Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte kunnat köra mycket hoj sista fyra veckorna på grund av flytt, barn och jobb. Nu har jag ordnat så de närmaste tre veckorna är möjliga att krama det sista ur säsongen och vad händer då? Jo jag slår upp smhis prognos... minusgrader varenda jävla dag och lappmögelskit i morgon kväll :mad:

och jag som ska lämna in hojen på reparation efter de kör veckorna hade jag tänkt och sen flytta till nya huset och då hade jag förstås tänkt köra med mig hojen...

Jag är inte förbannad... jag är BEYOND förbannad :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

SMHI... Med lite tur så har de fel som vanligt.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/langtidsvarsel.html

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
http://www.unt.se/uppsala/skjutne-74-aringen-annu-inte-hord-1926672.aspx

Alla vet ju vilken MC-butik som är störst i Uppsala och det var tydligen ägaren till denna som blev skjuten. Inte långt från Gottsunda som det hände så jag sätter mina pengar på någon bidragstagande entreprenör(eller vad Mona Muslim nu kallar dom) som tänkte finna ett snabbt sätt att tjäna litet extra kosing. Bidragen räckte väl inte till. Idiot!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Förbannad är för lindrigt överväger starkt att avliva lite fän i frustration och fly till australien..

Ja jag har återigen försökt anordna nått för mina vänner men de e fan helt hopplöst.. Hur mycket man än krattar manegen tycker visa (läs alla utom 2) att det är för jobbigt att ta beslut. Fascinerande att de alla är relativt lyckade människor i övrigt..

Kul att jag är bättre på att handskas med en lagbas som kallas hitler än mina egna vänner..

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
..jag sågat isär en vertikalgående kombination av sovrum och toalett, en så kallad "publik hiss".
Pisslukt i varenda del av bihålorna, kläderna, samt alla kroppens porer, har våldtäktsduschat som en galning för att bli av med aromen och faktiskt lyckats.

Förbannad blir jag därför att det faktiskt finns folk som bor såhär. I en stad som har goda finanser, i ett land som borde ha råd att ta hand om alla.
Jävla helvete, *mumlar obsceniteter*...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nu var det förvisso inte jag som tjöpte detta otyg men jag skulle skruva ihop den minsann trots att jag protestera redan innan om att åka till butiken... Kastar ett öga på instruktionen, redan punkt ett talar ju om vilket kvastskaft som tagit fram hyllhelvetet med tanke på att instruktionen låg INUTI lådan. Naturligtvis var det gängpaj i en av stängerna, inte bara lite så man kunde tvinga förbi bulten utan skiten har delat på sig så att det är 5mm mellanrum i insatsgängan = då tar det tvärstopp kan jag tala om.

Så nu får JAG åka tillbaka till butiken jag inte ville till från början eftersom "du är ju ändå ledig imorgon"...

hyllfan.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För att gopros app bara finns till satans jävla appleprodukter. När fan gick det fortare att få fram program till deras jävla apparater än android.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nu var det förvisso inte jag som tjöpte detta otyg men jag skulle skruva ihop den minsann trots att jag protestera redan innan om att åka till butiken...

Så nu får JAG åka tillbaka till butiken jag inte ville till från början eftersom "du är ju ändå ledig imorgon"...

Har monterat ihop någon liknande skapelse tidigare och det finns verkligen inget smidigt sätt att göra det på. Men du kan ju åtminstone finna lugn i vetskapen att personen som designat konstruktionen säkert gått på konstfack eller liknande och lyft studiebidrag (dina skattepengar) i flera år innan de ställde till det för dig.

Sedan det där med att man får ta hand om allt skit fruntimren orsakar är väl mer regel än undantag.

Exempel:
För några veckor sedan lyckades min sambo riva ner duschstången. Givetvis tyckte hon att jag skulle montera tillbaka den, med förklaringen att hon "inte vet hur man gör". Detta tyckte jag var så fånigt att jag helt enkelt sa åt henne att om hon vill ha det fixat så får hon göra det själv. Det blev givetvis ett jävla liv, men hon löste det till slut.
Men jag stod med på hennes dödslista i minst en vecka efter det, så det är fan frågan om det var värt det. :D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nu var det förvisso inte jag som tjöpte detta otyg men jag skulle skruva ihop den minsann trots att jag protestera redan innan om att åka till butiken...

Har monterat ihop någon liknande skapelse tidigare och det finns verkligen inget smidigt sätt att göra det på. Men du kan ju åtminstone finna lugn i vetskapen att personen som designat konstruktionen säkert gått på konstfack eller liknande och lyft studiebidrag (dina skattepengar) i flera år innan de ställde till det för dig.

Sedan det där med att man får ta hand om allt skit fruntimren orsakar är väl mer regel än undantag.

Exempel:
För några veckor sedan lyckades min sambo riva ner duschstången. Givetvis tyckte hon att jag skulle montera tillbaka den, med förklaringen att hon "inte vet hur man gör". Detta tyckte jag var så fånigt att jag helt enkelt sa åt henne att om hon vill ha det fixat så får hon göra det själv. Det blev givetvis ett jävla liv, men hon löste det till slut.
Men jag stod med på hennes dödslista i minst en vecka efter det, så det är fan frågan om det var värt det. :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Jag skruvade ihop skiten förutom sista bulten då infästningen till den var lite sned = helt j-vla ologiskt med 5 av 6 infästningspunkter i linje samt 6 st styrstänger på plats, hur kan det sista vara snett? Solklart fall av att om man vet hur det borde skruvas ihop så går det inte så jag lämna över sista bulten till henne och efter lite klurande fick hon ihop det utan att skrota något vilket hade varit mitt nästa drag :tummenupp

Antingen ska man bygga skiten själv från grunden eller så ska man köpa det ihopskruvat punkt

bed.jpg

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det e någon jävla hittepåhelg och systemet hade stängt idag. Jag ville ju ha flyttöl! Man får fan Tourettes för mindre. :4skrika

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Tog beslutet att stanna i Karlskrona över helgen istället för att dra hem till Uppsala, hade litet grejer att ordna så det kändes rätt. Nu fick jag precis ett meddelande av en mycket vacker dam från Uppsala. Kort och koncist var det också; "Ligga?". Mm, visst du! Bra jävla timing!!! :huvet

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tog beslutet att stanna i Karlskrona över helgen istället för att dra hem till Uppsala, hade litet grejer att ordna så det kändes rätt. Nu fick jag precis ett meddelande av en mycket vacker dam från Uppsala. Kort och koncist var det också; "Ligga?". Mm, visst du! Bra jävla timing!!! :huvet

"jajjamen,kommer om några timmar", hade jag svarat i alla fall :tuttar

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Svar : Sorry jag har inte tid.
Helt plötsligt får man ett mezz på både fre/lörd/ons igen, skumt dedär:va

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
...jag är HELT värdelös...
...tänkte jag skriva, det gick dock över när jag fick i mig lite mat, är rätt awsome ändå.

Anledningen för värdelösheten var att jag slarvat bort Duccenycklarna, så jag kom inte åt att ta bort sadeln för att komma åt att byta startsolenoiden. Letade efter nycklar och verkstadsmanual bakom ett berg av diverse saker ett tag.Gav upp.
Jag hade ju kedja och drev att byta också. Vad jag inte visste innan jag började var tingens natur. Kedjelåset till den nya D.I.D-kedjan var av clipstyp. Den kan man ju byta ut senare. Låsbrickan till framdrevet (en av Ducatis storverk när den är hel) var nernött och måste bytas ut.
Allt var ingrott med gammalt skit och jag har karaktären att jag måste iaf grovstäda om jag skruvar loss saker. Fram med avfettning, trasor, bromsrengöring och exets kvarvarande tandborste. Gnodde och gnodde, fick allt dugligt rent. Nöjd.

Kontrollerar kedjespännarna. Vänster sida ok. Höger sida fastgrodd. Rostlösning, skruva fram och tillbaka, rostlösning, skruva ut, klick låter det i skruven. Tydligen satt det någon bricka med en pytteliten skruv ingängad i andra änden på justerskruven. Den pyttelilla skruven gick av. Jämför med den spännaren som fungerade. Där var bricka och skruv redan borta. Förbättrad ingenjörskonst. Den högra duger således, skall bara ta bort lite rost/ärg från gängorna. Jag brukar använda en liten roterande stålborste i en Dremelkopia. Gör det även denna gång. Stålborsten hade nog sjungit sista versen för min lekamen såg till slut ut som en robotisk igelkott. Aj.

Monterar bakdrev på fälg och fälg på plats. Gick smärtfritt. Skulle montera tillbaka fotpinnarnas och ljuddämparens fäste på vänstersida. Får inte i en av fyra skruvar. Vad i helvete? Provar igen. Näpp. Tar loss allt i beståndsdelarna (fäste, ljuddämpare, sidostöd). Upptäcker att gängan i ramen är trasig. Gängar om den och alla delar går på plats. Orkar inte mer, går upp och äter istället.

Är detta normalt, eller är jag värdelös?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO