Nikel
Gudomlig sporthojare
Om de äter 7-8 tjockladbitar så kan de ju vara duktiga och äta mindre av all den onyttiga julmaten.
Öhh nej
Om de äter 7-8 tjockladbitar så kan de ju vara duktiga och äta mindre av all den onyttiga julmaten.
Kanske passar bättre i ledsen tråden, men jag är allt för bitter för att leta upp den.
Håller på & renoverar hojmotorn och har efter en stunds inaktivitet fått ihop en lista artikelnummer och skickat till återförsäljaren för att få priser.
Runt 2000€ (~17 papp i kronor kanske?) skulle listan landa på!
trottareksem är jag uppväxt med att de heter.Roadrash?
Heter det asfaltseksem på svenska?
Grattis du vann!Jag har fått cancer. Senaste dygnet spenderat på sjukhus med operation och cellgift.
Snart ska jag få åka hem till hustrun som sägs ha förberett min hemkomst med en rejäl laddning nybakade lussebullar och glögg. Sånt värmer.
trottareksem är jag uppväxt med att de heter.
Vad är det för hoj?
Gammal kawa nia.
Så hojjen är inte mycket mer värd än reservdelarna.
Köp en motor till.
Idag är jag skitförbannad på satans jävla pisshelvetes flensostdrypande bajs-SJ!
Bokar för några dagar sen en dyr tågbiljett.
Idag går min bil oväntat igenom besiktningen och jag inser att det kommer bli billigare att ta bilen än tåget.
Går in på SJs hemsida och kollar om jag kan avboka biljetten och återfå mina pengar.
"Avbokningsbar: JA"
"Om du har en resa som kan återköpas får du tillbaka hela beloppet minus bokningsavgiften om du har avbokat innan avresa."
Låter ju bra. Bokningsavgiften är ju ändå en så liten del av priset.
Får en bekräftelse på epost:
"Totalt att få tillbaka: 0,00 SEK"
Blir sur och ringer kundtjänst; "Tyvärr man måste ha en ombokningsbar biljett för att få tillbaka pengar vid avbokning". Inte heller går det ångra avbokningen och de skiter fullständigt i att informationen på hemsidan antyder att man skall få pengar åter vid avbokning.
Tycker det är botten.
Idag är jag skitförbannad på satans jävla pisshelvetes flensostdrypande bajs-SJ!
Bokar för några dagar sen en dyr tågbiljett.
Idag går min bil oväntat igenom besiktningen och jag inser att det kommer bli billigare att ta bilen än tåget.
Går in på SJs hemsida och kollar om jag kan avboka biljetten och återfå mina pengar.
"Avbokningsbar: JA"
"Om du har en resa som kan återköpas får du tillbaka hela beloppet minus bokningsavgiften om du har avbokat innan avresa."
Låter ju bra. Bokningsavgiften är ju ändå en så liten del av priset.
Får en bekräftelse på epost:
"Totalt att få tillbaka: 0,00 SEK"
Blir sur och ringer kundtjänst; "Tyvärr man måste ha en ombokningsbar biljett för att få tillbaka pengar vid avbokning". Inte heller går det ångra avbokningen och de skiter fullständigt i att informationen på hemsidan antyder att man skall få pengar åter vid avbokning.
Tycker det är botten.
SJ-förnuft är inte riktigt i linje med sunt förnuft.Ehm, vänta nu?? Du har köpt en biljett som går att boka av vilket du gör varpå det plötsligt finns en ledig plats på tåget, som du fortfarande betalt och inte kan få igen pengar för?? Det där är fan skandal på hög nivå, det får du ju ta och gå vidare med vafan!
SJ-förnuft är inte riktigt i linje med sunt förnuft.
Det bästa var ändå kundtjänstens ständigt återkommande replik: "du skulle läst användarvillkoren på sidan när du beställde biljetten".
Tydligen stor skillnad mellan avbokningsbar och avbeställningsbar. Alla biljetter kan avbokas, men bara de avbeställningsbara ger någon ersättning. Detta trots att man på flera ställen på hemsidan säger att man kan återfå pengarna vid avbokning. Idioti...
Sitter och lyssnar på råtta nummer tre som hittat in i huset.
Vill inte strö salt i såren men mina möss är döda allihop för tillfället tror jag. Har stängt skrämselskrikan och fick tre morgonen efter och sedan dess har jag inte sett ett spår av dom. Råttgiftet orört, jordnötssmöret på slagfällorna är orört sedan ett bra tag nu. Tror inte jag kommer få ha musfritt fram till våren nu för jag tvivlar på att några nya flyttar in under vintern...
Hehe, under tiden råttfanskapen har huserat har inte en enda mus gått i någon fälla. Men så fort den tagits av daga kommer dom in efter godsaker igen.
Så ta inte ut vinsten i förskott.
Lyckats hålla mig sysselsatt i en hel timma på jobbet. Nu finns det INGET att göra och min kollega kommer vid 12. Kul. Kan inte gå nån stans heller för jag är fast i min kiosk...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|