Idag är jag förbannad därför att...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kanske passar bättre i ledsen tråden, men jag är allt för bitter för att leta upp den. :brinnerup

Håller på & renoverar hojmotorn och har efter en stunds inaktivitet fått ihop en lista artikelnummer och skickat till återförsäljaren för att få priser.
Runt 2000€ (~17 papp i kronor kanske?) skulle listan landa på! :gnissla :huvet

Vad är det för hoj?

dnepr

Vinglig på 2 hjul
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Gsx-R 1000 -2002
Jag har fått cancer. Senaste dygnet spenderat på sjukhus med operation och cellgift. :(

Snart ska jag få åka hem till hustrun som sägs ha förberett min hemkomst med en rejäl laddning nybakade lussebullar och glögg. Sånt värmer. :)
Grattis du vann!
Skämt åsido så hoppas jag att det löser sig. Kämpa på!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Köp en motor till.:tummenupp

Kommer att få bli så jo.
Renovera är ju alltid bättre, då _vet_ man att allting är nytt och sitter som det skall, i en beggad motor märker man efter ett tag hur det vart...

Men för 4-5 gånger priset får det nog vara.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag skitförbannad på satans jävla pisshelvetes flensostdrypande bajs-SJ!

Bokar för några dagar sen en dyr tågbiljett.
Idag går min bil oväntat igenom besiktningen och jag inser att det kommer bli billigare att ta bilen än tåget.
Går in på SJs hemsida och kollar om jag kan avboka biljetten och återfå mina pengar.
"Avbokningsbar: JA"
"Om du har en resa som kan återköpas får du tillbaka hela beloppet minus bokningsavgiften om du har avbokat innan avresa."
Låter ju bra. Bokningsavgiften är ju ändå en så liten del av priset.

Får en bekräftelse på epost:
"Totalt att få tillbaka: 0,00 SEK"

Blir sur och ringer kundtjänst; "Tyvärr man måste ha en ombokningsbar biljett för att få tillbaka pengar vid avbokning". Inte heller går det ångra avbokningen och de skiter fullständigt i att informationen på hemsidan antyder att man skall få pengar åter vid avbokning.

Tycker det är botten. :död :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Idag är jag skitförbannad på satans jävla pisshelvetes flensostdrypande bajs-SJ!

Idag går min bil oväntat igenom besiktningen och jag inser att det kommer bli billigare att ta bilen än tåget.
Går in på SJs hemsida och kollar om jag kan avboka biljetten och återfå mina pengar.
"Om du har en resa som kan återköpas får du tillbaka hela beloppet minus bokningsavgiften om du har avbokat innan avresa."

Blir sur och ringer kundtjänst; "Tyvärr man måste ha en ombokningsbar biljett för att få tillbaka pengar vid avbokning". Inte heller går det ångra avbokningen och de skiter fullständigt i att informationen på hemsidan antyder att man skall få pengar åter vid avbokning.

Vissa scammers kommer undan med vad som helst.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ehm, vänta nu??:va Du har köpt en biljett som går att boka av vilket du gör varpå det plötsligt finns en ledig plats på tåget, som du fortfarande betalt och inte kan få igen pengar för?? Det där är fan skandal på hög nivå, det får du ju ta och gå vidare med vafan!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ehm, vänta nu??:va Du har köpt en biljett som går att boka av vilket du gör varpå det plötsligt finns en ledig plats på tåget, som du fortfarande betalt och inte kan få igen pengar för?? Det där är fan skandal på hög nivå, det får du ju ta och gå vidare med vafan!
SJ-förnuft är inte riktigt i linje med sunt förnuft.

Det bästa var ändå kundtjänstens ständigt återkommande replik: "du skulle läst användarvillkoren på sidan när du beställde biljetten".

Tydligen stor skillnad mellan avbokningsbar och avbeställningsbar. Alla biljetter kan avbokas, men bara de avbeställningsbara ger någon ersättning. Detta trots att man på flera ställen på hemsidan säger att man kan återfå pengarna vid avbokning. Idioti...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
SJ-förnuft är inte riktigt i linje med sunt förnuft.

Det bästa var ändå kundtjänstens ständigt återkommande replik: "du skulle läst användarvillkoren på sidan när du beställde biljetten".

Tydligen stor skillnad mellan avbokningsbar och avbeställningsbar. Alla biljetter kan avbokas, men bara de avbeställningsbara ger någon ersättning. Detta trots att man på flera ställen på hemsidan säger att man kan återfå pengarna vid avbokning. Idioti...

Fyfan, den var sur.

Jag skulle kontaktat den lokala konsumentrådgivaren om det är värt summan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sitter och lyssnar på råtta nummer tre som hittat in i huset.

Vill inte strö salt i såren men mina möss är döda allihop för tillfället tror jag. Har stängt skrämselskrikan och fick tre morgonen efter och sedan dess har jag inte sett ett spår av dom. Råttgiftet orört, jordnötssmöret på slagfällorna är orört sedan ett bra tag nu. :banana Tror inte jag kommer få ha musfritt fram till våren nu för jag tvivlar på att några nya flyttar in under vintern...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Skitförbannad ... läste om "jourhemspappan" ... helvets , växte upp i Väsby ..... det brinner , vart fan finns Punisher när han behövs

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vill inte strö salt i såren men mina möss är döda allihop för tillfället tror jag. Har stängt skrämselskrikan och fick tre morgonen efter och sedan dess har jag inte sett ett spår av dom. Råttgiftet orört, jordnötssmöret på slagfällorna är orört sedan ett bra tag nu. :banana Tror inte jag kommer få ha musfritt fram till våren nu för jag tvivlar på att några nya flyttar in under vintern...

Hehe, under tiden råttfanskapen har huserat har inte en enda mus gått i någon fälla. Men så fort den tagits av daga kommer dom in efter godsaker igen.

Så ta inte ut vinsten i förskott.:4skrika

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hehe, under tiden råttfanskapen har huserat har inte en enda mus gått i någon fälla. Men så fort den tagits av daga kommer dom in efter godsaker igen.

Så ta inte ut vinsten i förskott.:4skrika

Jag gissade mest att kylan hindrar dom från att flytta. Har över 100m till närmsta granne och dessutom finns det en katt som stryker runt och sprider sina dofter. Men fällorna ligger ju kvar och väntar.

Sen vet jag inte vad för godsaker dom hittar i min bod, men tanten som bodde i huset förut matade fåglarna så det nog stod härliga till. Därför det har tidigare legat massor med skal från fågelfrön i boden och kanske har mössen samlat ihop ett fröförråd under boden...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Lyckats hålla mig sysselsatt i en hel timma på jobbet. Nu finns det INGET att göra och min kollega kommer vid 12. Kul. Kan inte gå nån stans heller för jag är fast i min kiosk... :):huvet

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO