Idag är jag förbannad därför att...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Förbannad för att min kropp är så satans trasig, och det redan... Det finns så mycket som jag tycker är roligt som jag antingen inte kan göra alls, eller som det gör ont att göra, och så många vardagliga ting som är ett helvete att genomföra, men ändå måste tas tag i.. Det suger att vara trasig. :näsblod

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att det inte finns ett utskott i Riksdagen som kan besluta om vem som ska lämna eller inte :mad:
Varför ska den där jävla fjanten Kent Ekeroth få 58 300:- OCH övernattningslägenhet för att göra ingenting?
Lika sjukt är det när andra väljer att sitta kvar enbart för att lyfta ersättning, för lön är det ju inte...

Lite liknande när kommuntjänstemän kan sitta och lyfta höga avgångsvederlag om de var över 50 år när de avgick eller fick sparken, och det gäller även i kommuner med jävligt taskig ekonomi.
Jag må låta som en liten vänsterpartist men det handlar ju bara om sunt förnuft i detta fallet. Ska det behöva vara så här?

Ett helt oberoende utskott, politiskt obundet (tillhörighet till ett parti bör vara förbjudet) valt av folket skulle få sitta och övervaka alla kommunala samt statliga instanser där sådana här pengar försvinner i onödan.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att det inte finns ett utskott i Riksdagen som kan besluta om vem som ska lämna eller inte :mad:
Varför ska den där jävla fjanten Kent Ekeroth få 58 300:- OCH övernattningslägenhet för att göra ingenting?
Lika sjukt är det när andra väljer att sitta kvar enbart för att lyfta ersättning, för lön är det ju inte...

Lite liknande när kommuntjänstemän kan sitta och lyfta höga avgångsvederlag om de var över 50 år när de avgick eller fick sparken, och det gäller även i kommuner med jävligt taskig ekonomi.
Jag må låta som en liten vänsterpartist men det handlar ju bara om sunt förnuft i detta fallet. Ska det behöva vara så här?

Ett helt oberoende utskott, politiskt obundet (tillhörighet till ett parti bör vara förbjudet) valt av folket skulle få sitta och övervaka alla kommunala samt statliga instanser där sådana här pengar försvinner i onödan.

Om jag minns rätt, så fick en komunpolitiker i Tingsryd (det är inte stort eller rikt) sparken pga oduglighet.
Han fick några hundra tusen i avgångsvederlag plus att han fick pension.
Dessutom tog de in en konsult för en kärra pengar för att sköta ruljansen tills de tillsatt tjänsten igen.
Det är inte OK att försnilla så mycket skattepengar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Om jag minns rätt, så fick en komunpolitiker i Tingsryd (det är inte stort eller rikt) sparken pga oduglighet.
Han fick några hundra tusen i avgångsvederlag plus att han fick pension.
Dessutom tog de in en konsult för en kärra pengar för att sköta ruljansen tills de tillsatt tjänsten igen.
Det är inte OK att försnilla så mycket skattepengar.

Håller helt med.

A-kassa kan dom minsann få som alla andra människor i Sverige!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

sievi_solid_xl_s3_1011_401.jpg

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Familj, vafan ska det vara bra för...:huvet

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
A-kassan...Har betalat för en inkomstförsäkring, fått besked om att jag är berättigad till full ersättning från och med 1 november. Får brev hem om att jag får ersättning. Men ingen inkomstförsäkring tydligen. 312:-/dagen, minus skatt...Tack för den!
Blir ett samtal i morgon och höra vad som egentligen händer. Sen väntar jag fortfarande på en del av min lön jag borde fått förra månaden, som kommer gå till att betala CSN.:huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
A-kassan...Har betalat för en inkomstförsäkring, fått besked om att jag är berättigad till full ersättning från och med 1 november. Får brev hem om att jag får ersättning. Men ingen inkomstförsäkring tydligen. 312:-/dagen, minus skatt...Tack för den!
Blir ett samtal i morgon och höra vad som egentligen händer. Sen väntar jag fortfarande på en del av min lön jag borde fått förra månaden, som kommer gå till att betala CSN.:huvet

Har a-kassan inkomstförsäkring nuförtiden? Är inte det försäkringsbolag och fackföreningarna som står för den delen?

Vänner, vad ska dom vara bra till när dom ändå bara sitter med mobilen i nyllet när man bjuder hem på middag?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Har a-kassan inkomstförsäkring nuförtiden? Är inte det försäkringsbolag och fackföreningarna som står för den delen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer

Nä. Det är facket. Men det är ju samtidigt deras (unionens) A-kassa. Blev inte riktigt klok på varför de har separerat på det men det verkar som att det blir en ny prövning. Måste bara komplettera med ännu mer uppgifter, som jag redan blivit tillsagd att jag inte behövde ge dem.:huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nä. Det är facket. Men det är ju samtidigt deras (unionens) A-kassa. Blev inte riktigt klok på varför de har separerat på det men det verkar som att det blir en ny prövning. Måste bara komplettera med ännu mer uppgifter, som jag redan blivit tillsagd att jag inte behövde ge dem.:huvet

När jag en gång i tiden behövde lyfta lite a-kassa så fick jag hjälp av 3 tidigare arbetsgivare med facket, eftersom att facket höll på och jävlades och trilskades... Det kändes ganska bakvänt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Febertoppar sedan 3 dagar tillbaka och en trasig häl som vägrar läka. Till råga på allt så har ungarna dragit med sig magsjuka hem från dagis och jag vet inte om det bara är inbillning eller ej men jag börjar känna mig konstig i magen. Kan ju vara för att tjejen valde att laga BLOMKÅLSGRATÄNG (vem under 95 år gör sånt!?) och att det såg ut ungefär som det dottern spydde upp strax innan maten...

Vissa dagar vill man bara krypa in i ett trångt jävla skal och bara försvinna.

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
Jag har fått cancer. Senaste dygnet spenderat på sjukhus med operation och cellgift. :(

Snart ska jag få åka hem till hustrun som sägs ha förberett min hemkomst med en rejäl laddning nybakade lussebullar och glögg. Sånt värmer. :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har fått cancer. Senaste dygnet spenderat på sjukhus med operation och cellgift. :(

Snart ska jag få åka hem till hustrun som sägs ha förberett min hemkomst med en rejäl laddning nybakade lussebullar och glögg. Sånt värmer. :)

Tråkigt att höra! Se till att kämpa och ge dig fan på att vinna kampen, hoppas det löser sig!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jobbigt, men ingen dödsdom.
Lev på som vanligt och ta hand om dig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Regn...:mad: :huvet :3freak :död :fatta!

Regn är i vanliga fall helt ok, om man är inomhus eller bara ska ut en liten stund. Ett varmt sommarregn är rentav härligt ibland. Men när man ska cykla två mil, i ca fem plus, då är ösregn fan varken härligt eller ens ok, eller något annat positivt för den delen:mad:

Bushido har varit hemma och passat hus och hund i tre dagar, idag var det dags att ta sig hem igen. Bushido packar, klär sig, går ut och låser upp cykeln och uppfattar ett svagt duggregn. "Jaja, tar väl ett par handskar och fäller upp huvan" tänker Bushido, och gör så. efter ca en km börjar det regna lite mer, men Bushido tänker att "Det är bara att trampa på". Ytterligare en km senare formligen ösregnar det. "Nåja, jag är snart hemma. Palla vända nu när jag ändå kommit en bit hemifrån" tänker Bushido, och trampar på.
Bushidos handskar håller sig täta i säkert en hel km till, sen icke längre.
Väl ute på slätten mellan lund och dalby friskar det i, och självklart blåser smådjävlarna från fel håll.
Bushidos Gore-tex vandringspjuck är nu plaskblöta ivändigt, så ock hans jacka av samma material. Huvet ska vi inte ens tala om, Bushidos i vanliga fall vattentäta huvud (Sporthojs mest legendariska frippa ftw!) dryper av regn sedan flera km tillbaka.
Lastbil+vattenpöl=Bushido Arg:mad:
Uppförsbacke, regnar ännu mera nu...
Lerigt, Bushido smutsig.
Djup vattenpöl, Bushidos byxor genomblöta runtom.

Sen fortsätter det i samma stil sisådär en mil innan man äntligen är hemma:mad: :huvet

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring