Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Råttor är intelligenta, dom vet hur ett vapenskåp låter.

Nåväl, nu har den slutat låta iaf.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag är förbannad på TV reklam. Tittar inte särskilt mycket på just reklamkanaler. Håller mig till Sveriges Televsion. Rätt sparsamt med tittandet där oxå.

Men så gillar jag på nåt vis "Så mycket bättre" ett program med möten mellan människor och där ingen blir utröstad. Med lite tur. Får man lixom lite livsvisdom på kuppen. Få lite inblick i det sociala spelet.

Bara det att. DEN DÄR JÄVLA REKLAMEN. :mad: Gör att jag vill skjuta TV:n. Joo...på riktigt. När första jävla pausen drar igång får jag lust att öppna eld mot rutan. Självklart beärskar jag mig. :näsblod Och genomlider dom där jävla minuterna. För jag vill ju ändå titta vidare.

Men varför.??? Hur orkar folk titta på TV nästan jämt.?? Slösa bort dyrbara minuter. På skit.

//M

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har ett svullet inneröra, någon örontrumpet eller något sådant som inte vill va med.
Resultat; örat känns "tungt", det piper i det, och känns som det gör efter man lyft med ett flygplan. Så har det varit sedan i fredags morse.:huvet

Sen är jag så förbannat trött på dessa tiggare som ligger och hasar runt och kastar sig till marken kors och tvärs inne i centrum. VAD I HELA HELVETE SYSSLAR NI MED?
Jag fattar att de är människor som inte direkt har det lätt men var kommer de ifrån, hur kom de hit och varför gör vi inget åt det? Jag har inget problem med de som till exempel spelar dragspel eller något liknande men när de bara ligger på kartongbit och ylar "PLLLLLLIIIIIIIISSSSSS" vill jag fan bara larma till dem.:mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sen är jag så förbannat trött på dessa tiggare som ligger och hasar runt och kastar sig till marken kors och tvärs inne i centrum. VAD I HELA HELVETE SYSSLAR NI MED?
Jag fattar att de är människor som inte direkt har det lätt men var kommer de ifrån, hur kom de hit och varför gör vi inget åt det? Jag har inget problem med de som till exempel spelar dragspel eller något liknande men när de bara ligger på kartongbit och ylar "PLLLLLLIIIIIIIISSSSSS" vill jag fan bara larma till dem.:mad:

De är importerade och används av kriminella nätverk för att tjäna pengar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Nita svinet som står vid någon port i närheten och håller koll på slavarna, vanligtvis fipplande på sin mobil. Ser ursinnig ut när man stått och glott på honom en stund med ett stelt nedvärderande flin.

De är importerade och används av kriminella nätverk för att tjäna pengar.

Någon frilansare finns ju men i huvudsak stämmer det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Inatt kom råttaset in på visit igen, så nu ligger en laddad bössa på vinden.

Väntar på att den skall börja knapra på en wellpappskiva med chokladsås, lägligt placerad precis ovanför mitt huvud där jag sitter och glor på tv.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
En vanlig råttfälla är inte att tänka på?

Du känner inte råttor förstår jag, solitära råttor går inte i fällor, dem desarmerar dom och äter upp snasket.

Burfällor går dom inte ens in i, oavsett vad som ligger i dom att äta.

Men för att svara på din fråga, jo, två burfällor och fem slagfällor.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Du känner inte råttor förstår jag, solitära råttor går inte i fällor, dem desarmerar dom och äter upp snasket.

Burfällor går dom inte ens in i, oavsett vad som ligger i dom att äta.

Men för att svara på din fråga, jo, två burfällor och fem slagfällor.

Nej jag känner inga fyrfota råttor. Bara en massa tvåfota.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Inatt kom råttaset in på visit igen, så nu ligger en laddad bössa på vinden.

Väntar på att den skall börja knapra på en wellpappskiva med chokladsås, lägligt placerad precis ovanför mitt huvud där jag sitter och glor på tv.

Jordnötsmör verkar vara grejen bland råttjagare

http://www.orlandorats.com/trapping.htm

Förr fanns det en sida som hette Ratkill.com där de tipsades hejvilt om hur man fångade råttor med burar, elfällor och vilket luftgevär som var bäst för att skjuta dom med.
Desvärre verkar den försvunnit

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jordnötsmör verkar vara grejen bland råttjagare

http://www.orlandorats.com/trapping.htm

Förr fanns det en sida som hette Ratkill.com där de tipsades hejvilt om hur man fångade råttor med burar, elfällor och vilket luftgevär som var bäst för att skjuta dom med.
Desvärre verkar den försvunnit

Räcker med att fråga valfri bonde hur man kan ta kål på dem med mindre lagliga metoder om man vill ha bra tips. ;) Bönder har massmördat råttor i generationer.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Räcker med att fråga valfri bonde hur man kan ta kål på dem med mindre lagliga metoder om man vill ha bra tips. ;) Bönder har massmördat råttor i generationer.

Att ta död på råttor är inte så svårt.
De svåra är att bli av med dom :mad:

Morsans granne satte gift i huset/källaren då de fått in en råtta.
De hittade 159 stycken sen :3freak så gift kan vara bra de med.
Det är dock inte så kul när de dör under golvet eller i väggen och man inte får ut dom :zpy

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring