Idag är jag förbannad därför att...

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Det var väl tur i oturen att NAS:en lät som den lät annars hade du ju inte kommit upp om väckarklockan blev återställd?

Vaknade till när elen "knäppte till", sen så blev man ju klarvaken när man fick krypa ut ur den varma sängen och ut i kylan i vardagsrummet för att stänga av skiten.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Imorse såg jag först en XT600-nånting som kom sladdande. Fifan, snubben såg ut att ha kul, tror inte han åkte till jobbet!

Strax efter, på Skeppsbron (helt snö/moddtäckt, tjockt) kommer nån snubbe på relativt nytt touringlok.
Det är fan hardcore.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Skulle köra till jobbet i morse. Förardörren fastfrusen, får krypa in från andra sidan. Kör en liten bit och bilen låter konstigt. Svänger av och stannar så sambon kan kolla om det är en massa snö runt hjulen.
-"Älskling, det är punka på hjulet."
-"hur mycket då?"
-"det är ingen luft alls!"
-"satansjävlarsfittmögshelvete!!!"

Så nu står bilen utan luft i framdäcket en nit hemifrån. Kan inte köra den därifrån och se om det bara är luften som gått ur heller. Ser ut som att det blir till att byta till reservdäcket.:huvet:mad:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Skulle köra till jobbet i morse. Förardörren fastfrusen, får krypa in från andra sidan. Kör en liten bit och bilen låter konstigt. Svänger av och stannar så sambon kan kolla om det är en massa snö runt hjulen.
-"Älskling, det är punka på hjulet."
-"hur mycket då?"
-"det är ingen luft alls!"
-"satansjävlarsfittmögshelvete!!!"

Så nu står bilen utan luft i framdäcket en nit hemifrån. Kan inte köra den därifrån och se om det bara är luften som gått ur heller. Ser ut som att det blir till att byta till reservdäcket.:huvet:mad:

Det går köra bra utan luft också. Jag körde drygt 2 mil utan luft i ett däck förra året.
Däremot var det inte mycket kvar av däcksidorna när jag kom fram men mönstret var ändå slut så däcken skulle bytas.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det går köra bra utan luft också. Jag körde drygt 2 mil utan luft i ett däck förra året.
Däremot var det inte mycket kvar av däcksidorna när jag kom fram men mönstret var ändå slut så däcken skulle bytas.

Och även om däcksidorna klarar sig så lär korden inte va så fin efter en sån trip... och eftersom Rallyfisken nu undrar om det bara är luften som gått ur så misstänker jag att han inte vill byta ut däcket i onödan. ;)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Och även om däcksidorna klarar sig så lär korden inte va så fin efter en sån trip... och eftersom Rallyfisken nu undrar om det bara är luften som gått ur så misstänker jag att han inte vill byta ut däcket i onödan. ;)

Det är ett lågt pris att betala för att slippa stå ute i trafiken i snön och kränga på reserven! :fakta

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Fint när corden tittar ut och stålborstar skärmkanter etc.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Förbannad för att förkylningen vägrar ge sig... speciellt då vi har julfest med jobbet imorrn, hur skall man orka. :död

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skruvade ihop en sängstomme igår, för hand. Skruvdragare vore najs att ha, men icke... Skavsår i händerna idag... :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jahapp, mina fina dyra in-ears som jag köpte för en åtta månader sen har pajat, högra luren är helt död...:huvet Blir till att dra till mediamarkt någon dag och försöka reklamera, vilket jag inte ser fram emot eftersom de två senaste gångerna jag försökt reklamera hörlurar så har man bara fått höra en massa bullshit om ägaransvar och att "De inte kan veta vad jag gjort med lurarna", "Normal användning ska de tåla" "kabelbrott täcks inte av garantin" och fan och hans moster... Så det lär ju bli kul, not:mad:

Jag har dessutom varit extra jävla rädd om dessa lurarna just för att de var så dyra, har använt den där lilla väskan man får med och alltid förvarat dem i den när jag inte använd dem. Har till och med virat ihop sladdarna på exakt det sätt som föreskrivs av "manualen" som följde med, och har aldrig ryckt och slitit i sladdarna utan tagit det lugnt och försiktigt just för att slippa sånt här. Har aldrig fastnat med dem någonstans... Ingenting! Har varit otroligt jävla försiktig! Men det lär de väl inte tro på, för då får de ju pynta nya lurar vilket vore förjävligt för dem...:mad:

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jahapp, mina fina dyra in-ears som jag köpte för en åtta månader sen har pajat, högra luren är helt död...:huvet Blir till att dra till mediamarkt någon dag och försöka reklamera, vilket jag inte ser fram emot eftersom de två senaste gångerna jag försökt reklamera hörlurar så har man bara fått höra en massa bullshit om ägaransvar och att "De inte kan veta vad jag gjort med lurarna", "Normal användning ska de tåla" "kabelbrott täcks inte av garantin" och fan och hans moster... Så det lär ju bli kul, not:mad:

Jag har dessutom varit extra jävla rädd om dessa lurarna just för att de var så dyra, har använt den där lilla väskan man får med och alltid förvarat dem i den när jag inte använd dem. Har till och med virat ihop sladdarna på exakt det sätt som föreskrivs av "manualen" som följde med, och har aldrig ryckt och slitit i sladdarna utan tagit det lugnt och försiktigt just för att slippa sånt här. Har aldrig fastnat med dem någonstans... Ingenting! Har varit otroligt jävla försiktig! Men det lär de väl inte tro på, för då får de ju pynta nya lurar vilket vore förjävligt för dem...:mad:

Vart har du spelaren när du väl använder lurarna då? Om du har den i byxfickan så kan det ju vara så att kontakten böjs varje gång man sätter sig ner/står upp, eller bara går t.o.m och som sedan går av?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vart har du spelaren när du väl använder lurarna då? Om du har den i byxfickan så kan det ju vara så att kontakten böjs varje gång man sätter sig ner/står upp, eller bara går t.o.m och som sedan går av?

Har den antingen i jackans innerficka eller i byxfickan, men jag har byxorna högt upp och gott om sladd till godo och ser till att hålla i själva kontakten när jag gör några mer extrema rörelser. Dessutom förstärkt/vinklad kontakt vilket jag fick höra av säljaren skulle minska risken för brott just där. Och jag tror inte att det sitter i kontakten, eftersom vänsterluren funkar felfritt, måste nästan vara i eller efter förgreningen...

Det är dessutom lurar med platt och hyfsat bred kabel, den stadigaste jag kunde få tag på. Återigen för att skiten skulle hålla...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det vore najs. Slipper man ju slipa själv för att rostlaga :crash

/Skoda-ägare

Tyckte inte Far min när vår nyligen rostlagade 245L- 78 såg sån ut. Han ville iofs inte stanna på vår uppmaning heller... Din teori höll inte, det blev bara merarbete. Vad gjorde Far för fel?

Tyckte inte min gode vän som fick avsevärda skador på sin husvagn heller...varför man nu envisas med att dra omkring på en sån. 1-filigt så han ville liksom inte bli stående där heller. Skar som varm kniv i schmöör.:crash

/Rust Frei Skoda

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Har den antingen i jackans innerficka eller i byxfickan, men jag har byxorna högt upp och gott om sladd till godo och ser till att hålla i själva kontakten när jag gör några mer extrema rörelser. Dessutom förstärkt/vinklad kontakt vilket jag fick höra av säljaren skulle minska risken för brott just där. Och jag tror inte att det sitter i kontakten, eftersom vänsterluren funkar felfritt, måste nästan vara i eller efter förgreningen...

Det är dessutom lurar med platt och hyfsat bred kabel, den stadigaste jag kunde få tag på. Återigen för att skiten skulle hålla...

Nästa steg är väl trådlöst då. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nästa steg är väl trådlöst då. :)

Ja, eller ett par rejäla on-ears med förstärkt sladd för detta är ju fan tröstlöst... Bara så jävla otympligt med stora lurar, föredrar när de är små och smidiga... Jaja, ska försöka få dem bytta imorgon så får vi se. Man ska väl ha ett års garanti som med allt annat och jag ska fan stå på mig för så nätt som jag behandlat dessa lurar kan det fan inte vara mitt fel.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO