vi inte jobbar. Är det underligt att man tillslut ledsnar och inte orkar bry sig så hårt om tiderna heller? Kommer man sent får man ju inte mer skit än om man gör något av de andra två alternativen, och man slipper att någon liten fjant som inte kommit i målbrottet står o gnäller o skäller....
Konstigt är det, men på bilverkstan låter det såhär:
-När öppnar ni?
-Halv åtta.
-Varför öppnar ni inte sju?

Så då öppnar vi sju och då låter det såhär:
-När öppnar ni?
-Sju.
Åh, va.sent, varför öppnar ni inte halv sju?

And so on.....

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Konstigt är det, men på bilverkstan låter det såhär:
-När öppnar ni?
-Halv åtta.
-Varför öppnar ni inte sju?

Så då öppnar vi sju och då låter det såhär:
-När öppnar ni?
-Sju.
Åh, va.sent, varför öppnar ni inte halv sju?

And so on.....

Eller vägarbetare:

"Måste ni jobba på dagen när det är mycket trafik"

"Måste ni väsnas så på kvällar och nätter när folk vill ha det lugnt"

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Tacka vet jag byggtiderna när jag pluggade i Småland, man kunde ställa klocka efter byggarbetarna. Prick kl 7 sparkade dom in dörren och trampade in. Det var köksrenovering och stambyte på gång = högljutt! Det vara bara att trycka huvudet under kudden och gilla läget.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
7??! Sovmorgon? Halv sju börjar man, åker 5.05 helt ok men drygt med 4h restid men e bara till tisdag

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA